דיווח: 92% מרווחי שוק הסמארטפונים שייכים לאפל

במשך מספר חודשים בשנה שעברה הצליחה אפל להחזיק בתואר “יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם”, כאשר מכרה במהלך רבעון בודד לא פחות מ-74.4 מיליון אייפונים. כך היה המצב, עד שסמסונג הקשיבה לקהל לקוחותיה והשיקה את ה-Galaxy S6, שאיפשר לה לקחת מאפל את התואר חזרה הבייתה. למרות זאת, על פי נתוני חברת המחקר Canaccord Genuity, אפל, שמחזיקה בכ-18% ממכירות הסמארטפונים העולמיות, גרפה במהלך הרבעון הראשון של השנה לא פחות מ-92% מכלל רווחי שוק הסמארטפונים.

אפל שילשלה לכיסה ברבעון הראשון של השנה 92% מרווחי תעשיית הסמארטפונים העולמית

מדובר בגידול משמעותי במיוחד לרווחי החברה מקורפטינו, שכן בשנה שעברה גרפה 65% מהרווח הנקי בלבד. על הגידול יכולה אפל להודות לצמד מכשירי הדגל שלה ובמיוחד ל-iPhone 6 Plus, המוצע במחיר גבוה לצד אחוזי רווחיות הגבוהים מה-iPhone 6. כיום, מוכרת אפל אייפון במחיר ממוצע העומד על כ-658 דולר, בניגוד ל-624 דולר בשנה שעברה. כך, ובאמצעות הגידול המשמעותי במכירות האייפונים, הצליחה אפל להעפיל לפסגת הרשימה ולגרוף את מירב הרווחים.

לשם השוואה, ייצורו של ה-Galaxy S6 Edge מבית סמסונג עולה לחברה 290 דולר ורווחי היצרנית עליו קטנים משמעותית מאלו של אפל, ומעמידים את הענקית הקוריאנית במקום השני של הטבלה עם 15% מכלל רווחי שוק הסמארטפונים. למקרה שחיברתם את אחוזי שתי היצרניות והגעתם למעל 100 אחוזים בסך הכל – לא טעיתם. מדובר במצב שהתקבל בעקבות הפסדיהן של יצרניות סמארטפונים אחרות, כדוגמת HTC, שדיווחה על הפסד של 256 מיליון דולר.

בספטמבר הקרוב תכריז אפל על ה-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, להן צופה החברה עתיד מרהיב כאשר על-פי הדיווחים הזמינה רכיבים עבור כ-90 מיליון יחידות לייצור ראשוני.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים