פייסבוק מכריזה על וידאו ל-Instagram עם פילטרים וייצוב תמונה

Instagram-Video-mainפייסבוק השיקה לפני זמן קצר את וידאו לאינסטגרם, כאשר מייסד אפליקציית שיתוף התמונות קווין סיסטורם תפס את הבמה וחשף את החידושים. המטרה של החברה הייתה להוסיף לאינסטגרם, שהתפחתה לאחת מסביבות שיתוף התמונות הפופולריות בעלם, יכולת לשתף גם וידאו בקלות ובמהירות. שיתוף הוידאו יעשה דרך אותה אפליקציית Instagram המוכרת (שכמובן תצטרכו לעדכן) וכעת ליד כפתור הצילום יהיה גם אייקון לצילום וידאו.

צילום הוידאו באינסטגרם מאפשר לצלם 15 שניות מרגע הלחיצה על כפתור ההקלטה, או מספר קטעי וידאו קצרים יותר שניתן יהיה לחבר עד לזמן כולל של 15 שניות. לאחר צילום הוידאו נוכל להוסיף לו את אחד מ-13 הפילטרים הזמינים באפליקציה, שלטענת החברה פותחו על ידי מומחי וידאו. הוידאו יעלה לפיד שלנו לצד התמונות שצילמנו ונוכלו לבחור איזה פריים יוצג כתצוגה מקדימה של הוידאו. כאשר נגלול בפיד וניתקל בוידאו, הוא יתחיל להתנגן באופן אוטומטי, אמנם רק פעם אחת ולא בלופ כפי שנהוג במתחרה מבית טוויטר Vine. לנו כרגע לא ברור איך תתבצע טעינת הסרטונים, ייתכן מאוד שכמו התמונות הם יתחילו לרדת מיד עם פתיחת האפלקציה וינוגנו כאשר נגיע אליהם.

קטעי הוידאו שנצלם, כמו התמונות, יעלו לרשת ברקע וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולעיין באפליקציה וכמובן שיהיה ניתן לשתף אותם ברשתות חברתיות אחרות. בנוסף לפילטרים פיתחה אינסטגרם גם יכולת המכונה “Cinema”, המאפשרת ייצוב תמונה אוטומטי לוידאו שנצלם. יכולת זו זמינה כרגע רק ב-iPhone 4S ו-iPhone 5. לעומת זאת העדכון לאינסטגרם עם השדרוגים החדשים יהיה זמין מהיום לאנדרואיד ו-iOS.

2013-06-20 20.35.32שדרוג משמעותי זה של אינסטגרם חשוב מאד בעבור הרשת החברתית פייסבוק, שבמטרה ליצור מעורבות ותנועה גדולה יותר של גולשים באתר האינטרנט ובמובייל – מנסה לאגד בין כתליה מגוון רחב של אפשרויות המוצעות כבר זמן מה על ידי מתחרותיה, כשבראשן רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר. בהקשר של קטעי הוידאו, המתחרה הגדולה ביותר של פייסבוק היא אפליקציית Vine המאפשרת צילום ושיתוף של קטעי וידאו באורך 6 שניות, אשר נרכשה על ידי טוויטר בספטמבר האחרון תמורת 30 מיליון דולר, ובהתאם לכך היא גם כוללת אינטגרציה מלאה עמה.

אין ספק שבאמצעות מהלך זה של אינסטגרם, המגיע ממש מעט אחרי הוספת התמיכה בשיח ציבורי באמצעות #האשטאג, סוגרת פייסבוק פער נוסף בתחרות מול טוויטר. מעבר לכך, בסיס המשתמשים הגדול מאד של אינסטגרם עשוי עד מהרה להפוך אפליקציות שיתוף וידאו אחרות כגון Viddy ו-Mobli לעוד שחקניות לא משמעותיות בחצר האחורית של העולם החברתי ברשת.

דוגמה לוידאו תוכלו למצוא כבר עכשיו באינסטגרם של גאדג’טי


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים