Valve הכריזה על Steam Controller שיחליף את המקלדת והעכבר

SteamControllerבערב שישי ביצעה חברת Valve את ההכרזה השלישית והאחרונה בתוכניתה להביא את Steam לסלון שלנו: הפעם מדובר ב-Steam Controller, בקר משחק חדש ומסקרן שיאפשר שליטה בכל משחקי Steam ואף במערכת ההפעלה החדשה שחשפה החברה, SteamOS, באמצעותה נוכל להפוך את המחשב שלנו לקונסולת משחק. עוד בשבוע שעבר חשפה החברה את Steam Machines, ליין-אפ רחב של מחשבים קומפקטיים המותאמים לטלויזיה.

Steam Controller הוא בקר שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים. במקום ג’ויסטיקים, חצים, ארבעה כפתורי פנים וארבעה כפתורי כתף המרכיבים את הבקרים של קונסולות ה-PlayStation וה-Xbox, מציע הבקר החדש חווית שימוש אחרת: הוא מגיע עם שני משטחי מגע עגולים ביניהם ממוקם מסך מגע אשר בפינותיו משתלבים ארבעה כפתורי הפנים המוכרים – A, B, X ו-Y.

חלקו האחורי של הבקר
חלקו האחורי של הבקר

בצידו האחורי של הבקר יימצאו עוד שני משטחי מגע דקים וארבעה כפתורי-כתף (R1, R2, L1, L2). בעמוד הרשמי של המוצר ישנם פרטים נוספים כמו הסברים על מרכיביו השונים של הבקר. כאן בתחתית ניתן לראות את סידור המקשים למשחק Portal 2, שבהחלט נראה קצת יותר נוח מהסידור הקיים על השלטים המסורתיים של סוני ומיקרוסופט.

בקר ה-Steam Controller נועד לשתי מטרות עיקריות: לעבוד באופן מושלם עם מערכת הבידור כולה (ולא רק על משחקים), וכמובן – להפעיל בצורה נוחה ואינטואיטיבית כל משחק אפשרי, גם אם עד היום יכולנו להפעילו רק באמצעות עכבר ומקלדת. בעמוד ההכרזה הרשמי מציינת Valve כי הבקר החדש יתמוך בכל משחק Steam ששוחרר אי פעם, כך שנוכל להשתמש בו גם להפעלת משחקים כמו Rome 2 ו-DOTA 2. עד כמה נוח זה יהיה אנחנו עדיין לא יודעים, כך שניאלץ לחכות עוד זמן-מה מאחר ולא הוזכר תאריך ההשקה.

SteamController_bindings

נזכיר כי ההרשמה להגרלה על הצטרפות לתכנית הבטא של Steam Machines ו-Steam Controller עדיין פתוחה. כל שיש לעשות הוא לבצע מספר פעולות פשוטות (כמו יצירת פרופיל ציבורי והוספת עשרה חברים) עד לתאריך ה-25 באוקטובר. את כל הפרטים ניתן למצוא כאן.

לכתבה המקורית ב-Gamex


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים