Nikon מכריזה על שלוש מצלמות דיגיטליות קומפקטיות חדשות

ניקון הכריזה בשבוע שעבר על שלוש מצלמות קומפקטיות חדשות – מצלמת דגל קומפקטית (P7700), מצלמת אנדרואיד קומפקטית (S800C) ומצלמה קומפקטית בסיסית בעלת מסך מגע (S01). רק ממבט בתמונותיה ברשת, ניתן להבין ש-Nikon Coolpix P7700 היא מצלמה קומפקטית לא סטנדרטית בגודלה המתהדרת בחיישן מסוג CMOS בגודל של 1/1.7″ (האופייני למצלמות דגל קומפקטיות ומשפר את היכולת בשימוש בערכי ISO גבוהים) בעל 12 מגה פיקסלים בלבד, עדשה מיוצבת בעלת זום אופטי של 7.1X (מקביל לאורך מוקד של 28-200 מ”מ בפורמט 35 מ”מ המקובל), בעלת ערכי צמצם שנעים החל מ-F2.0 ועד F4.0, מסך בעל ציר מסתובב לכל הכיוונים בגודל 3″ ובעל 921 אלף נקודות, מה שמבטיח איכות צפיה גבוהה יחסית למסכי מצלמות. המצלמה בנוסף ניחנת ביכולת לצלם קבצי RAW (תמונות לא מכווצות) ויכולה לעבוד במצבים אוטומטיים, חצי אוטומטיים וכמובן במצב ידני כיאה למצלמות בקטגוריה של “קומפקטיות פרימיום”, יכולת שימוש בפלאש חיצוני על ידי מחבר “נעל חמה”, צילומי רצף – עד 8 פריימים בשניה, וידאו ב-1080p ב-15 או 30 פריימים לשניה, בצירוף סאונד סטריאופוני.


Nikon Coolpix S800c – מצלמת האנדרואיד הראשונה של ניקון, מדובר במצלמה קומפקטית בעלת חיישן CMOS בגודל של 1/2.3″ בעל 16 מגה פיקסלים, אשר מריצה את גרסת אנדרואיד 2.3, כוללת רכיב WiFi ורכיב GPS, זום אופטי 10X (מקביל ל-25-250 מ”מ בפורמט 35 מ”מ המקובל), מייצב תמונה אופטי (בעדשה), המסך כמובן הנו מסך מגע, גודלו 3.5″, מדובר במסך OLED בעל ציפוי שמונע החזרת אור. בגזרת מצבי הצילום ניתן למצוא מצבים אוטומטיים ומצב חצי אוטומטי אחד בלבד (P – Programmed Auto, מצב מוגבל מאוד, אך זה נפוץ במצלמות קומפקטיות סטנדרטיות), יכולת צילום וידאו ב-1080p ב-30 פריימים לשניה. למצלמה נפח אחסון מובנה של 1.7GB, בנוסף לחריץ SD/SDHC אשר מסוגל לקלוט כרטיסים בנפחים של 32GB לכל היותר, מול מחשב היא תתממשק בחיבור USB3.0.

Nikon Coolpix S01 – המצלמה המאכזבת והגרועה של ההכרזה. מדובר במצלמה אולטרא קומפקטית, בעלת מפרט בסיסי ומיושן למדי, שלא מתאים לסטנדרטים של היום, ובמחיר מופקע של 179 דולרים אמריקאים. המצלמה כוללת חיישן CCD מיושן בגודל 1/3″ בעל 10 מגה פיקסלים, זום אופטי 3X (מקביל ל-29-87 מ”מ בפורמט 35 מ”מ הנפוץ והמקובל), מסך מגע בגודל 2.5″, מספר מצומצם של מצבים אוטומטיים ומצב חצי ידני (P – Programmed Auto), צילום וידאו ב-720p ב-30 פריימים לשניה בעל סאונד מונו, ונפח אחסון מובנה של 7.3GB.

ניקון הכריזה על שתי מצלמות חשובות ומעניינות, אחת מהן היא מצלמת אנדרואיד שעשויה לחולל מהפכה ושינוי בשוק הצילום, אך באותה מידה היא גם עשויה להוות כשלון לניקון. P7700 היא מצלמה הכרחית, שכן הדור האחרון של מצלמות הדגל הקומפקטיות של ניקון היה מיושן מדי על מנת להתחרות בצורה הוגנת עם החברות השונות, וכעת היא עומדת ברף. S01 היא מצלמה מאכזבת מאוד מבחינת המפרט, בעלת מחיר מופרז ולא הגיוני, והיא אכזבת ההכרזה מבחינתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים