גוגל חשפה את עיצובו של ה-Pixel 4 באופן רשמי, חודשים לפני ההכרזה

Google Pixel 4 (תמונה: Google/Twitter) Google Pixel 4 (תמונה: Google/Twitter)

לזה לא ציפינו – לאחר גל ההדלפות שחשף כל פרט שיכולנו להעלות בדמיוננו על סדרת ה-Pixel 3, גוגל לומדת את הלקחים ומנסה למנוע את גל ההדלפות הבא – באמצעות השתתפותה בו. את הציוץ החושף את עיצובו של המכשיר גוגל פרסמה דרך חשבון הטוויטר madebygoogle בשעה 21:30 אתמול, מה שגרם לאינטרנט ולקהילה הסובבת את המכשירים לצאת מדעתם.

התמונה מציגה את מה שאמור להיות חלקו האחורי של ה-Pixel 4 ונוכל לזהות בה קווי עיצוב דומים לאלו שהופיעו בהדלפה שנחשפה לפני יומיים בלבד. בחלקו העליון והשמאלי של המכשיר ניתן לראות בבירור מערך צילום כפול הממוקם בתוך מודול ריבועי, כשיחד עם חיישני הצילום שבפנים ישנו גם חיישן פוקוס לייזר, מבזק לד וחור למיקרופון.

בחלקו התחתון של המכשיר אנחנו לא יכולים לראות המון מלבד לוגו החברה, אך במידה ונשווה את העיצוב שנחשף לעיצובי הפיקסלים הקודמים, זה הוא אינו עיצוב המאפיין את החברה. עד כה כל סדרות הפיקסלים התאפיינו בעיצוב הבנוי מזוג צבעים או חומרים, כשהחלק התחתון השתלט על מרבית גבו של המכשיר, בעוד שהחלק העליון הגיע בצבע/חומר שונה ושלט על השטח הנותר. לעומת זאת, בתמונה שנחשפה כעת ניתן לראות כי המכשיר מגיע בצבע אחיד וללא הפרדה בין החלק התחתון לחלק העליון.

מדוע השינוי בעיצוב הפיקסל 4?

ראשית, ייתכן כי מדובר בלא יותר מרעיון שיווקי המיועד להקפיץ את הבאזז הסובב את מכשירי הדגל הבאים של החברה, כך שישנו סיכוי שהעיצוב אותו גוגל חשפה כעת אינו העיצוב האמיתי. יתרה מכך, העמוד madebygoogle אינו מחזיק בעבר ‘אמין’ במיוחד, כשיום לפני הכרזתה של החברה על סדרת ה-Pixel 3 הועלה ציוץ בעמוד המרמז שכל ההדלפות שראינו עד אז היו טעות אחת גדולה, מה שכמובן לא היה נכון.

בציוץ שפורסם באותה עת נכתב “אז אתם חושבים שאתם יודעים…הישארו איתנו מחר כדי לראות בעצמכם” וצורף אליו סרטון המקבץ את כל היוטיוברים המציגים את ההדלפות הרבות הנוגעות לסדרת הפיקסל 3. אך כפי שאנחנו יודעים, הציוץ לא החזיק מאחור שום סוד וכל ההדלפות שראינו אודות הסדרה התבררו כנכונות לחלוטין. עקב העובדה הזו, אנחנו מסוגלים להסיק שיחסי הציבור המניעים את העמוד לא מתחשבים באופן רב באמינות ומעדיפים להידבק ליצירת רעש.

לצד הדברים הללו, עולה השאלה מה הוא המניע הנסתר שיש לחברה כמו גוגל לחשוף את עיצובו של המכשיר עליו היא עומדת להכריז רק בעוד 4 חודשים? לנו אין את התשובה, כך שאנחנו עדיין תוהים מה עומד מאחורי המהלך השיווקי הזה, בין אם מדובר בדבר האמיתי ובין אם לא.

יחד עם זאת, אנחנו יודעים שהמדליף OnLeaks מבסס את הדלפותיו על גבי שרטוטים הנשלחים למפעלי הייצור של המכשירים, כך שבדרך כזו או אחרת, ההדלפה אותה ראינו לפני התמונה אותה הפיצה גוגל כוללת בתוכה מידע שאכן הגיע למפעלי הייצור.

האם גוגל שלחה שרטוטים לא נכונים והלכה רחוק מאוד על מנת להטעות את כולנו? את התשובה לכך נדע רק במועד ההכרזה. עד אז, נוכל להיות בטוחים כי הדלפות נוספות ימשיכו להופיע ושרטוטים מלאים יותר המיועדים למפעלי הייצור יגיעו גם הם, ואיתם נוכל לדעת האם התמונה אותה חשפה גוגל מייצגת את הדבר האמיתי או שמא מיועדת ליצירת באזז בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים