ניקון מכריזה על D7100, מצלמת רפלקס חדשה למתקדמים

Nikon_D7100_front_angleחברת ניקון הכריזה שלשום (ה’) על D7100, מצלמת רפלקס למתקדמים ומחליפתה הישירה של ניקון D7000, עם מערכת פוקוס מתקדמת בעלת 51 נקודות, צילום וידאו ושיפור בתמיכה בעדשות שונות. המצלמה מצוידת בחיישן מסוג CMOS, כיאה למצלמת רפלקס דיגיטלית מהשנים האחרונות, בעל 24 מגה פיקסלים. גודלו של החיישן הוא 23.5*15.6 מ”מ, או בשמו – חיישן APS-C. חיישן מסוג זה מסווג אותה כמצלמת ‘קרופ’, שכן הוא איננו בגודל מלא (חיישן מלא ניתן למצוא במצלמות ‘פול פריים’, שזהה בגודלו לפילם של 35 מ”מ). טווח הרגישות (ISO) שהחיישן מספק הנו 100 עד 6400. בעזרת Boost ניתן לקבל ערכי ISO שנעים בין 50 ועד 25,600..

זהו שיפור לעומת הדור הקודם של ניקון שבו החיישן היה בעל 16 מגה פיקסלים, בגודל זהה. אכן צפיפות הפיקסלים בחיישן הישן עדיפה, אך למרות הכול החיישן החדש מספק ביצועים עדיפים ורזולוציה עדיפה, בעיקר למי שצריך הדפסות גדולות וירצה לבצע חיתוכים של התמונות בתוכנות עריכה. מערכת הפוקוס של המצלמה שודרגה גם היא, עתה המערכת בעלת 51 נקודות פוקוס ו-15 נקודות מוצלבות, בעוד בדור הקודם הייתה מערכת פוקוס בעלת 39 נקודות פוקוס ו-9 נקודות מוצלבות. המערכת החדשה הנה מתקדמת יחסית ונמצאת גם במצלמות יקרות של ניקון כגון D300S ו-D700.

ניקון D7100 מציגה שיפור גם בתמיכה בעדשות בעלות מפתח צמצם סגור: בעוד ברוב הדגמים ניתן לפקס בעדשות בעלות מפתח צמצם של F/5.6 או F/6.3, הניקון D7100 מבטיחה שניתן יהיה לפקס גם בעדשות בעלות מפתח צמצם של F/8. זה רלוונטי מאוד עובר מי שרוצה להשתמש במכפלים. מאידך, אינני מבין על מה ההבטחה, שכן אני עושה זאת בניקון D90 שהיא שני דורות מאחורי D7100 החדשה. חשוב לציין שהחל מ-D7000 ישנה תמיכה בעדשות ישנות מסוג AI ו-AI-S בצורה טובה יותר מאשר בדורות הקודמים – תמיכה זו כמובן נרשמת גם בדגם החדש, D7100.

גם במסך נרשם שיפור בגודל ובאיכות: בעוד שני הדורות שקדמו לניקון D7100 צוידו במסך 3″ בעל 920 אלף נקודות, הדור הנוכחי צויד במסך גדול יותר – 3.2″ ובעל כמות נקודות גבוהה יותר – כ-1.23 מיליון. זהו איננו שיפור מהותי, אך מסך גדול הוא מבורך, בעיקר בהתחשב בעובדה שמצלמות רפלקס מסריטות סרטוני וידאו, דבר שיקל על העבודה במצב זה.

בתחום מצבי הצילום אין שום שינוי, המצלמה כוללת את כל המצבים – מצב אוטומטי מלא, מצבי סצנות, מצב ידני מלא ומצבים חצי אוטומטיים. מצלמה זו מיועדת בעיקר לקהל שיבחר במצבים החצי אוטומטיים והמצב הידני המלא, אך היא מאפשרת גם למי שאיננו מבין בצילום להפיק תוצאות מדהימות ולהנות ממצלמת רפלקס. זוהי תכונה שקיימת כבר זמן רב בסדרת הביינים של ניקון. חשוב לציין שלמצלמה זו שתי גלגלות אשר מאפשרות בעבודה במצב ידני ובמצבים חצי אוטומטיים נוחות עבודה משופרת ויעילות גבוהה, גם זוהי תכונה שקיימת כבר החל מהדגם הראשון בסדרה – הניקון D70.

בתחום צילום הוידאו המצלמה תספק סרטונים בהפרדה מלאה, ברזולוציה של 1920X1080, עד 60 תמונות לשניה. המצלמה כוללת מיקרופון סטריאופוני וניתן לשדך לה גם מיקרופון חיצוני, למי שיחפוץ באיכות סאונד טובה יותר מזו שהמיקרופון המובנה מספק. בתחום זה ישנו שיפור לעומת הדור הקודם, אך הוא לא מהותי. לעומת זאת ביחס לשני דורות אחורה (D90) השיפור מהותי למדי.

אופציה נוספת שלא הייתה קיימת בדורות הקודמים של סדרה זו היא האפשרות לשלוט ביחס ה’קרופ פקטור’. ניתן לנצל רק חלק מהחיישן, על מנת לקבל אורך מוקד אפקטיבי גדול יותר. בתצורת עבודה זו תתקבל תמונה ברזולוציה של 15 מגה פיקסלים, אך הקרופ פקטור יהיה 1.95X במקום 1.5X. דבר זה יכול להועיל למי שאוהב לצלם אובייקטים רחוקים או ירצה להשתמש בעדשה קצרה למטרה זו. כך למשל עדשה כמו 55-200, תתנהג ביחס הקרופ החדש כעדשת 107-390. עד היום תכונה כזאת הייתה רק במצלמות הרפלקס היקרות מסדרת הפול פריים של ניקון.

מבט עילי על ניקון D7100 (קרדיט לאתר Dpreview)
מבט עילי על ניקון D7100 (צילום: Dpreview)

למצלמה שני חריצים לכרטיסי זכרון מסוג SD/SDHC/SDXC. זוהי תכונה שקיימת גם בניקון D7000 אך לא באלו שקדמו לה. בתחום החיבורים המצלמה מציעה חיבור USB 2.0 למחשב, רכיב Wireless מובנה, יציאת HDMI ובנוסף היא ניתנת לשליטה מרחוק בעזרת שלט חוטי או אלחוטי. ניתן להוסיף GPS, אך זהו רכיב חיצוני. למצלמה עמידות משופרת באבק ובמים, מה שמעמיד אותה מבחינת רמת משתמש קרוב למצלמות החצי מקצועיות של ניקון.

לסיכום, ניתן לראות מספר שיפורים מהדור הקודם: חיישן מתקדם ובעל רזולוציה עדיפה, צילום וידאו איכותי יותר, מערכת פוקוס מתקדמת שתומכת גם בעדשות בעלות מפתח צמצם סגור וכן מסך איכותי וגדול יותר. ניתן לרכוש את המצלמה בהזמנה מוקדמת, עם עדשת הקיט – ניקון 18-105 מיוצבת, תמורות 1600$ בארצות הברית. מדובר במחיר די אטרקטיבי, מה שאומר שהמצלמה עצמה נמכרת תמורת כ-1200$. ההפרש בינה לבין הניקון D7000 אכן שווה את הכסף ומי שצריך להשתדרג בזמן הקרוב, כנראה שעדיף יהיה לו לבחור בניקון D7100.

אם נסתכל על הניקון D7100 לעומת המצלמה הראשונה בסדרת הביניים של ניקון, הניקון D70, נגלה הבדלים עצומים. למעט שיפורים אדירים באיכות התמונה, מעבד התמונה ורזולוציה שעלתה פי 4 מהדור הראשון, קיבלנו עם השנים מערכות פוקוס מתקדמות יותר, צילום וידאו, תמיכה בעדשות ישנות ויכולת פוקוס בעדשות בעלות צמצם סגור, סלוטים לשני כרטיסי זכרון ומהירות עבודה עדיפה. מה עושות כמה שנים של טכנולוגיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים