נוקיה ממנה מנכ”ל חדש ונפטרת מעול חטיבת המכשירים המפסידה

rajeev-suri

ביום שישי האחרון, ה-25 באפריל 2014, עברה באופן רשמי חטיבת המכשירים של נוקיה לבעלותה של מיקרוסופט, זאת כשבעה חודשים לאחר שהודיעה הראשונה על מכירתה בתמורה לכ-7.2 מיליארדי דולרים. החל ממחר, ה-1 במאי, תחל נוקיה החדשה לעבוד במודל חדש שאינו כולל את ייצור הטלפונים והסמארטפונים בסדרות הלומיה, ה-Asha וה-Nokia X.

לשם כך מינתה החברה כמנכ”ל הפעילות החדשה את ראג’יב סורי (Rajeev Suri) ששימש כמנכ”ל חטיבת הרשתות והתקשורת (NSN) של נוקיה ב-4 השנים האחרונות, והיה עובד החברה ב-20 השנים האחרונות. המינוי של סורי לא מפתיע – הוא היה מועמד מוביל להחלפתו של סטיבן אילופ בתפקיד המנכ”ל לאחר שעבר למיקרוסופט והנהגתו את החטיבה הגדולה ביותר של נוקיה בשנים האחרונות מהווה חלק גדול מבחירתו למנכ”ל פעילות החברה כולה.

ממש כמו בחירתה של מיקרוסופט בסאטיה נאדלה כמנכ”ל החדש, שליווה אף הוא את החברה בה עבד למשך תקופה ארוכה במיוחד, כך גם בנוקיה בוחרים בדמות בכירה וותיקה בחברה. בוידאו שפורסם בערוץ היוטיוב של נוקיה, מדבר סורי על עתידה של החברה, עובדיה ולקוחותיה.

נפטרת מעול הטלפונים

לאחר שהשלימה את העברת חטיבת המכשירים לידי מיקרוסופט, פנתה נוקיה לפרסם את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון הראשון של השנה, שם חשפה נתון מדאיג הנוגע למכירות הסמארטפונים של החברה.

בעוד לא סיפקה נוקיה נתוני מכירות מובהקים כפי שנהגה לעשות בעבר, ציינה החברה בדוחותיה כי ההכנסות עבור חטיבת המכשירים של החברה ירדו בשנה האחרונה ב-30% מ-2.765 מיליארדי אירו ברבעון הראשון של 2013 לכדי 1.929 מיליארדי אירו ברבעון הראשון של 2014, כאשר הירידה אל מול הרבעון שחתם את 2013 עומדת אף היא קרוב ל-30 אחוזים.

הירידה הגדולה בצד ההכנסות, שהגיעו מהחטיבה שעברה לבעלותה המלאה של מיקרוסופט, נגרמה כתוצאה מתחרות מתמשכת בהצעת סמארטפונים במחירים מצטמקים מצד היצרניות השונות בשוק כמו גם בתחרות הגוברת מצד פלטפורמות מתחרות.

nokia-stock-rajeev-appointment

הבעיה של מיקרוסופט

מיקרוסופט עברה כברת דרך בפיתוח מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים. אולם אף השיפורים השונים שנעשו ב-Windows Phone OS והגידול המתמיד בכמות האפליקציות הזמינות להורדה בחנות החברה, על מיקרוסופט לעבור עוד כברת דרך טרם תצליח להציג עליה במכירות מכשירים.

אין זה סוד כי נוקיה הייתה הלקוח הגדול ביותר של מיקרוסופט למערכת ההפעלה למכשירים ניידים, והדיווח של החברה הפינית על המשך ירידה חדה במכירות מכשירים מעיד על העבודה הקשה שנמצאת לפני החברה. יצרניות סמארטפונים מבוססות יותר ופחות כבר הצהירו כי לא יפנו את הגב ל-Windows Phone OS, אולם עבודתה של סמסונג לפיתוח מכשירים מבוססי Tizen, יכול ותציג מתחרה נוסף למיקרוסופט העשוי להרע את המצב.

ניצוץ יחיד של אור נגלה לנו עת השיקה מיקרוסופט את סדרת Nokia X במהלך תערוכת המובייל העולמית MWC 2014 בברצלונה בחודש פברואר האחרון. מדובר אמנם בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, אולם אלו מצויידים בממשק האריחים של Windows Phone OS, שמטרתו להציג למשתמשים הבאים במגע ראשון עם סמארטפון את הפתח לשימוש עתידי במכשיריה של מיקרוסופט.

הכיוון של מיקרוסופט ברור. החברה תרצה לבדל עצמה מהפלטפורמות המתחרות על-ידי הצגת ייחודיות בהצעה של מערכת ההפעלה שלה. החברה כבר הציגה כיוון זה דרך פרסומת חדשה שפורסמה בערוץ היוטיוב של נוקיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים