גאדג’טיפ: כך תגלשו בבטחה בסמארטפון באמצעות VPN

לרבים מאיתנו יצא בעבר להשתמש ב-VPN, רשת וירטואלית פרטית המאפשרת לגלוש לאתרים אשר הגישה אליהם אינה מתאפשרת בישראל, שכן האתר מזהה את המיקום הגאוגרפי של המחשב על פי כתובת ה-IP באמצעותה הוא מחובר לרשת האינטרנט. סוג אחר של רשת וירטואלית נקרא VPN טלפוניה, זו שאפשרה את קיומה של מהפכת הסלולר בישראל, כאשר חברת סלולר מאפשרת לחברה “וירטואלית” גישה לרשת הפיזית של האנטנות שלה דרך נקודת גישה ייחודית.

בנוסף, גלישה באמצעות רשת VPN מאובטחת שומרת על המידע אותו אנו שולחים ומקבלים מהאינטרנט כך שגם אם תוקף פוטנציאלי מאכן אותו, הוא לא יוכל לפענח את תוכנו מאחר והמידע המועבר בין שתי נקודות הגישה ברשת הוירטואלית הינו מוצפן. כך למשל מומלץ בעת גלישה במחשב נייד באמצעות נקודות גישה (Hotspot) בהן לא קיימת אבטחה כלשהי, לעשות שימוש ברשת VPN על מנת להיות בטוחים שכשאנחנו נכנסים לפייסבוק, מידע ההתחברות שלנו לא יעשה את דרכו לידיים זרות. אך מה עם הסמארטפונים שלנו?

מעט מאוד משתמשים מודעים לעובדה שכאשר הם גולשים בסמארטפון ברשת של מקדונלד’ס או אפילו “תופסים טרמפ” על הרשת הלא מאובטחת של השכן, הם חושפים את כל התעבורה אותה הם שולחים ומקבלים מהרשת לכל מי שנמצא על אותה נקודת הגישה. ישנן אפילו תוכנות ואפליקציות כדוגמת Anti אשר בקלות מדהימה יכולות לאכן את המידע זה שכולל בין היתר סיסמאות, מסמכים, קבצים ושלל פרטים אישיים. מפחיד? גם אנחנו חושבים כך, ולכן רצינו להביא לכם דרך נוחה וחינמית לאבטח גם כן את הסמארטפון שלכם מפני הסכנות שאורבות לנו בחוץ.

אנדרואיד

הגלישה בעזרת VPN פשוטה למדי באנדרואיד. כל שעליכם לעשות הוא לקפוץ לחנות ה-Play של גוגל ולהוריד את האפליקציה החינמית Hotspot Shield המסתמכת בעיקר על פרסומות על מנת להשאר כזו. במהלך השימוש ניתן יהיה להבחין בכמה באגים ותקלות, אולם ניכר כי החברה עושה הכל בכדי לשפר זאת עם עדכונים שוטפים. הגרסה החינמית תאפשר לכם לגלוש על רשת VPN מאובטחת ללא חשש לתעבורת האינטרנט ואף תאפשר גישה לאתרים ושירותים הזמינים רק בארה”ב. בנוסף, האפליקציה מציעה שירות דחיסת מידע הממזער את צריכת התעבורה מחבילת האינטרנט של הספק. רכישת מנוי עבור השירות תסיר כליל את הופעת הפרסומות בעת הגלישה ותהפוך את אופציית דחיסת המידע ליעילה יותר. על מנת להפעיל את הגלישה כל שעלינו לעשות הוא להכנס לתפריט האפליקציה.

אייפון

השימוש ב-Hotspot Shield על גבי האייפון מעט מסובך יותר. לאחר ההתקנה, תפנה אותנו האפליקציה לאתר אינטרנט שיוודא אם ברצוננו להתקין את ה-VPN במצב Always ON (פועל תמיד כברירת מחדל) או במצב Manual (ידני – בו נוכל לכבות ולהפעיל את ה-VPN כרצוננו). אנו ממליצים על הגדרות ידניות, שכן לא תמיד נרצה שאתרי האינטרנט יזהו אותנו כאמריקאים. לאחר מכן נצטרך להכנס לתפריט ההגדרות במכשיר ולהפעיל את אפשרות ה-VPN. אייקון VPN יופיע בשורת המצב ויסמן כי אנו אכן גולשים על הרשת הוירטואלית. לצערנו, השימוש באפליקציה על גבי האייפון מוגבל לתקופת נסיון של שבוע בלבד עקב העובדה שאפל אינה מאפשרת פרסום בעת גלישה באינטרנט, אך גם כאן זמינה האפליקציה לרכישה במחיר זעום של 2.99$ לחודש או 11.99$ למשך שנה.

Pandora Internet Radio

אפליקציה מומלצת לשימוש עם ה-VPN היא רדיו האינטרנט של Pandora. האפליקציה מאפשרת יצירת תחנות רדיו מותאמות אישית אשר בעזרתן נוכל לגלות שירים חדשים הדומים לאמן מסויים או אפילו לשיר מסויים. פנדורה תלמד יותר על הטעם שלנו כאשר נעשה Like או Dislike לשיר מסויים ותשנה את הגדרות תחנת הרדיו שלנו בהתאם. היות והאפליקציה זמינה לשימוש בארה”ב בלבד, יהיה עלינו להוריד אותה באמצעות Installous או Apptrackr באייפון שעבר פריצה, או על ידי הורדת קובץ ה-apk של האפליקציה לאנדרואיד. האפליקציה הינה חינמית כך שאין חשש של הפרת זכויות יוצרים בעת הורדתה מהרשת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים