דוחות בזק: מנויי פלאפון בעליה ומנויי yes עדיין בירידה

פלאפון

חברת התקשורת בזק פירסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של השנה ובתוך דוחותיה נוכל למצוא את דוחות החברות הבנות פלאפון ו-yes. מהדוחות ניכר כי המגמה שנראתה בפלאפון ברבעונים האחרונים וכן בחברות המתחרות פרטנר וסלקום, לא מפסיקה בשלב זה, כשבפלאפון אף גדל ההפסד באופן משמעותי אל מול ההפסדים שהגיעו ברבעונים הקודמים.

דוחות פלאפון: צמיחה במנויים, ירידה בהכנסות

פלאפון סיכמה את הרבעון עם ירידה של כ-7% בהכנסות משנה לשנה, אלו הסתכמו ב-578 מיליוני שקלים ברבעון הראשון, כאשר ההפסד התפעולי נמדד ברבעון זה על 10 מיליוני שקלים, מול רווח של 2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון השלישי ברצף בו מציגה פלאפון הפסד תפעולי.

אף הירידה בנתוני ההכנסות והרווח, מספר המנויים של החברה דווקא הציג צמיחה, וקצב נטישת המנויים (8.6%) ירד בהשוואה לרבעון הקודם (9%). סך מנויי החברה בסוף הרבעון הראשון של השנה עמד על 2.224 מיליון, מתוכם 1.842 מיליון מנויי פוסט-פייד ו-382 אלף מנויי פרי-פייד.

רבעון ראשון 2019רבעון רביעי 2018רבעון ראשון 2018
מספר מנויי פוסט-פייד1.842 מיליון1.831 מיליון1.76 מיליון
מספר מנויי פרי-פייד382 אלף374 אלף786 אלף
סה"כ2.224 מיליון2.2205 מיליון2.546 מיליון

ההכנסה הממוצעת ממנוי (ARPU) של החברה נמדדה ב-63 שקלים ברבעון זה, גבוה מהנתונים שהציגו החברות המתחרות פרטנר (56 שקלים), סלקום (47.2 שקלים) וגולן טלקום (48 שקלים). עבור פלאפון מדובר בעליה שנתית ב-ARPU בהשוואה לנתון של 57 שקלים ברבעון הראשון של 2018 ובירידה מנתון של 66 שקלים שהוצג ברבעון הרביעי של 2018.

במצגת החברה סיפקה פלאפון התייחסות גם לרשת הדור החמישי (5G). פלאפון מציינת כי היא נערכת לכניסת דור 5 לישראל הן בהיבטים של הקצאת התדרים והן בהיבטים של תכנון ליבת הרשת, אך בשלב זה לא ידוע מתי תחלנה ההטמעות של הרשת החדשה, אלו ידרשו תחילה מכרז חדש מצד משרד התקשורת.

דוחות yes: פחות מנויים, פחות הכנסות

לאחר הירידה במספר המנויים שהציגה yes במהלך 2018, נראה כי המגמה לא נעצרת גם ברבעון הראשון של 2019. ב-yes מדווחים על 568 אלף מנויים בסוף הרבעון הראשון, ירידה מנתון של 574 אלף בסוף השנה שעברה, אולם שיעור נטישת המנויים נשאר על 5.6% גם ברבעון זה.

לצד הירידה במספר המנויים, ירדה גם ההכנסה הממוצעת של yes ממנוי (ARPU), זו עומדת נכון לסוף הרבעון הראשון על נתון של 200 שקלים, ירידה מ-206 שקלים רבעון קודם לכן. יחד, הביאו הירידות לירידה כללית בהכנסות החברה, אלו הסתכמו ב-343 מיליוני שקלים ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ, ירידה של כ-9% משנה לשנה. החברה הציגה הפסד תפעולי של 45 מיליון שקלים ברבעון זה, מול הפסד של כמיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים