תקלות בפס הייצור של סמסונג: מרבית מכשירי ה-Galaxy S4 יגיעו במשלוח הראשון עם מעבד Snapdragon 600

s4-exynos-snapdragon

דיווחים המגיעים אלינו מקוראיה הרחוקה טוענים כי במשלוח הראשון של מכשירי ה-Galaxy S4 בסוף חודש אפריל, מרבית מהמכשירים יגיעו עם פלטפורמת ה-Snapdragon 600 מבית Qualcomm ולא עם Exynos 5 Octa אותה פיתחה וייצרה סמסונג בעצמה. אם לדייק, הדיווח של סוכנות הידיעות הקוריאנית ETNEws טוען כי 70% מהמכשירים באותו משלוח יהיו מבוססים על הפלטפורמה של Qualcomm, זאת מאחר וסמסונג חווה קשיים בייצור המעבד הביתי שלה ולכן היא צופה שתהליך הייצור ההמוני של המעבד, שתוכנן להתחיל ברבעון השני, יתעכב מעבר לזמן הצפוי.

בכדי לעשות סדר בדברים נזכיר כי מכשירי הדגל של סמסונג משווקים בדרך כלל בשני דגמים: דגם אחד מגיע בדרך כלל עם פלטפורמה מסדרת Exynos ומיועד לשוק האירופאי, האפריקאי והאסייתי, בעוד הדגם השני מגיע עם פלטפורמה התומכת ברשת ה-LTE ומיועד בעבור השוק האמריקאי וכאלו נוספים בהם ישנה תשתית LTE רחבה. גם למכשיר ה-Galaxy S4 ישנן שתי גרסאות כאשר זו המיועדת לשוק האירופאי (I9500) עתידה להגיע עם פלטפורמת Exynos 5 Octa המורכבת משני מעבדים מרובעי ליבה, בעוד שהגרסה האמריקאית (I9505) תגיע עם פלטפורמת Snapdragon 600 של חברת Qualcomm.

בהזדמנות זו נציין כי השימוש בפלטפורמת Snapdragon 600 הכוללת מעבד Krait 300 מרובע ליבה בתדר שעון של 1.9GHz אינו מהווה פשרה זולה לשימוש ב-Exynos 5 Octa, המורכבת משני מעבדים מרובעי ליבה (Cortex-A15 בתדר 1.6GHz ו-Cortex-A7 בתדר 1.2GHz). על פי מבחני ביצועים שנערכו על מכשירים מוקדמים, נראה שדווקא הגרסה האמריקאית היא זו שמציגה ביצועים גבוהים יותר ואנחנו ממש בספק אם הלקוח ירגיש בהבדל משמעותי בין שני דגמי המכשירים.

סאני תקשורת, יבואנית מוצרי סמסונג מובייל בישראל, פרסמה כי בכוונתה להתחיל לשווק את המכשיר בסמוך להשקתו העולמית, אך כעת עם פרסום ידיעה זו יהיה מעניין לראות אם החברה תבחר לדחות במעט את ההשקה המקומית או אולי לעשות שימוש בגרסת ה-LTE, התומכת גם בתשתיות התקשורת הפרוסות בישראל.

(מקור – GSMArena)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים