018 אקספון: הסכם השיתוף של אלקטרה וסלקום נחתם על גבינו

סלקום אקספון

חברת 018 אקספון קיוותה להיות ספקית הסלולר השישית בישראל ולהתחיל לפעול כבר השנה. עם זאת, צו מניעה שביקשה החברה נגד סלקום מעלה שהדרך להציע את שרותיה לציבור עדיין ארוכה.

כדי להיכנס לשוק התקשורת הישראלי חתמה אקספון ביולי שנה שעברה על הסכם לשיתוף רשת הסלולר דור 4 של סלקום לתקופה בת 10 שנים ובעסקה שמוערכת בכמיליארד שקל. לטענתה, עכשיו כשאלקטרה רכשה מידיה את גולן טלקום והשתיים חתמו בינהן (בתחילת החודש) על הסכם שיתוף רשתות משלהן לתקופה בת 10 שנים, ההסכם של סלקום עם אקספון מאבד את ערכו.

בהסכם עם אקספון, התחייבה סלקום להקים רשת בבעלות משותפת ושווה שלה ושל אקספון. אך גם ההסכם החדש עם גולן טלקום (כאמור, בבעלות אלקטרה) מציין הקצאת תאגיד משותף נפרד ולמכור חצי מהציוד לגולן, כשסלקום התחייבה למכור אותו לאקספון חצי שנה מוקדם יותר. לטענת אקספון, לא היתה להם התנגדות להכניס שותף שלישי להסכם, סלקום פשוט לא רצתה לקיים את הבטחתה.

אקספון רואה אירוניה בכך שדווקא סלקום היתה זו שטענה טענות דומות כלפי גולן טלקום כשזו “בגדה” בה וחתמה על הסכם אירוח עם הוט מובייל. כזכור, אותו ניסיון לעבור לאירוח של הוט מובייל, גרם לה לחוב עצום כלפי סלקום של כ-600 מיליון ש”ח, חוב שסלקום תלתה בו את התוצאות הנמוכות של הרבעון השלישי.

לפי החברה, כך יצא שבעוד שהממונה על ההגבלים לא אישר את המיזוג בין גולן לסלקום, השתיים ממשיכות לשתף פעולה יחד כשבדרך הן מציבות מכשול משמעותי לשחקנית נוספת שמעוניינת להצטרף לשוק. צו המניעה שביקשה אקספון 018 מבקש מבית המשפט שלא ליישם את ההסכם החדש בין גולן וסלקום. אנו הצרכנים נוכל רק לראות איך חברה אחת קטנה שכבר החליפה בעלים עדיין מצליחה לתזז את כל השוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים