גאדג’טי מסקר: Medal of Honor 2010

מה כבר ביקשתי? לשחק בכותר חדש של EA Games לסדרה המעולה Medal of Honor. זה כ”כ קשה? מסתבר שכן! המשחק החדש לא מצליח להתמודד ברמתו עם המתחרה Call of Duty של Activision. הביקורת המלאה על המשחק שהרס את השנה יוצאת לדרך.

גם EA רוצה איש צללים.

מדבר סהרה תרתי משמע

מעולם לא האמנתי שאהיה מאלה שנפלו בפח, אך זו ההגדרה המדויקת למה שהרגשתי אחרי ששיחקתי ב-Medal of Honor 2010, המשחק החדש מבית EA Games. בזבזתי עליו בערך 12 שעות – ואני לא מגדיר זאת כך בגלל שהמשחק קשה, אלא מכיוון שהוא מלא, אבל מלא, בבאגים!

באיזשהוא מקום, אני תוהה מדוע אני כותב את הביקורת הזו. למה אני מבזבז את הזמן? אולי בגלל שזו העבודה שלי? אולי בגלל שאני פשוט גיימר מכור? אולי הכל ביחד? לדעתי, התשובה הכל ביחד היא הנכונה והמדויקת ביותר.

המשחק החדש מתחיל, איך לא, בסמלילים של אולפן הפיתוח, חברת השיווק וההפצה וכל מי שנתן יד ורגל במשחק. אתם יודעים מה? כל הכבוד שהם לא נתנו לנו לדלג. ככה נוכל לדעת בדיוק מי אשם בקטסטרופה הזאת.

טוב – לנשום, להירגע, להתחיל את הקמפיין והכל יהיה בסדר. לוחצים על New Campaign, וכמו בכל משחק צופים בסרטון פתיח. סרטון אמרתי? מה חשבתי לעצמי?! מדובר בסרט כ”כ ארוך שבשלב מסוים הלכתי לקנות קופסת סיגריות (אני לא מעשן, אבל מהעצבים שהביא לי המשחק!), שישייה של XL ובנוסף הייתי יכול גם ללכת לסופר ולחזור אחרי קנייה מלאה.

סוף סוף אני בזירת הקרב. אני רואה יותר מדי טליבאנים מולי. אבל מה המשימה? מה המטרה של המשימה? הופה, עלה במוחי רעיון אדיר! ללחוץ על כפתור הקסם TAB , שזכור לי מהכותרים הקודמים וגם מהמשחקים המתחרים. לצערי הוא לא פתר את הבעיה. לחיצה על TAB לא רק שלא מספקת פיתרון, אלא מספקת מקור לעוד עצבים – לאחר הלחיצה נפתח מולנו חלון ובו כותרת למשימה. בלי הוראות, בלי הסבר, בלי פירוט (בניגוד מוחלט ל-COD), והשחקן אמור לנחש את כל השאר. למזלי, המשימה היתה קלה, וניחשתי בקלילות מה הולך סביבי. בהמשך לקח לי קצת יותר יותר זמן להבין. מה שעוד יותר עיצבן אותי הוא שבמשך רוב המשחק החברים שלי לקבוצה עוזרים לי לטפס ומקפיצים אותי בסולם גנבים, כאילו אני חייל נמוך שלא יכול לעשות זאת לבד בלי עזרת חברי לקבוצה. ולמה יש מפה אם אני לא רואה על גביה סימון של עצמי ולאיזה כיוון אני אמור ללכת כדי להשלים את שאר המשימה? אגב – אם חשבתם להתקדם לפני החברים שלכם לקבוצה, עוד תתחרטו על כך מהר מאוד, מאחר והתקדמות יתרה על המידה גורמת למוות אוטומטי.

עלילה – יש אחת כזאת?

נסקור בקצרה את העלילה. העלילה כולה מתפרסת על פני סרטונים, שיחד יוצרים סרט באורך מלא. אני אנסה לספר את העלילה בלי הרבה ספוילרים, אבל בכל מקרה לא הפסדתם כלום:

ברוכים הבאים ליחידת TIRE1, יחידת עילית של הריינג’רס האמריקאים. נשלחתם לבצע משימות חשאיות וסודיות ברחבי כפרים מוסלמים נידחים, שאת מיקומם של חלקם כלל לא הצלחתי להבין. כמו כן, הקמפיין מתפרס על “יומיים”, כאשר היום הראשון מוקדש לקרבות שבסופם יקרה מקרה מזעזע וייחטפו לנו 2 חיילים מהיחידה המקורית שנהיה חייבים להצילם, ואז נעבור למערכה של היום השני, שמתחיל מוזר ומסתיים מוזר, מהפלת המסוק בו טסנו ועד הגעה לחטופים והצלתם.

אתם חושבים שנהנתי מ-2 המערכות? אתם טועים – שתי המערכות משעממות מאוד. כ”כ משעממות, עד שהרגשתי שאני נמצא במדבר סהרה וכאילו לא חודש לי כלום כל הזמן הזה. כל העת ראיתי סביבי אותם גרגירי חול, כדורי אבק וסופות מדבר משעממות.

גרפיקה מעניינת, אך עלילה ובאגים שהורסים את כל חוויית המשחק

באגים – הרבה באגים

ים הבאגים שהמשחק כולל, גורם בין היתר לחזרה על משימה מספר פעמים, כי אם לא נחזור עליה הבאג לא יעבור. וכשאני אומר לחזור על המשימה מדובר בחזרה על המשימה מההתחלה, ולא מנקודת השמירה. בנוסף, לפעמים המשחק נתקע, הסאונד ממשיך ומרגישים נפילת FPS שנבדקה גם במחשבים אחרים. ואם כל זה לא הספיק לכם, היו מספר שחקנים שנאלצו להתחיל את כל המשחק מהתחלה או להוריד שמירה מהאינטרנט כדי שיוכלו להמשיך בעלילה. כמה עצוב. אגב – זוכרים את המוות האוטומטי מתחילת הביקורת? יש פעמים שהמוות האוטומטי לא עובד בכלל, ולכן אני מוצא את עצמי משוטט לבד בלי שאר חברי הקבוצה ובלי עזרת אף אחד מהחברים, בלי שהם יקראו לי או שיסומנו באופק. באג נוסף ומאוד משמעותי הוא שלפעמים הסימון בלייזר למסוק הקרוב לגבי עמדה חדשה לא מתאפשר, מאחר וסמן הלייזר מתבטל בחצי הימני של איזור הקרב. וכך צריך להתחיל את כל המשימה מהתחלה, כדי שהקטע הנ”ל יעבוד כמו שצריך.

ים של בלאגן

לדעתי זו כותרת טובה למשחק שבקושי ניתן להבין את העלילה שלו. ניסיתי לבדוק האם אני היחיד בארץ שלא הבין את העלילה, ומתברר שאין כמעט אף מבקר שהצליח להבין את העלילה בצורה הגיונית.

בינה מלאכותית – בינה מלאכותית מאוד סטנדרטית. האויבים ממש חוזרים על עצמם. נניח ונפסלתי ע”י בחור טליבאן נחמד עם RPG ביד. תדעו לכם שאותו בחור יגיע אחר כך בדיוק באותה צורה ובאותו מקום שבו הוא פסל אתכם וישתמש באותה טקטיקה. בקיצור, בינה מלאכותית שמביישת משחק בן דורנו, בניגוד מוחלט ל-COD, בו הבינה המלאכותית הייתה קרובה לשלמות! הדבר שכן ניתן להגיד לטובה על הבינה המלאכותית הוא שחברינו לקבוצה באמת עוזרים לנו במשחק. הם הורגים ועוזרים לעבור משימות, דבר די חשוב כאשר מדובר במשחק שאתה משחק בו כחלק מצוות.

גרפיקה – אוי אוי אוי, אל תגידו לי שבשביל זה חיכינו כל הזמן הזה! EA פישלה בגדול בכך שבחרה להוציא את הכותר עם גרפיקה כ”כ סטנדרטית ולא חדישה. האפקטים שלה באמת ברמה ירודה. למשל: כשיורים, צרור האש היוצאת מתוך הרובה נראה כמו X אחד גדול, שלפעמים מסתיר בצורה די מעצבנת חלק משדה הקרב. דבר נחמד בגרפיקה הוא שכאשר יורים בראש של אויב רואים נתזים של דם בצורה יפה ונחמדה. ואיך לא – הסמל העגלגל במקרה של פגיעה לראש עם כדור בתוך הרכה – סמל שללא ספק הוסיף לי הנאה, מאחר וגיליתי שאני צלף מומחה!

מצב צליפה - עם שליטה ירודה כזו, אולי עדיף בלי

שליטת משחק – אם יש דבר אחד שאני אוהב זאת שליטת משחק ראויה. אני חייב לציין שהריסוס ברובה מצוין. באמת כיף לרסס. רוב הנשקים יורים טוב. עם זאת, מצאתי באג די רציני באקדח: הוא נוטה לעלות כלפי מעלה אפילו כשיורים יריות בודדות, מה שמעציב מאוד אותי, ובטח גם את שאר הגיימרים. הנסיעה על רכבים לא טובה בכלל. המשימות דורושת מהרכבים נסיעה מהירה ומדויקת, מה שלפעמים גורם לנו להיכנס בתוך סלע – בעיקר בגלל תנאי שטח לא נחמדים וחוסר שליטה בהגאים. מהלכים כמו חניקת אויב או דקירתו נחמדים מאוד ומוסיפים למשחק. בחלק שבו אנחנו משתמשים בצלף אנחנו נתקלים בבאג מעצבן שגורם לצלף לזוז אפילו כאשר מייצבים אותו עם SHIFT.

סאונד – אין מה להגיד, סאונד מצוין, קולות דיבוב מעולים. באמת, בתחום הזה אין ולו מילה אחת רעה להגיד.

סרטוני מעבר – התכוונתם לסרטי מעבר! מה שכן, אפשר להגיד שהסרטונים ברמה גבוהה מאוד. הייתי ממליץ לצוות הפיתוח לעזוב את פיתוח המשחקים ולעבור להפקת סרטים – בזה הם טובים הרבה יותר. לולא אורכם הייתי נותן להם את הציון הגבוה ביותר.

משחק מרובה משתתפים – כמעט ואין שוני. המון שחקנים מתלוננים על באגים בלתי נגמרים, אך העניין הזה כן מסודר אט אט בזכות העדכונים שיוצאים למשחק.

סיכום

חיכינו תקופת זמן ארוכה בשביל משחק שרמתו ירודה. כ”כ התאכזבתי מכך, שלא יכולתי לפרגן אפילו קצת, וכשפרגנתי זה היה מלווה בעוד מילה רעה או שתיים על חלק כזה או אחר מהמשחק. איני מבין כלל את החברות ששקדו על פיתוחו ושיווקו של המשחק – הן נתנו למשחק לצאת עם המון באגים ועם משימות משעממות שחוזרות על עצמן שוב ושוב עם עלילה גרועה. לפחות נחמד לרסס את הטליבאנים הקטנים כחלק ממסע הנקמה הפרו ישראלי שלנו.

ציונים:
גרפיקה – 7
סאונד – 10
משחקיות – 6
עלילה – 5
סרטוני מעבר – 8

ציון כללי: 7


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים