סמסונג חושפת את פלטפורמת Exynos 5 Octa עם מעבד 8 ליבות

exynos5-cesחברת סמסונג חושפת את פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa שתהיה ערכת השבבים המובילה של החברה לשנת 2013, עם מעבד 8-ליבות וביצועי תלת-ממד טובים פי 2 מאלו של פלטפורמת Exynos 4 Quad מרובעת הליבות. פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa מוכרזת אחרי שהמתחרות הגדולות שלה סמסונג בתחום ערכות השבבים למובייל – NVIDIA ו-Qualcomm – הכריזו על הדור הבא שלהן, Tegra 4 ו-Snapdragon 800 בהתאמה.

פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa לוקחת קונספט שכבר ראינו בעבר, המחלק את דרישות העיבוד בין ליבות שונות בעלות הספק חשמל שונה כדי לחסוך בסוללה. למעשה החברה עושה שימוש בטכנולוגיית big.LITTLE של ARM, המשלבת קבוצת ליבות בארכיטקטורת Cortex-A7 עם ליבות Cortex-A15. במקרה של ה-Exynos 5 Octa, הפלטפורמה מצוידת בארבע-ליבות בארכיטקטורת Cortex-A15 לצד ארבע-ליבות בארכיטקטורת Cortex-A7. קבוצת ארבעת הליבות הראשונה תהיה אחראית על הביצועים והעבודה “הקשה” בעוד הקבוצה השנייה והחלשה יותר תהיה אחראית על העבודה השוטפת. תחשבו על מבנה יחידת העיבוד ב-Tegra 4 של 4-פלוס-1 – רק על סטרואידים.

לטענתה של סמסונג, המבנה החדש של המעבד בפלטפורמת ה-Exynos 5 Octa יכול להביא לחיסכון של של 70% בצריכת החשמל לעומת פלטפורמת ה-Exynos 5 Dual. כך שלא כמו ה-Exynos 5 Dual, לא נדרשת סוללה עצומה של טאבלט כדי להחזיק אותה ויהיה ניתן לשלב את ה-Exynos 5 Octa גם בסמארטפונים.

פלטפורמת ה-Exynos 5 Octa חזקה כצפוי מה-Exynos 5 Dual שנמצאת בנקסוס 10, שגם המעבד שלה מאוד מהיר. סביר להניח שלא נסתכן אם נעריך שה-Samsung Galaxy S IV שצפוי להיות מוכרז במאי, יהיה הראשון שיגיע איתה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים מ-CES 2013 ישירות לפייסבוק

(תמונות – PhoneArena)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים