למרות החששות: עוד רבעון מצוין לפייסבוק, הרווח עלה ל-3.9 מיליארד דולר

פייסבוק מסנג'ר (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק מסנג’ר (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת פייסבוק פרסמה אמש את הדו”ח הכספי לרבעון השני של השנה ופעם נוספת הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בקלילות. למרות שבכמה סעיפים נראים סימני האטה בצמיחה, פייסבוק עדיין מציגה ביצועים שאין שני להם בעולם הרשתות החברתיות.

ברבעון השני חצתה פייסבוק במעט את רף 2 מיליארד המשתמשים החודשיים, כאשר 1.32 מיליארד מתוכם נחשבו משתמשים יומיים. זהו זינוק של 17% בשני הסעיפים לעומת שנה שעברה. עם זאת, בהשוואה לדו”ח הקודם (רבעון 1) העלייה מסתכמת ב-3% בלבד, מה שמסמן האטה בצמיחת המשתמשים החדשים (נרשם גידול של 4% בדו”ח הקודם לעומת זה שלפניו).

תמיד יש מקום לעוד

צירוף הנסיבות שבהן האטה זאת בתוספת העובדה שלפחות פעמיים בעבר הזהירה פייסבוק שהמשקיעים צריכים להתרגל לתוצאות סולידיות יותר מכיון ש”אין יותר מקום בפיד לדחוס פרסומות”, מדאיגות את המשקיעים.

אבל נראה שגם הפעם הצליחה פייסבוק בכל זאת להתעלות על עצמה. בעיקר בזכות גידול נוסף בנתח הפרסום במובייל. הפעם עמדו ההכנסות בפרסום במובייל על 87% מכלל ההכנסות מפרסום, זאת לעומת 84% בשנה שעברה.

נכון לרבעון השני הכניסה פייסבוק 9.3 מיליארד דולר, עלייה של 45% לעות הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-3.9 מיליארד דולר שהם 1.32 דלר למניה , זינוק של 71% לעומת שנה שעברה. פייסבוק פשוט עקפה את התחזיות. הדו”ח גם מגלה שההשקעה הגדולה בפיתוח במסגרת ההתמודדות מול סנאפ ודומותיה, הגדילו את ההוצאות של פייסבוק ב-33% וכן שהחברה הגדילה את מצבת העובדים שלה ב-43% ל-20,658 עובדים (3,000 מתוכם כדי לעקוב אחר אלימות ודיווחים ברשת).

הפרסומות בוואטסאפ קרובות?

הירידה הקלה בקצב צירוף המשתמשים החדשים גרמה לירידה קלה במניה בדקות הראשונות לפרסום הדו”ח, אך ההערות של מארק צוקרברג בשיחת המשקיעים שינו את פני הדברים. בתשובות לשאלות אנליסטים ומשקיעים רמז צוקרברג שהוא הולך להוציא הכנסות מהמסנג’ר וואטסאפ “קצת יותר מהר” ממה שתכנן וכי הוא מאמין ש”פייסבוק יודעת לעבוד יותר טוב” בלבנות אפליקציות הודעות מאשר יודעים לבנות במזרח הרחוק (שם הן פופולריות במיוחד ואף מכניסות סכומים גדולים).

גם לאחר כמה שנים של פעילות וכאשר נראה שמיצוי כושר ההכנסה של הרשת החברתית מגיע לקיצו, פייסבוק עדיין בועטת בכל הכוח ומצליחה להפתיע את השוק. הראייה לרחוק של מארק צוקרברג פעלה היטב והרכישות של וואטסאפ או אינסטגרם שביצע לפני כמה שנים שגרמו לכולם לתהיה בנוגע לסכומים שנראו אז מטורפים, נראים היום כמו חבל הצלה לעתידה של פייסבוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים