אגרסיבית: למרות החששות, עליבאבא ממשיכה לצמוח בקצב של 30%

משרדי עליבאבא בסין, מקור: www.alibabagroup.com

ענקית הקמעונאות הסינית, עליבאבא, הצליחה איכשהו להתגבר על ההאטה במשק הסיני ברבעון השלישי  ולרשום גידול ניכר במכירות. ניהול אגרסיבי והמכירות דרך המובייל המשיכו לייצר צמיחה גבוהה ותגובת השוק היתה בהתאם.

עליבאבא רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 3.48 מיליארד דולר, קפיצה של 32% לעומת אותו רבעון בשנה שעברה ויותר מכפי שצפו האנליסטים. מספר ההמשתמשים החודשי צמח ב-59% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-346 מיליון משתמשים. מחזור המכירות בפורטלי הקניות הסיניים הגיע ל-112 מיליארד דולר, זינוק של 28%.

הרווח ברבעון עלה ב-36% לכמעט 1.5 מיליארד דולר, לא כולל רווח הון מעליית שווי חטיבה שעוסקת בבבריאות ונסחרת בהונג קונג, ממנה הרווח מגיע ליותר ממיליארד דולר.

עליבאבא אמנם הצליחה להפתיע את השוק בגלל שהציפיות היו נמוכות (ההאטה הכלכלית הקשה ביותר מזה 25 שנה), אבל גם בגלל שהחברה בנתה סביבה עסקית (אקו-סיסטם) ענפה שכוללת שיתופי פעולה רבים וניהול נכון. וכל זה עוד לפני Singles Day (יום הרווקים), אירוע הקניות הגדול ביותר במדינה המגיע בעוד שבועיים.

“עבודה מעולה”

התגובה בשוק היתה טובה. לאחר מהלך ירידות קשה בה חזרה לרמת המחיר ביום הנפקתה, עלתה המניה אתמול ב-4% וסגרה במחיר הגבוה ביותר מזה יותר מחודשיים:

מקור: Finviz.com
מקור: Finviz.com

הנפילה הכואבת השנה מאיזור ה-100 דולר ל-60 דולר לא עצרה את תוכניות ההתרחבות של המייסד, ג’ק מא. עליבאבא רקחה השנה עסקאות השקעה ורכישה בסכום מצטבר של 15 מיליארד דולר, כמעט פי שלוש מ-2014.

טד לאונסיס, איש קרן הון סיכון ונשיא חברת גרופון אמר בערוץ בלומברג כי מדובר על “חברה מאוד מאוד אגרסיבית, הם עושים עבודה באמת באמת טובה”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים