וואטסאפ תפסיק לגבות תשלום למנוי שנתי, לא תשלב פרסומות

WhatsApp Logo

בכנס DLD שנערך היום (ב’, 18.1) במינכן, הודיע מייסד ומנכ”ל וואטסאפ (Whatsapp), יאן קום, כי החברה תפסיק לגבות את התשלום השנתי של 0.99 דולר עבור משתמשי האפליקציה הקבועים וכי האפליקציה תוצע מעתה והלאה בחינם לכולם. מודל ההכנסות של וואטסאפ עד כה אפשר למשתמשים חדשים באפליקציה להנות ממנה למשך שנה ללא תשלום ולאחר מכן ניתן היה לשלם דולר בודד על מנת להנות ממנה לשנה נוספת.

וואטסאפ תמשיך ללא פרסומות

באופן טבעי, עולה השאלה כיצד תמשיך וואטסאפ להתקיים ללא מודל התשלומים לפי מנוי וישנה תהיה האם ההכרזה (שלי) היום כוונתה שנתחיל להציג פרסומות מצד גורמים צד שלישי“, ציין יאן קום במהלך ראיון שנערך עימו בכנס. מייסד וואטסאפ הוסיף כי אין בכוונת החברה להתחיל במודל דרכו תציג פרסומות באפליקציה. במקום זאת, תפנה החברה למתן שירותי קומיוניקציה לעסקים, באמצעותם יוכלו אלו לתקשר עם לקוחותיהם.

החל מהשנה (2016) נתחיל לבחון כלים שיאפשרו לכם להשתמש ב-Whatsapp ככלי תקשורת עם עסקים וארגונים מהם תהיו מעוניינים לשמוע“, דברי יאן קום, “זה כולל תקשורת עם הבנק שלכם בקשר לפעולות שבוצעו […] או עם חברת התעופה בהקשר לטיסה שהמועד שלה התאחר. כולנו מקבלים הודעות מסוג זה במקומות אחרים כיום – דרך הודעות טקסט (SMS) ושיחות טלפון – אז אנחנו רוצים לבחון כלים חדשים שיעשו זאת בצורה נוחה יותר דרך וואטסאפ, תוך שאנחנו שומרים על חווית משתמש ללא הצגת פרסומות וספאם“.

הצצה לאחור

המעבר למודל הכנסות חדש היה משהו שרבים ציפו לו עוד עם רכישתה על-ידי פייסבוק לפני כשנתיים. בפברואר 2014 הודיעה פייסבוק על הרכישה בסכום עתק שהסתכם אז בכ-19 מיליארד דולר והוביל לתהיות רבות באשר למטרת הרכישה של חברה שמודל ההכנסות שלה מבוסס על תשלום למנוי שנתי עבור אפליקציה, אשר דומות לה קיימות בלי סוף בשוק וללא תשלום. המעבר למודל תשלום המכוון לצד העסקי מגיעה, כפי הנראה, לאור השימוש ההולך וגדל של עסקים בוואטסאפ ככלי תקשורת עם לקוחותיהם.

גם אפליקציית המסרים השניה שברשותה של פייסבוק, Messenger, פנתה למודל עסקי דומה שהחלה ביצירת פלטפורמת Messenger Platform עוד בשנה שעברה לצד השקת שירות תשלומים בין חברים. רק לאחרונה הכריזה פייסבוק מסנג’ר כי חצתה את רף 800 מיליון המשתמשים והודיעה כי תרחיב את פעילותה בתחום יצירת הקשר בין אנשים באמצעות הודעות ושיחות (אודיו ווידאו), כאשר העוזרת הוירטואלית M, עשויה להוות לצד העסקי, תוך מתן שירותי ערך מוסף שיקשרו בין בתי עסק ללקוחותיהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים