גוגל דוחה את הפסקת התמיכה בפרוטוקול Exchange ActiveSync

wp-google-syncכחלק ממבצעי הניקיון השנתיים שעורכת גוגל, הודיעה החברה בסוף השנה שעברה על הפסקת התמיכה בפרוטוקול Exchange ActiveSync בעבור חשבונות גוגל חדשים שייפתחו החל מתאריך 30 בינואר 2013. משמעות הדבר היא שמשתמשי Windows 8 וכן Windows Phone 8 לא יוכלו לסנכרן את חשבון ה-Gmail שלהם ושירותי גוגל נוספים לרבות אנשי הקשר ולוח השנה יחד עם ממשק מערכת ההפעלה, אולם בדיקות שנערכו בסוף השבוע גילו שהתמיכה בפרוטוקול בעבור משתמשים חדשים עדיין אפשרית.

אתר The Verge שלח את פנייתו לגוגל וקיבל תשובה מדובר החברה שציין כי הפסקת התמיכה בפרוטוקול דרך פלטפורמת Windows Phone נדחתה ל-31 ביולי. עוד חשפו באתר שמיקרוסופט קיבלה את רוע הגזירה בבהלה וכבר בדצמבר מיהרה לבקש מגוגל הארכה של חצי שנה לפחות בכדי שתוכל למצוא פתרון חלופי שיימנע פגיעה במערכת ההפעלה Windows Phone ובלקוחותיה. מתשובתו של דובר גוגל עולה כי ענקית החיפוש נענתה לבקשתה של ענקית התוכנה מרדמונד ודחתה את מועד הגזירה בחצי שנה בדיוק.

באותו הזמן, פירסמה מיקרוסופט בבלוג של Windows Phone הודעה בה היא מבשרת למשתמשים על הארכת מועד התמיכה בפרוטוקול Exchange ActiveSync וכן על פתרון לטווח הארוך – תמיכה עתידית בפרוטוקולים CalDAV לסנכרון לוח השנה ו-CardDAV לסנכרון אנשי הקשר שיתווספו למערכת ההפעלה Windows Phone במהלך השבועות הקרובים. בכדי לסנכרן הודעות דוא”ל משירות Gmail, ממליצה מיקרוסופט על שימוש בפרוטוקול IMAP שכבר קיים במערכת ההפעלה.

ככלל, מיקרוסופט ממליצה לכלל משתמשיה לעשות שימוש בשירותי הדואר של Outlook.com, במקום באלו של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים