-פרסומת-

ההפסד הרבעוני של סנאפ גדל פי 4 והמניה קורסת

| יום שישי, 11 באוגוסט 2017, 16:26 | כלכלי
אפליקציית סנאפצ'ט לאייפון (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

אפליקציית סנאפצ'ט לאייפון (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

בשוק מתחילים לשאול כיצד חברה שכזו הגיעה להנפיק בבורסה. סנאפ, חברת האם של אפליקציית סנאפצ’ט, דיווחה אתמול (ה’, 10.8) בפעם השנייה מאז ההנפקה והתוצאות לא טובות. אין שורה שבה הרשת החברתית עמדה בציפיות, ומעבר לזה ההפסד הרבעוני קפץ פי 4.

הפרמטרים החשובים בסנאפ נכון לסוף הרבעון השני: בסיס המשתמשים היומיים באפליקציה עלה ל-173 מליון משתמשים, גידול של 21% לעומת שנה שעברה ותוספת של 4% לעומת סוף הרבעון הראשון. אנליסטים קיוו שהחברה תוכל להגיע ל-175 מיליון משתמשים יומיים, כך שמדובר בפיספוס די צנוע של התחזיות. אך צריך לומר שלאחר הדו”ח הקודם, הציפיות ממנה כבר היו די נמוכות, וגם בהן היא לא עמדה.

הפרמטר החשוב השני הוא ההכנסות. בעלי המניות מצפים כי סנאפ תתחיל לקבל הכנסות יותר משמעותיות ממפרסמים. התחזיות היו להכנסות של 185-186 מיליון דולר, אך סנאפ רשמה הכנסות של 181.7 מיליון דולר (גידול של 153% לעומת שנה שעברה). שוב, פספוס צנוע אך מטריד. אפילו מכירות משקפי ה-Spectacles רשמו ירידה של 35% (41,500 יחידות) ורשמו הכנסות של 5.4 מיליון דולר בלבד.

המשקיעים שוקעים

אמנם אף אחד לא מצפה שסנאפ תתחיל להרוויח מחר בבוקר, אך נראה שהיא הולכת בכיוון ההפוך. ההפסד הנקי שלה זינק כמעט פי 4 ברבעון האחרון. מ-116 מיליון דולר ל-443 מיליון דולר. זה היה כבר יותר מדי, ומשקיעים זרקו את המניה במסחר המאוחר, מה שהפיל אותה ב-13% (ובשלב מסוים מכרו אותה בירידה של 18%).

נזכיר שההנפקה התבצעה ב-1 במרץ לפי מחיר של 17 דולר למניה. המחיר הנמוך ביותר שנגעה בו אתמול היה 11.31 דולר. מי שקנה בהנפקה (בהצעה למוסדיים) כבר מופסד ב-33%. מי שקנה ביום הראשון לאחר שהמסחר נפתח לציבור (ב-24 דולר) כבר איבד חצי מהשקעתו.

מניית סנאפ עם פרסום דוחות רבעון שני של 2017

מקור: Google Finance

ספיגל מנסה להרגיע

התחרות מול פייסבוק קשה ולמרות הפיצ’רים שהוציאה סנאפ כדי לשפר את האטרקטיביות שלה בפני מפרסמים, זה לא עובד כמו שקיוותה. נראה שהעתקות הפיצ’רים של פייסבוק עובדות טוב יותר אצל פייסבוק מאשר אצל המקור.

המייסד, אוון ספיגל, ניסה להגיע בשיחת המשקיעים:

תמיד היינו האחרונים להגיע לשוק מול הענקיות. ותמיד הצלחנו לצמוח בשוק תחרותי מאוד בגלל שאנחנו מתמקדים בחדשנות.

הוא מנסה לשכנע את המשקיעים לחשוב על סנאפ באופן שונה מאשר הם חושבים על פייסבוק. כך לדוגמה, המשקיעים מצפים שסנאפ תצבור מאסת משתמשים עצומה ותגדל מחוץ לארה”ב. אבל לספיגל חשוב יותר לגרום לקהל האמריקני להתמכר יותר לאפליקציה במקום לשאוף שזו תהיה “הכי גדולה שיש”.

כמו צוקרברג, כמעט

ככל שששוויה של סנאפ יורד, כך קשה שלא להשוות למצבה של פייסבוק לאחר הנפקתה. אז נפלה מניית פייסבוק ב-60% בחודשים שלאחר ההנפקה ורק לאחר שנה הצליחה לחזור לשער ההנפקה. כחלק מצעדי מניעת ההתדרדרות אז, הצהיר מארק צוקרברג בפומבי שלא ימכור מניות כלל בשנה הראשונה. זה עזר לשכנע משקיעים שלמרות ההנפקה היקרה והנפילה, המייסד מאמין במוצר שלו ובעתיד החברה.

גם אוון ספיגל ושותפו בובי מרפי למדו את הלקח, וקיבלו את אותה ההחלטה. הם לא ימכרן מניות בשנה זו. כשצריך לציין שנשארו רק עוד 7 חודשים עד לסופה, לא מדובר בהתחייבות ארוכת טווח כמו של צוקרברג בזמנו.

חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
ג'וש דוקרקר
אוכל ושותה חדשנות ועתידנות אבל גם אוהב לשאול "איך אני מרוויח מזה?". לא יכול להירדם מבלי שבדקתי על כמה עצר היום ה-S&P. אולי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים אבל התמונה הגדולה תמיד הרבה יותר מעניינת.
תגובות לכתבה
  • Almog

    הכתובת הייתה על הקיר… הונפקה במחיר מופרז לחלוטין עם שווי שמנותק מהמציאות… קשה לי לראות אותה יוצאת מזה.

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות