דברים שאפל (עדיין) לא הוסיפה למערכת ההפעלה iOS 7

ios7-iPhone

במהלך כנס המפתחים של החברה שהתקיים ב-10 ביוני 2013, חשפה אפל את מערכת ההפעלה הניידת החדשה שלה, iOS 7, עימה הגיע עיצוב חדש וצבעוני כמו גם פיצ’רים חדשים שהכניסה החברה למערכת ההפעלה, ביניהם שירות הזרמת מוסיקה, מרכז הודעות חדש, אפשרות שליטה בהגדרות מערכת מכל מקום ועוד. בימים האחרונים חשף Hamza Sood דרך חשבון הטוויטר שלו מספר הגדרות נסתרות במערכת ההפעלה החדשה, ששוחררה כרגע בגרסת בטא למפתחים בלבד, אשר מעידות על פונקציות אותן בחנה אפל טרם השקת הגרסה הניסיונית.

משחקת יפה עם אחרים

אחד הדברים עליהם לא סיפרו נציגיה של אפל בזמן הצגת מערכת ההפעלה iOS 7 במהלך כנס המפתחים, אך כבר נוספו למערכת ההפעלה החדשה בגרסת הבטא למפתחים הינה החיבור העמוק לשירותים צד-שלישי. בשנתיים האחרונות הוסיפה אפל אינטגרציה עמוקה יותר במערכת ההפעלה iOS עבור טוויטר ופייסבוק וב-iOS 7 נוספה אינטגרציה גם לשירות התמונות פליקר (Flickr) של חברת יאהו! ולשירות הוידאו Vimeo – שני השירותים יאפשרו לכם לחלוק קבצים ישירות לשירותים אלה מכל מקום רלוונטי במערכת ההפעלה (ראו תמונה).

ios7-flickr

מה שהצליח לחשוף Hamza Sood הוא כי אפל ביצעה נסיונות אינטגרציה גם עבור הרשת החברתית-מקצועית LinkedIN, אולם זו לא מופיעה בגרסה הראשונית למפתחים ויכול שתגיע דרך עדכונים בעתיד, אם בכלל. מנכ”ל אפל, טים קוק, הבטיח לפתוח מעט את דלתותיה הסגורות של מערכת ההפעלה וכניסתם של עוד ועוד שירותים לעומקה של מערכת ההפעלה מאפשרים למשתמשי מערכת ההפעלה iOS לחלוק בקלות יתרה לשירותים שונים, דבר שקיים בפלטפורמת האנדרואיד זה זמן מה ובצורה רחבה הרבה יותר.

התוספות שלא תפסו

פרט לאינטגרציה של שירותי צד שלישי, הצליח למצוא Hamza Sood מספר הגדרות נסתרות המעידות על אפשרויות שנבחנו ע”י אפל, אך לא הצליחו להיכנס למערכת ההפעלה החדשה, לפחות לא בשלב זה. בין אותן הגדרות ניתן למצוא כי אפל בחנה בין היתר אפשרות ליצירת תיקיה בתוך תיקיה, אפשרויות הפעלת פונקציות במערכת ההפעלה דרך מחוות, אשר עשויות להקל את המעבר בין אפליקציות ולביצוע מהיר יותר של פעולות על-גבי מכשיר האייפון.

אופציה נוספת שנחשפת הינה אפשרות לשינוי הגדרות האחראיות על האפקטים השונים שהוסיפה אפל למערכת ההפעלה, דבר שיועיל עבור מי שאולי סובל מהאנימציות המהירות שהתווספו במעבר בין אפליקציות ומסכים שונים במערכת ההפעלה.

מאחר ואפל עדיין לא הוציאה את גרסתה הסופית למערכת ההפעלה, אפשר רק לקוות כי לפחות חלק מהפונקציות אותן בחנה החברה יגיעו גם לגרסה הסופית, אולם אין הדבר מובטח.

(מקור – 9to5mac)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים