המכשיר שלכם כבר לא צריך לפחד ממים: הכירו לו את Liquipel ישראל

Liquipel-Water-Resistant-iPhone-Coating-2אנחנו, ואיתנו גם הסמארטפון, תמיד בריצה. אנחנו קמים בבוקר, בודקים סטטוסים, מתארגנים לעבודה, משיבים למיילים, קופצים מפגישה לפגישה, שולחים הודעות ב-WhatsApp, עד שנכנסים לשירותים ו… פלופ! המכשיר באסלה. דממת אלחוט לעשירית השניה – הלחץ עולה, הדופק מאיץ ואז נותר לנו רק להשלים עם העובדה שעלינו לחזור ללבטים – איזה סמארטפון רוכשים עכשיו?

לכם זה אולי עוד לא קרה באופן אישי, אך אין מדובר במקרה נדיר שמכשירים סלולריים נפגעים מנוזלים. אבל מה אם היינו אומרים לכם שישנם צעדי מנע? כן, לסיפור יכול להיות סיום שונה לגמרי. בשבוע שעבר נפגשנו עם יזהר אריאלי, מנכ”ל חברת ליקוויפל ישראל, אשר סיפר לנו על חברת הבת שהוא עומד בראשה ועל המהפכה שהיא מביאה עמה.

ליקוויפל והשוק הישראלי

ליקוויפל ישראל היא חברת-בת של חברת STS הישראלית וחברת ליקוויפל העולמית הידועה כחלוצה בכל הקשור למחקר ופיתוח ננוטכנולוגיה המשמשת לחיפוי והגנה על מוצרים שונים. ליקוויפל ישראל הוקמה לפני כשנה וחצי במטרה להכיר לצרכן הישראלי את המגוון הרחב של פתרונות הננוטכנולוגיה ועל הדרך, לחסוך לו כסף. הודות לטכנולוגיה מתקדמת שפיתחה ליקוויפל העולמית, אותה הציגה בתערוכת CES 2012, מאפשרת החברה הפיכתו של כל מכשיר קיים (למעט מכשירי BlackBerry) לעמיד בפני מים.

אריאלי מספר כי מדי יום ביומו נאלץ הצרכן להתמודד עם בעיה מהותית – אי היכולת שלו להגן על מכשירו באופן הרמטי מפני נוזלים. מספיק שכמה טיפות גשם יצליחו לחדור את המעטה החיצוני של המכשיר שלנו – והוא מיד נמצא בסכנה של קצר חשמלי שישבית אותו מכל פעולה. מעבר לכך, גם אם נוזלים לא באו במגע ישיר עם רכיבים אלקטרוניים, ישנה סבירות גבוהה שתיווצר קורוזיה, אשר עלולה גם היא לשבש בכמה אופנים את תפקודו של המכשיר.

סקרים רבים שערכה החברה הראו כי הצרכן הישראלי אכן מחפש פתרון לחוסר העמידות של המכשיר הסלולרי שלו. נתון מעניין שעלה מן הסקרים הוא ש-29 אחוזים מהנשאלים אכן העידו כי הם חוששים במידה רבה ומעלה מנזק שעשוי להיגרם למכשירם בעקבות חשיפה לנוזלים. עוד מראים הנתונים כי 13 אחוזים מכלל הנשאלים חוו לפחות פעם אחת בעבר פגיעה במכשיר כתוצאה מחדירת נוזלים. נתון נוסף מתייחס גם לנזקי הקורוזיה – על פי מדגם מעבדות תיקונים, 7 אחוזים מכלל הנזקים במכשירי הלקוחות מקורם בקורוזיה.

הטכנולוגיה שמאחורי המוצר

“אנו משתמשים במתקן בצורת קוביה בגודל מטר על מטר, אליו ניתן להכניס עד 30 מכשירים בו זמנית”, סיפר אריאלי על אופן הפיכתם של מכשירים לעמידים בפני מים. “בשלב הראשון נשאב האוויר הכלוא בחלל הקוביה ונוצר ריק ברמה של 87 אחוזים – זאת במטרה לשאוב את האוויר הכלוא בתוך המכשירים”. לאחר מכן, אל חלל הקוביה מרוססת פורמולה ייחודית שפותחה על ידי ליקוויפל, תפקידה לתפוס את מקומו של האוויר בפנים המכשיר וליצור שכבה ברמה אטומית שתפריד בין הנוזלים ובין הרכיבים האלקטרוניים. בסיום התהליך, מתפזרת במרחב הקוביה פלזמה שהופכת את התרסיס ליונים ובכך הופך המכשיר עמיד בפני מים.

ייתכן והתיאור יזכיר לכמה מכם את שיעורי הכימיה המורכבים מבית הספר, אך התהליך כולו פשוט למדי ואורך כשעה אחת בלבד. בסיום, יוגדר מכשירכם כבעל עמידות בתקן המחמיר IPX7 המאפשר שהייה בעומק של חצי מטר מתחת לפני המים למשך כחצי שעה. אם תיאור שלבי התלהיך הצליח להלחיץ אתכם, הרשו לנו להרגיע – אריאלי מדגיש כי התהליך בטוח לגמרי ושלמכשיר לא נשקפת כל סכנה – על כך יעידו עשרות אלפי המכשירים שונים שצופו באמצעות הטכנולוגיה עד כה.

עם זאת, מטרתה של ליקוויפל היא לא להפוך את מכשירכם לצוללן מנוסה. התהליך הכימי נועד לגרום למכשיר לצלוח פגיעות מים מקריות – אין לנסות להכניס אותו בכוח למים או לבדוק את עמידותו בכל מיני מצבים ומקרים.

השאיפה – פריסה ארצית

ליקויפד
חברת ליקוויפל ישראל נמצאת כיום במגעים עם חברות הסלולר הגדולות בשוק הישראלי וגם עם זכיינים פרטיים במטרה להגיע בקרוב לפריסה ארצית של עמדות בהן נוכל להפוך את המכשירים שלנו (סמארטפונים, טאבלטים ומחשבי ניידים) לעמידים בפני מים. בכוונתה של ליקוויפל ישראל לאפשר לכל דורש להפוך את המכשיר היקר שלו לעמיד בפני מים, זאת במחיר הוגן של 240 שקלים בלבד, בנוסף לאחריות שאורכה שנה אחת.

קשה להתווכח – הסמארטפון הפך להיות מרכז החיים שלנו. מלבד העובדה שרוב המידע האישי והחשוב נמצא על פיסת סיליקון דקיקה שעשויה להינזק ביום מן הימים, זה די כואב לאבד מוצר שעלותו אלפי שקלים ברגע אחד של חוסר תשומת לב. כעת, הודות לליקוויפל, נוכל לישון קצת יותר בשקט (גם בגשם).

אתר החברה | עמוד הפייסבוק של Liquipel ישראל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים