סמסונג מעוניינת לרכוש נתח מיצרנית המסכים שארפ

sharp1

יצרנית המסכים שארפ בוחנת השקעה של כ-111 מיליון דולר מצידה של חברת סמסונג. לפי סכום ההשקעה והשווי של שארפ בבורסה בטוקיו, תיפרד החברה מכ-2.7% שיועברו לפקודתה של סמסונג במידה והעסקה תתממש.

שארפ אינה נמצאת במצב פיננסי אידאלי זה זמן רב וזקוקה להזרמת מזומנים דחופה. במרץ 2012, עמדה החברה בפני השקעה מצידה של חברת הון-האי, בעלת מפעלי פוקסקון (Foxconn), בה מורכבים מרבית מוצריה של חברת אפל. בעלי פוקסקון בחנו השקעה בשארפ אשר לפי תנאיה הייתה אמורה להקנות ל-Foxconn חלק של כ-10% ביצרנית המסכים, אך חילוקי דעות בנוגע לשינויים מבניים בצד הנהלתה של חברת שארפ כמו גם ירידה חדה במחיר מניית החברה, דחו שוב ושוב את הדיונים בנושא.

הון-האי ושארפ הפסיקו את המגעים בנוגע לעסקה לאחר הזרקת מזומנים שקיבלה שארפ ממספר בנקים בחודש אוקטובר האחרון והשקעה נוספת של כ-60 מיליון דולר שהגיעה מצדה של יצרנית השבבים קוואלקום, אך תאריך היעד לביטול העסקה מול פוקסקון עדיין לא הגיע ועומד על סוף החודש הנוכחי (מרץ 2013). קוואלקום מחזיקה כיום נתח של כ-2.6% בשארפ, אך לפי תנאי העסקה המקוריים, הסכימה קוואלקום להשקיע סכום של עד 120 מיליון דולר, שהיוו נכון לחודש דצמבר, אז נעשתה ההשקעה הראשונית, כ-5% מחברת שארפ, כך שלקוואלקום האפשרות להזרים את שארית ההון שהובטח בעסקה, אם כי יכול וההשקעה של סמסונג, במידה ותצא לפועל, תמנע ממנה לעשות כן.

סמסונג נוגסת בתפוח

אין זה סוד כי אפל צמצמה באופן משמעותי את התלות שלה בסמסונג, שהפכה מצידה למתחרה מספר אחת של יצרנית האייפון, וכי השתיים מתרחקות זו מזו כבר תקופה לא קצרה. סמסונג כבר הספיקה לחשוף בתחילת השנה לאחר פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של שנת 2012 כי היא מתכננת להגדיל את קצב הייצור In-House, זאת בהתאם לתחזיות אנליסטים שצפו כי סמסונג עשויה להתנתק מאפל כספקית שבבים.

חברת שארפ, אשר עובדת בצמוד ל-Foxconn, הינה ספקית המסכים השניה בגודלה (אחרי LG) עבור מכשיריה השונים של אפל. הזרמת ההון מצידה של סמסונג יכול ומעיד על רצונה של יצרנית קו הגלקסי S המצליח, לשבש את פעילות הייצור ולגרום לקשיים נוספים בשרשרת הייצור של אפל, אשר ממילא מתקשה לעמוד בביקוש עבור מכשיריה הפופולריים.

כעת נותר רק לבחור

מחירה של מניית שארפ אמנם קפץ בחדות מכ-140 ין למניה בשפל בחודש אוקטובר 2012 ועד ל-341 ין למניה נכון לאתמול, אך עדיין רחוק מהמקום בו עמדה החברה שנה ויותר לאחור. כאמור, בסיום חודש מרץ צפוי להסתיים המועד עליו הוסכם בין שארפ לחברת פוקסקון ובעוד לא נראה כי עסקה תיסגר בין השתיים, לשארפ יש כעת שתי אפשרויות חדשות על הפרק, האחת, חברת סמסונג, לה ככל הנראה רצון להגביר את קצב הייצור עבור מכשיריה הניידים ומחלקת מסכי הטלוויזיה שלה בשל הגידול הצפוי בשווקים אלה בשנים הקרובות והאופציה השניה הינה חברת קוואלקום, אשר זכאית לבצע הזרמת הון נוספת לפי העסקה עליה חתמה מול שארפ עוד בחודש דצמבר האחרון. לא ברור לאן תנשוב הרוח או אם אכן תצא עסקה לפועל, אך עושה רושם כי בשארפ פנו לסמונג על מנת ליצור לחץ על קוואלקום לביצוע החלק השני של ההשקעה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים