הוכרז: Xiaomi Mi 9 – עם סורק טביעות אצבע מתחת למסך ומערך צילום משולש 

Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי) Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)

פחות משנה לאחר שהציגה את ה-Xiaomi Mi 8 בחודש מאי 2018, חברת שיאומי חושפת היום (ד’, 20.2) את ה-Xiaomi Mi 9, סמארטפון הדגל החדש של החברה לשנת 2019. הדגם החדש בסדרה מביא עמו שיפורים בעיצוב באמצעות הקטנת המגרעת והשול התחתון, מערך צילום משולש לעומת מערך צילום כפול בדור הקודם ושיפורים נוספים מתחת למכסה המנוע.

כבר במבט ראשון על המכשיר נגלה מסך בגודל 6.39 אינץ’, ברזולוציית +Full HD, עם פאנל מסוג AMOLED מבית סמסונג ועם זכוכית הגורילה גלאס 6 מבית Corning. הבהירות המירבית של התצוגה עומדת על 600nits במצב HBM (ר”ת High Brightness Mode) וספקטרום הצבעים המוצע עומד על 103.8 אחוזים מתקן NTSC. בחלקה העליון של התצוגה נמצא מגרעת חדשה בתצורת ‘טיפת מים’, אשר מעליה מתיישבת אפרכסת השמע ובתוכה מתמקמת מצלמת הסלפי.

עוד בגוף המכשיר נגלה כי שיאומי הוסיפה כפתור ייעודי לעוזרת האישית של גוגל (Google Assistant), כך שבלחיצה עליו העוזרת האישית תיכנס לפעולה. מעבר לכך, ועל מנת לחסוך בחיי סוללה באמצעות מסך ה-AMOLED, שיאומי מוסיפה לממשק אפשרות ל-Dark Mode, מה שיצבע את הממשק כולו בגווני שחור ויחסוך בצריכת החשמל.

Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)
Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)

שימוש נוסף שעושה החברה במסך הוא ה-Always on Display. בנוסף, כעת ניתן לצבוע ולהציג תבניות על גבי המסך המוצג לאחר נעילת המכשיר, ובאמצעות הפעולה הזו להפוך אותו לקצת יותר מעניין. פיצ’ר חביב אותו הוסיפה שיאומי לממשק מתברר כרקע המתחלף בהתאם לשעה ביום, לדוגמה, במידה והרקע המוגדר על ידי החברה מציג בית עם שמיים, אז בשעות הבוקר הבית יוצג עם שמיים כחולים ואווירה בעלת הרבה אור, כאשר בלילה הצבעים יתחלפו לצבעים המתאימים לשעת לילה.

מתחת לפני השטח נגלה כי שיאומי שיפרה את סורק טביעות האצבע הנמצא מתחת למסך. אמנם זה הוא עדיין לא הסורק אותו הציגה החברה בחודש ינואר האחרון, אך הסורק החדש מגיע עם מצלמה משופרת המציעה גודל פיקסלים ענק העומד על 5µm (מיקרו-מטר), כך שהזיהוי עתיד להתבצע בצורה מהירה יותר. יחד עם זאת, גם גזרת הסאונד קיבלה שדרוג, ושיאומי מעידה כי זה הוא הרמקול הלינארי הטוב ביותר בתעשייה.

Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)
Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)

המסך עליו אתם מסתכלים בזמן השימוש במכשיר קיבל שדרוג גם הוא, ובאמצעות מצב Sunlight mode 2.0, המסך מציג ניגודיות משופרת תוך התאמה של הצבע במידה ואתם נמצאים בחוץ. לא מצליחים לראות את המסך בגלל השמש החזקה? מצב HBM מסוגל להגביר את הבהירות עד 39 אחוזים יותר מבהירות מקסימלית במצב הרגיל, כך שה-Mi 9 של שיאומי מוכן לקיץ הישראלי.

נתקלתם במצב הפוך? במידה והסביבה חשוכה והמסך בהיר מידי, שיאומי דאגה להתאים את הצבעים גם למצבים בהם המסך הופך לחשוך יותר, כך שגם במצבים כאלה המסך יציג צבעים נכונים ככל האפשר למקור. גם מצב הקריאה שופר, וכעת, ישנם 256 שלבים של טמפרטורות צבעים איתם המסך יכול לשחק במקום 32 במצב הקודם.  לצד הדברים הללו, שיאומי משלבת גם חיישן אינפרה-אדום (IR) במכשיר, ובו תוכלו להשתמש על מנת להחליף את שלט הטלוויזיה או כל שלט שעושה שימוש באינפרה-אדום בביתכם.

מתחת למכסה המנוע שיאומי משלבת את פלטפורמת ה-Snapdragon 855 של קוואלקום, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות. הליבה הראשונה במערך מגיעה מסוג Kryo 485 Gold ורצה בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ, זאת בשעה ש-3 הליבות הנוספות מגיעות מסוג זהה ורצות בתדר נמוך יותר של 2.42 גיגה-הרץ.

ארבע הליבות האחרונות במערך הינן מסוג Kryo 485 Silver ואלו רצות בתדר מירבי של 1.8 גיגה-הרץ. לצד מערכת השבבים, שיאומי מצרפת למערך גם רכיב זיכרון עבודה על סך 6, 8 או 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה ו-64, 128 או 256 גיגה-בייט של נפח אחסון.

על מנת להאיץ את ביצועי המכשיר בזמן משחקים, שיאומי מצרפת את מצב “Game Turbo”, אשר יאיץ את ביצועי המעבד על מנת להבטיח ביצועים מקסימליים בזמן משחקים כבדים. בנוסף לכך, המכשיר יתמוך בטעינה אלחוטית בהספק של 20W, אשר לדברי החברה יאפשר טעינה מלאה של הסוללה תוך שעה וחצי.

את המערך כולו מריצה מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי, בשיתוף ממשק המשתמש MIUI 10 ובאמצעות סוללה בקיבולת 3300 מיליאמפר/שעה הנטענת במהירות דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק של 27 וואט, כאשר את הסוללה ניתן יהיה לראות מחלקו האחורי של המכשיר בגרסה מיוחדת בעלת גב שקוף אשר נעשית בשיתוף הסרט “אליטה, מלאך קרב” ותיקרא Xiaomi Mi 9 Explorer Edition.

Xiaomi Mi 9 Explorer Edition (תמונה: Xiaomi)
Xiaomi Mi 9 Explorer Edition (תמונה: Xiaomi)

מצלמים ב-48 מגה-פיקסל

מערך הצילום החדש של ה-Mi 9 מגיע עם שלושה חיישני צילום בגבו, ואלו מציעים רזולוציות של 48, 12 ו-16 מגה פיקסל. חיישן ה-48 מגה פיקסל מהווה את החיישן הראשי במערך, עם מפתח צמצם של f/1.75 וחיישן ה-IMX586 מבית סוני בגודל 1/2 אינץ’. אחריו מתייצב חיישן ה-12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם של f/2.2 והיכולת לספק תמונות בזום אופטי של עד פי 2 ולייצר תמונות בעלות טשטוש המפריד בין האובייקט המצולם לרקע.

אחרון להצטרף למערך הצילום האחורי הינו חיישן ה-16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2, המאפשר למשתמש לצלם תמונות בזווית רחבה במיוחד העומדת על 117 מעלות. עם אותו החיישן, תוכלו לצלם גם תמונות מאקרו ממרחק של 4 ס”מ בלבד.

בצד הוידאו תומך מערך הצילום הראשי של ה-Mi 9 ברזולוציית 4K ומציע גם תמיכה בצילום בהילוך איטי במיוחד של 960 פריימים בשנייה.

Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)
Xiaomi Mi 9 (תמונה: שיאומי)

בתוך המגרעת הקטנה שבחזית המכשיר נוכל למצוא את מצלמת הסלפי, אשר מציעה רזולוציה של 20 מגה פיקסל במפתח צמצם של f/2.0, עם תמיכה בכל יכולות הבינה המלאכותית המוכרות לנו מדגמים קודמים. את מערך הצילום האחורי מכסה שיאומי בזכוכית ספיר חזקה, זאת על מנת להגן עליו מפני שריטות ממפתחות או חפצים חדים.

זמינות ומחירים

את ה-Xiaomi Mi 9 משיקה החברה בסין בצבעים לבנדר-סגול, כחול-אוקיינוס ושחור-פסנתר במחיר של 2999 יואן (כ-445 דולרים) לגרסה הכוללת זיכרון 6GB RAM ונפח אחסון של 128GB, כאשר טבלת המחירים המלאה מוצגת להלן:

דגםזיכרון עבודהנפח אחסוןמחיר
Xiaomi Mi 96 גיגה-בייט128 גיגה-בייט2999 יואן (כ-445 דולר)
Xiaomi Mi 98 גיגה-בייט128 גיגה-בייט3299 יואן (כ-490 דולר)
Xiaomi Mi 9 Explorer12 גיגה-בייט256 גיגה-בייט3999 יואן (כ-595 דולר)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים