פייסבוק מפרסמת דוחות לרבעון הראשון של 2013 ומגבירה את הקצב במובייל

fb-gadgety

בשבוע שעבר (ד’) דיווחה פייסבוק על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 אשר הסתיים בתום חודש מרץ. החברה הציגה עליה של 38% בסעיף ההכנסות ל-1.46$ מיליארד לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אז הכניסה החברה 1.06$ מיליארד. בסעיף הרווח רשמה החברה 312$ מיליון דולר, עליה של כ-9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והרווח למניה עמד על 0.12$ לעומת צפי של 0.13$ למניה.

בפייסבוק רשומים נכון לסוף הרבעון האחרון 1.11 מיליארד משתמשים, עליה של 23% משנה לשנה. מאז תום הרבעון הקודם אשר חתם את שנת 2012, נוספו לרשת החברתית יותר מ-50 מיליון משתמשים חדשים. מתוך כלל המשתמשים הרשומים עושים שימוש ברשת החברתית מידי יום 665 מיליון אנשים, עליה של כ-7.5% בהשוואה לרבעון הקודם. העליה במספר המשתמשים הפעילים ממשיכה לצמוח בקצב דו-ספרתי בשווקים המתפתחים, זאת לעומת צמיחה מתונה של כ-3% בשווקי אמריקה וקנדה.

Facebook-DAU-1Q13

ממשיכה לנדוד לנייד

מגמת המעבר לשימוש ברשת החברתית דרך המכשירים הניידים נמשכת ולפי הנתונים שמציגה פייסבוק בדוחותיה האחרונים השתמשו 751 מיליון אנשים בפייסבוק על בסיס חודשי דרך אפליקציות או דפדפנים מבוססי מובייל. הנתון מהווה עליה של מעל ל-10% בהשוואה לרבעון הקודם ועליה חדה אף יותר של מעל ל-50% אל מול מספר המשתמשים ברשת החברתית דרך פלטפורמות ניידות ברבעון הראשון של שנת 2012. גם מספרם של המשתמשים בפייסבוק דרך מכשירים ניידים בלבד עלה ל-189 מיליון על בסיס חודשי, לעומת 157 מיליון ברבעון הקודם.

פייסבוק נקטה בצעדים רבים לכיוון המובייל מאז סבלה מניית החברה ירידה חדה בחודשים הראשונים לאחר הנפקתה וזו לא הצליחה לחזור עד היום למחיר ההנפקה של 38$ למניה ונסחרת בימים אלה סביב 28$-29$ למניה.

אינסטגרם – בדוחותיה הכספיים דיווחה פייסבוק כי אינסטגרם הגיעה לכמות משתמשים חודשית העומדת על 100 מיליון משתמשים פעילים. קשה לתפוס שרק לפני שנה, כאשר נרכשה ע”י פייסבוק, עמדה כמות המשתמשים באפליקציה על כ-30 מיליון. מודל הרווח של אינסטגרם אמנם עדיין איננו ברור, אך החברה השיקה לפני מספר ימים תוספת חדשה לאפליקציה העשויה לעזור לה בעתיד בקידום עסקים ומותגים דרך תיוגם בתמונות.

Facebook Home – אחת התוספות המעניינות ביותר שהציגה פייסבוק השנה היא ללא ספק ה-Facebook Home למכשירי האנדרואיד. ממשק המשתמש החדש של החברה מביא את פייסבוק להשתלב במערכת ההפעלה אנדרואיד ולהציג את פייסבוק גם במסך הנעילה. בדרך זו, המשתמשים יהיו מעורבים הרבה יותר בפייסבוק ולאורך זמן רב יותר מידי יום ועל אף שהממשק החדש לא מציג כרגע פרסומות או פוסטים ממומנים, ציין מנכ”ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, כי הדבר בהחלט עשוי להשתלב בממשק Facebook Home בעתיד.

כלים למפרסמים – בנוסף לחידושים שמציגה פייסבוק כדי למשוך את המשתמשים להיות מעורבים יותר בפייסבוק, מוסיפה החברה גם כלים עבור מפרסמים שיעזרו לאלה להכווין את הפרסום שלהם לקהל יעד שיהיה רלוונטי כמה שיותר עבור כל מפרסם. אחת מהתוספות הללו היא ה-Lookalike Audience, דרכה מאפשרת פייסבוק למפרסמים למצוא קהל יעד חדש ע”י השוואת המאפיינים לנתונים שהעלה המפרסם בכל הנוגע לקהל הקיים של החברה המפרסמת.

תמיכה במפתחים – בסוף החודש שעבר הודיעה פייסבוק על רכישת חברת המובייל Parse, פלטפורמה מבוססת ענן המספקת כלים ושירותים עבור מפתחי אפליקציות. באמצעות הרכישה מקווה פייסבוק למשוך מפתחים רבים ליצור אפליקציות שיתחברו לפייסבוק בקלות יתרה ודרך כך להכניס עצמה למספר רב יותר של אפליקציות בהן ישתמשו בסופו של דבר משתמשי הקצה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים