פייסבוק משיקה את כפתור ה-Want ומתנות

פייסבוק ממשיכה לעשות מאמצים כדי להראות למשקיעיה כי היא חושבת גם עליהם. לאחר שדיבר מנכ”ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, על הדגש הרב ששמה החברה על המובייל, לאחר השקת אפליקציה חדשה שהושקה על-גבי פלטפורמת ה-iOS וההבטחות כי עוד רגע תגיע גם אחת למשתמשי האנדרויד, חושפת פייסבוק באופן רשמי את כפתור ה-Want אותו כבר הזכרנו בעבר.

היוזמה החדשה תבוא בדמות תמונות, בדומה לדרכה של הרשת החברתית Pinterest, אותן יציגו חברות שונות ואשר ייצגו אוספים של מוצריהן שיאוגדו באלבומי התמונות. המטרה היא להציג למשתמשים שונים דרך ה-Newsfeed תמונות המייצגות מוצרים, הניתנים לקניה, דרך אתר פייסבוק בלבד בזמן זה, רק במידה ואחד מחבריהם עשה “Like” לאחת או יותר מהתמונות.

לתמונות עצמן, המייצגות מוצרים אותם ניתן לרכוש יוצמדו האפשרויות “לרצות” את המוצר, זאת באמצעות לחיצה על כפתור ה-Want, אך תוצענה גם האפשרויות להמשיך ולהשתמש בכפתור ה-Like אשר אליו תתווסף גם האופציה “לאסוף” מוצרים דרך כפתור ה-Collect, כך למשל ניתן יהיה לאסוף מוצרים אותם אנו רוצים לקנות או רוצים שמישהו אחר יקנה עבורנו וכך ליצור סל קניות. אוספים שכאלה הם דבר די שכיח באתרי ביגוד באינטרנט שאוספים מספר מוצרים כדי ליצור מראה מסויים שיכול לגרום ללקוח לרכוש מספר פריטים שיצרו רצון של הלקוח לרכוש את כולם וישנו גם המנהג האמריקני ליצור רשימת קניות גלויה עבור חברים ומשפחה שידעו בדיוק מה אתם רוצים לכבוד החג או החתונה.

שבע חברות כבר החלו בניסוי בשימוש באוספים: ויקטוריה’ס סיקרט, פוטרי בארן, fab.com, מייקל קורס, נימן מרקוס, Wayfair ו-Smith Optics. היתרון הגדול ביותר של פייסבוק על-פני Pinterest ביוזמה זו היא שפייסבוק תאפשר לרכוש מוצרים בפועל, אם כי רק דרך אתר פייסבוק בזמן זה, בעוד בפינטרסט עדיין לא קיים כפתור המאפשר קניה ישירה של מוצר המוצג ברשת החברתית.

יוזמה נוספת אותה הציגה לאחרונה פייסבוק הייתה המתנות. אין זה חדש לנו כי ימי הולדת הם אירוע חשוב ושכל הודעה משמחת על תינוק שנולד לאחד החברים או בני המשפחה גוררת אחריה גל תגובות נרחב מכל מי שחפץ לקחת חלק ולברך את הרך הנולד. בפייסבוק הבינו זאת ובחרו לקדם יוזמה שתאפשר לכם לרכוש מתנות עבור אירועים מיוחדים מסוג זה. המתנות שמציעה פייסבוק באמצעות התכנית הן בהחלט אמיתיות וישלחו לחבריכם בפייסבוק ברגע שאלה יאשרו את קבלת המתנה ע”י הזנת הכתובת למשלוח.

פייסבוק אינה עוצרת במתן האפשרות לחלק מתנות והחל מיום רביעי (10 באוקטובר) החלה לשלב בראש דף האפליקציה של החברה במכשירי האנדרויד (iOS תתווסף אף היא בקרוב) את רשימת ימי ההולדת של חבריכם לאותו יום יחד עם האפשרות לבחור עבורם מתנה. מאחר ומדובר במתנות אמיתיות, יש להניח כי השירות החדש לא יהיה זמין, לפחות בזמן זה, עבור משתמשים בישראל.

באמצעות שירות המתנות החדש פייסבוק יוצרת לעצמה מקור הכנסות נוסף שיתפקד גם בתחום המובייל באמצעות דחיפת האירועים לתוך דף החדשות של משתמשיה ובנוסף, תוכל פייסבוק להתחיל ולאסוף כתובות משלוח וכרטיסי אשראי או אמצעי תשלום אחרים ובכך להגדיל את מאגר המשתמשים אליהם תוכל לפנות בעתיד באמצעות שירותים והצעות נוספות לקניית מוצרים. צעד משמעותי ליצירת פוטנציאל הכנסות עתידי ולמרות שגודל הצלחתו עדיין לא ידוע, הפניה לאחד השימושים הפופולריים בפייסבוק הוא וודאי צעד חכם.

מקור התמונה: TechCrunch.com

לקראת סוף החודש צפויה פייסבוק להציג את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, אז נוכל ללמוד מעט יותר פרטים על האסטרטגיה של החברה בתחום המהותי ביותר עבורה – המובייל, לגביו כבר הוצהר כי לפייסבוק מעל ל-600 מיליון משתמשים מתוך המיליארד, רף אותו חצתה לא מזמן. כמו כן, לפייסבוק הצורך להסביר כיצד תתמודד עם החלשותה הדרסטית של חברת המשחקים זינגה, שהיוותה כ-20% מהכנסותיה של פייסבוק נכון לנתונים האחרונים שחשפה החברה. ימים בודדים לאחר חשיפת הדוחות הכספיים של החברה צפויות להשתחרר כ-230 מיליון מנויות חסומות למסחר, דבר העלול לגרום לראלי מכירות נוסף, כפי שקרה במועד הקודם בו שוחררו כ-250 מיליון מניות חסומות למסחר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים