טעינה מהירה של עד 100W תגיע לטלפונים עתידיים של סמסונג

שבבי טעינה SE8A ו-MM101 (מקור סמסונג) שבבי טעינה SE8A ו-MM101 (מקור סמסונג)

חברת סמסונג (Samsung) הכריזה על צמד שבבי טעינה חדשים, ה-SE8A ו-MM101, אשר תומכים בתקן הטעינה המהיר USB-PD 3.0 ומאפשרים טעינה בהספק של עד 100W (ב-20V ו-5A) בעבור מכשירים ניידים, כששבב ה-SE8A מעניק בנוסף גם שכבת אבטחה נוספת למכשירים דרך חיבור USB-C.

שבבי הטעינה החדשים של סמסונג מיישרים קו עם טכנולוגיית הטעינה Super Charge Turbo של שיאומי עם הספק של 100W כשהן עוקפות טכנולוגיות מתחרות דוגמת ה-Quick Charge 5.0 של קוואלקום בהספק של 32W, ה-Warp Charge 30 של OnePlus בהספק של 30W ו-SuperCharge של וואווי בהספק של 40W.

שני שבבי הטעינה החדשים מכילים זיכרון eFlash המאפשר ליצרני המכשירים להתאים את הספק הטעינה המהירה בהתאם לצרכים של החברה עם טעינה של עד 100W. בזמן חיבור של מכשיר למטען מהיר תומך נוצרת תקשורת בין המטען למכשיר על מנת לבדוק האם הוא תומך בטעינה מהירה ובאילו הגדרות, לאחר מכן השבב יאפשר טעינה מהירה או רגילה בלבד בהתאם לסוג המטען והמכשיר.

 

בעוד שבב ה-MM101 תומך בהצפנה סימטרית ותקן AES (ר”ת Advanced Encryption Standard), שבב ה-SE8A הוא השבב הראשון בתעשיה המשלב בין בקר טעינה PD ל”אלמנט בטוח” (Secure Element) ברמה של +CC EAL5, המאפשר שכבת אבטחה נוספת בחיבור ה-USB-C ויכול למנוע חיבור של מכשירים והתקנים לא מאושרים למכשיר.

הסבר אבטחה בשבב SE8A (מקור סמסונג)
הסבר אבטחה בשבב SE8A (מקור סמסונג)

על ידי תמיכה בטעינה של עד 100W שני השבבים החדשים של סמסונג יכולים לשמש מגוון מכשירים נוספים מלבד מכשירים סלולריים, דוגמת טאבלטים ומחשבים ניידים הזקוקים להספק גבוה. נשאלת השאלה באיזה מהמכשירים של סמסונג ישולבו השבבים קודם.

מהירות הטעינה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בטכנולוגיות השונות במכשירים של היום. בעוד שסוללות המכשיר גדלות עם הזמן כך גם זמן הטעינה הדרוש להם ולכן משתמשים ויצרנים מעוניינים לשלב טכנולוגיות טעינה מהירות יותר ויותר שיאפשרו לצמצם את הזמן בו נדרש המשתמש להטעין את המכשיר שלו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים