לאט לאט: אנדרואיד 4.0 הכפילה את נתח השוק שלה מאז אפריל עם 7.1%

כל מי שמכיר או שמע על מערכת ההפעלה אנדרואיד יודע שהיא שולטת בקצת יותר מ-50% מנתח שוק הסמארטפונים (או לפחות שהיא פופולרית מאוד) אולם רק 7.1% מהמשתמשים בה מריצים על מכשירים את גרסת האנדרואיד החדישה ביותר – Ice Cream Sandwich. גוגל פרסמה עדכון לגבי נתוני ההפצה של אנדרואיד ולפיהם השימוש בגרסת האנדרואיד הרביעית והאחרונה לבינתיים (הלוא היא ICS) חלה עלייה חדה בשימוש מ2.9% בחודש אפריל ל-7.1% ולעומת חודש ינואר שהשימוש בה היה רק 1%.

לפי טענת גוגל האחוז ימשיך ויעלה בצורה חדה עקב מכירת מכשירים בעלי המערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0, כמו הסדרה החדשה של המכשירים מבית HTC וסמסונג ויצרניות נוספות שמעדכנות כעת מכשירים לגרסה החדשה. למרות החדשות המעודדות היחס הוא עדיין קטן לעומת משתמשי אנדרואיד 2.3 (או בשמה Gingerbread) שמחזיקה באחוז מדהים של כ-65% מכלל משתמשי אנדרואיד, ואפילו הגרסה היותר ישנה 2.2 (froyo) מחזיקה באחוז נורמלי יחסית של כ-19.1% מכלל המשתמשים באנדרואיד (יש לציין כי גרסה 3.2 hoenycomb מחזיקה רק ב-2% מכיוון שהיא ייעודית לטאבלטים).

קיימות סיבות רבות לצניעות של הגרסה החדשה, אחת מהן יכולה להיות שהמכשיר ישן מדי ולא “יסחוב” אותה כראוי – כמו שהחברות אוהבות להגיד “פוגעת בחווית המשתמש”. למרות הגדילה המהירה של ICS במהלך החודש האחרון, אנחנו לא מאמינים שג’נג’רברד הולכת לעזוב אותנו בזמן הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים