הצצה ראשונה: Nokia Lumia 820 – ספינת הדגל בקטן (וידאו)

ביום חמישי האחרון הגיע צוות גאדג’טי למסיבת העיתונאים של “יורוקום תקשורת סלולארית” במטה החברה שברמת החייל בו הוצגו לראשונה בישראל מכשירי ה-Lumia החדשים של נוקיה. בעוד אנו מתיישבים לקראת תחילת האירוע, קשה היה שלא להזכר בנוסטלגיה בתקופה בה נוקיה שלטה ביד רמה בשוק הטלפונים הישראלי וכשמסתכלים על השוק הישראלי כיום, המתחלק כמעט שווה בשווה בין מותג ה-Galaxy וה-iPhone, תוהים האם תוכל נוקיה ביחד עם WP8 לחזור לתודעת הצרכן הישראלי ולתפוס נתח שוק משמעותי במדינתנו הקטנה. לאחר כשעתיים של הרצאות, הדגמות והתנסות קצרה עם מכשיר ה-Lumia 820 אפשר להגיד ללא ספק שיצאנו עם טעם של עוד.

נוקיה אמנם משווקת את Lumia 820 כאחיו הקטן של Lumia 920 ומשתמשי קצה שישוו ביניהם בצורה יבשה, בהחלט יסכימו כי כך הדבר, אך כפי שכל משתמש אייפון יטען לפרצוף החמוץ של תומכי אנדרואיד, מפרט חזק זה לא הכל. המכשיר מגיע עם מסך AMOLED בגודל 4.3 אינץ’ ברזולוציית 800×480 (צפיפות פיקסלים 217ppi) עם טכנולוגיית ClearBlack של נוקיה המציגה גווני שחור חדים יותר וזוויות צפייה גדולות יותר, מעבד Snapdragon S4 כפול ליבה בתדר שעון 1.5Ghz הקיים גם ב-Lumia 920, וזיכרון RAM בנפח 1GB. המצלמה מאובזרת בעדשת Carl Zeiss עם חיישן 8 מגה-פיקסל ובשונה מ-Lumia 920, לא כוללת את מייצב התמונה החדש, את טכנולוגיית PureView ואת האפשרות לגעת במסך ליצירת פוקוס. המכשיר הינו בעל זכרון קשיח של 8GB עם חריץ הרחבה לכרטיס microSD עד 32GB.

האפשרות לטעינה ללא חוטים אינה מובנית במכשיר אך כאן נכנס גם הרעיון המרכזי שמבדיל את 820 מאחיו הגדול – כיסויים (פאנלים) מתחלפים. בנוסף למכשיר עצמו, נוקיה תמכור שני סוגי כיסויים שיוסיפו קודם כל למראהו אך גם לפונקציונאליות שלו. הסוג הראשון עשוי פלסטיק PC/ABS ויהיה זמין בצבעי לבן מט, צהוב, שחור, אדום וטורקיז. הסוג השני יהיה בעל פינות מחוזקות בגומי שיספק הגנה לגוף המכשיר ויגיע בצבעי צהוב מט, ירוק וכתום. שני הכיסויים יגיעו עם תמיכה בטעינה ללא חוטים באמצעות NFC ממנה נהנה ה-920 באופן מובנה. נוקיה העבירה את שבב ה-NFC ואת יכולת הטעינה ללא חוטים לכיסוי הנמכר בנפרד במטרה להוזיל את עלות המכשיר. המכשירים שהוצגו באירוע על ידי יורוקום היו בעלי הכיסוי הצהוב בלבד, אך נאמר לנו שצבעים נוספים יגיעו לישראל בהתאם לביקוש של חברות הסלולר בארץ.

כשמחזיקים לראשונה במכשיר הלומיה 820, שמים לב קודם כל לנוכחותו החזקה. אלו המעדיפים סמארטפון דיסקרטי וקל לא יתחברו למכשיר תחילה, אך אין זה אומר שהוא לא נוח לתפעול – ההפך הוא הנכון. המכשיר מעוצב ומרגיש טוב מאוד ביד. גודלו של המסך אופטימאלי והצלחנו לשלוט בו ולהגיע לכל נקודה במכשיר בקלות יתרה אך מסתו (השווה ל-160 גרם) וכוח המשיכה עושים את שלהם וזהו ללא ספק מכשיר כבד בהתחשב לגודלו, אם כי לא כבד כמו ה-920. ממשק WP8 עם האריחים החיים מאוד אלגנטי ובהחלט מהווה שינוי מרענן לעומת הווידג’טים המגוונים של אנדרואיד והאייקונים של האייפון. בעוד לא יצא לי לצפות בסרט מתנגן על גבי ה-820, ממבט ראשון נראה המסך חד אך בכל זאת מדובר בצפיפות פיקסלים של 217ppi בלבד וגם זה הבדל ניכר לעומת מכשירים מובילים בשוק.

תכונה מעניינת שמביאה נוקיה לשוק היא אפליקציית ה-City Lens שעושה שימוש במציאות מועשרת ובעזרת מצלמת המכשיר מציגה בצורה אינטראקטיבית מידע על אטרקציות במרחב שמסביבנו – גם בישראל!. בנוסף לנוף הנראה דרך עדשת המצלמה, יופיעו גם אייקונים המציינים את מיקומן של מסעדות וחנויות וכן המרחק שלהן ממשתמש הקצה. אם נעביר את המכשיר למצב אנכי, תציג האפליקציה בצורה מסורתית את רשימת המקומות והמרחק מהם ותאפשר קריאת סיקורים וכן מעבר למפות נוקיה לניווט מהיר ליעד המבוקש.

כשמשווים את הלומיה 820 לאחיו הגדול קשה שלא לחשוב על ה-One X ו-One S של HTC. כמו החברה הטאיוונית, גם נוקיה הצליחה לגרום למשנה ספינת הדגל שלה להקריב כמה שפחות פונקציונליות ובכל זאת להיות מושך לשוק הבינוני-גבוה. עד כמה מושך? את זה נדע רק לאחר שנקבל אותו לידינו לסקירה מלאה ומקיפה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים