דיווח: מיקרוסופט הציעה לסמסונג ו-Huawei לשלב את ווינדוס על מכשירים מבוססי אנדרואיד

Windows-Droid

במקביל לחיפוש אחר מי שיתפוס את מקומו של סטיב באלמר כמנכ״ל מיקרוסופט החדש, נראה שענקית התוכנה שוקלת כיוון חדש ולא צפוי עבור מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים. רק לפני מספר ימים פרסמנו דיווח לפיו חברת מיקרוסופט פנתה ליצרנית הטיוואנית HTC בבקשה לאמץ את מערכת ההפעלה שלה בתמורה לעלות מזערית, כאשר התקנתה תיעשה במקביל למערכת ההפעלה אנדרואיד שרצה על מרבית מכשירי החברה.

כעת, על פי דיווח חדש שפורסם באתר Mobile-Review מסתמן שגם החברות סמסונג ו-Huawei קיבלו בקשות דומות מענקית התוכנה מיקרוסופט. על פי הדיווח, הענקית מרדמונד תציע לשתי החברות לאמץ את מערכות ההפעלה Windows Phone ו-Windows RT ללא עלות ואף תגדיל לעשות כאשר תשלם ליצרניות פיצויים בגין הוצאות בשל התאמת המכשירים למערכת ההפעלה.

Samsung-Galaxy-Tab-2014-edition-my-renderלווינדוס-פון אמנם מקום של כבוד כמערכת הפעלה לטלפונים חכמים, אולם מבחינת היקף המשתמשים היא רחוקה מאוד בהשוואה למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. הכנסת ווינדוס בדלת האחורית למכשירים קיימים בשווקים שונים בעולם עשויה להוות גידול משמעותי בחשיפת המשתמשים למערכת ההפעלה הצעירה.

חשיפה שכזו עשוייה לשכנע את קהל הצרכנים להעדיף את מערכת החלונות על פני החלופות. זוהי אינה הפעם הראשונה בה עולה הרעיון של מכשיר נייד אשר מריץ שתי מערכות הפעלה במקביל. רק בחודש יוני האחרון, הענקית הקוריאנית סמסונג השיקה את ה-ATIV Q בעל היכולת להריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד לצד חלונות של מיקרוסופט.

שינוי מדיניות במיקרוסופט עשוי להוביל לירידה משמעותית במחיר המוצרים המריצים את מערכת ההפעלה, זאת בשל הוזלת עלויות התוכנה שגובה מיקרוסופט מהיצרנים עימם היא עובדת. יהיה מעניין לראות אם היצרניות ייענו להצעתה הנדיבה של מיקרוסופט ואם כן – כיצד יבחרו לשלב את מערכת ההפעלה הצעירה במוצרים הבאים שלהם.

(מקור – UnwiredView)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים