SafeCam – שמרו על מעט הפרטיות שעדיין נותרה לכם

1003911_601559406533667_927123730_n

עם כניסתם של הסמארטפונים לחיינו, התרגלנו לצלם את מרב החוויות שעוברות עלינו ביום יום. אין זה מפתיע לראות סועדים שמצלמים את המנות במסעדה, לקוחות שמצלמים פרטי לבוש בכדי להתייעץ עם חבריהם שנמצאים בבית, או את מעלליהם של עובדי ציבור שונים. אולם, כל אחד מאיתנו יודע כי לפעמים ישנם רגעים שעדיף לשמור לעצמנו, הרחק מעיניהם של אחרים. בדיוק לשם כך, פיתחו צמד מפתחים ישראלים את אפליקציית SafeCam המאפשרת לנו להגן על פרטיותנו בקלות.

SafeCam היא בעצם אפליקציית מצלמה עם ממשק נקי ופשוט, המאפשרת להצפין את התמונות והסרטונים שנצלם כך שיהיו גלויים עבורנו בלבד. באפליקציה נוכל להגדיר סיסמת כניסה כללית וגם בעבור כל אלבום בנפרד. בכל פעם שנבצע צילום דרך האפליקציה, התמונות וקטעי הוידאו יוצפנו באופן אוטומטי על פי תקן AES 256 המתקדם, אשר מבטיח הגנה מירבית על הקבצים שלנו – גם אם המכשיר ייגנב, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לחלץ ממנו את התמונות.

לאחר הצילום, האפליקציה תשמור את התמונות באופן אוטומטי באלבום שהוגדר כראשי (אותו ניתן לשנות תמיד), ודרכו ניתן יהיה למחוק תמונות, לשתף אותן ואף להעביר חלק מהן לגלריה המובנית של מערכת ההפעלה.

מלבד היכולת להצפין תמונות או קטעי וידאו, SafeCam מאפשרת בנוסף גם ייבוא פריטים מהגלריה המובנית והפיכתם למוצפנים. חשוב להדגיש – האפליקציה לא מבצעת מחיקה של התמונות מהגלריה כברירית מחדל – לפני כל העברה, נישאל על ידה אם ברצוננו למחוק את התמונות. בנוסף לכך, האפליקציה משמשת גם ככלי גיבוי לכל התמונות, כך שגם אם נמחק אותה בשוגג, התקנה חוזרת תשחזר את כל המידע באופן מלא.

האפליקציה מוצעת ללא תשלום הן למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד והן למכשירי iOS, כאשר שדרוג לגרסת פרימיום יאפשר מגוון רחב של אפשרויות כדוגמת יצירה של יותר משני אלבומים, הוספה של מעל 50 תמונות לכל אלבום ועוד. יש לציין כי לשתי הגרסאות החינמיות הגבלות אחרות – בדקו בדף בתיאור בחנות.

הפן המקומי

SameCam

כפי שציינו, מדובר בפיתוח ישראלי, אך אולי תופתעו לדעת כי האפליקציה פותחה במימון עצמי על ידי שני בוגרי כיתת י”ב – עידן בן שלום, האחראי על פיתוח גרסת האנדרואיד, וחברו סער ברוך, כפי שניחשתם – האחראי על פיתוח גרסת ה-iOS.

בשיחה שערכנו עם השניים, אלו ציינו כי הצורך בפיתוח האפליקציה נבע ממקרה אישי של חברם אשר תמונותיו האישיות נחשפו וגרמו לו למבוכה. בן שלום מחדד כי על אף שקימות אפליקציות רבות בקטגוריה, השאר בדרך כלל רק מחביאות את התמונות וקטעי הוידאו, ולא באמת מצפינות אותן כפי שעושה SafeCam. עוד מוסיף המפתח כי מעטות הן האפליקציות המציעות ממשק מצלמה אשר מקל על תהליך ההצפנה והצילום, כשבדרך כלל הן מגיעות גם עם ממשק לא נוח.

רוצים לשמור על מעט הפרטיות שעוד נותרה לכם? SafeCam תעשה עבורכם את העבודה.

הורדה לאנדרואיד | הורדה ל-iOS


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים