IBM מעוניינת בשירותיה של RIM: המניה מזנקת

אם יש משהו שמתאר את יצרנית הבלאקברי Research In Motion היטב הרי זהו הגרף הבא שמציג את קצב מכירות מכשירי הבלאקברי ונתח השוק של המכשיר מ-2009 ועד סוף הרבעון השני של 2012. ב-2009 אחזה Research In Motion ב-21% משוק הסמארטפונים וכיום היא מגרדת את רף ה-7% כאשר מגמת הירידה רק הולכת ונמשכת. RIM צפויה לצאת עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, BlackBerry 10, בינואר 2013, אך בינתיים ממשיכות גוגל ואפל לשחרר עוד ועוד גרסאות למערכות ההפעלה שלהן ומשקיעות משאבים גדולים כדי למשוך אליהן גם את הסקטור העסקי בו למכשיר הבלאקברי היה היתרון הגדול ביותר של החברה.

בראיון לבלומברג, הציע יו”ר חברת הייעוץ הפיננסי Gemstone, ג’ק הידארי, כי על יצרנית הבלאקברי להישאר עם החוזקות שלה בשוק העסקי ע”י ייצור מכשירים נוחים והתאמתם לאפליקציות עבור השוק העסקי תוך כדי השארת פיתוח מערכות ההפעלה לגוגל. עד שתחליט RIM מה לעשות עם עצמה, היא מצליחה לפחות לעורר עניין בתוך גופים טכנולוגיים גדולים. כפי שדווח בבלומברג, חברת IBM מתעניינת במחלקת השירותים הארגוניים של RIM המורכבת מרשת שרתים מאובטחים המשמשים לתמיכה במכשירי הבלאקברי. שווי המחלקה מוערך בסכום הנע בין 1.5$ ל-2.5$ מיליארד.

Research In Motion נסחרה ביום שישי בעליות בעקבות הידיעות על התעניינותה של IBM בחברה. שווי השוק של RIM עומד על כ-4.3$ מיליארד דולר, ירידה משווי שיא של כ-78$ מיליארד במאי 2008.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים