ארגון Wi-Fi Alliance החל לאשר התקני WiFi 6 בצורה רשמית

סימון תקן WiFi 6 סימון תקן WiFi 6

ארגון הגג של תקינת ה-WiFi העולמית, ה-WiFi Alliance, הכריז על תחילת חלוקת אישורי ה-Wi-Fi CERTIFIED 6, אישור רשמי בעבור התקנים על כך שהם עומדים בתקן ה-WiFi 6 האלחוטי בצורה מלאה, כאשר המכשיר הסלולרי הראשון שמקבל את התקן החדש בצורתו הסופית הוא ה-Galaxy Note 10 של סמסונג שמקבל אישור ל-28 גרסאות שונות של המכשיר.

ה-WiFi 6 הוא השם הרשמי שניתן לתקן ה-802.11ax בסוף שנת 2018 כחלק מהליך העבודה של ארגון ה-WiFi העולמי על התקן. עכשיו, כשנה לאחר ההכרזה, הארגון החל לחלק את אישורי ה-Wi-Fi CERTIFIED 6 הרשמיים שמציינים כי ההתקן נבדק על ידי הארגון וכי הוא תומך בכלל התכונות של התקן.

בעוד שהיה ניתן למצוא מכשירים והתקנים עם לוגו ה-WiFi 6 קודם להכרזה, העמידה שלהם בתקן הרשמי הייתה כפופה רק למימוש בפועל של היצרן שיכל לממש את התקן באופן חלקי בלבד, מה שהיה אומר כי ההתקן מגיע עם WiFi 6 אך לא הבטיח כי הוא אכן תומך בכל היתרונות השונים שמגיעים בתקן החדש בדומה לאישור של ה-Wi-Fi CERTIFIED 6.

תכונות תקן ה-WiFi6 (מקור WiFi)

נכון להיום, מכשיר ה-Galaxy Note 10 של סמסונג על שלל גרסאותיו השונות הוא המכשיר הסלולרי היחיד שמגיע עם אישור ה-WiFi 6 הרשמי, כשבנוסף אליו ניתן למצוא מספר שבבי וכרטיסי רשת מיצרנים כמו Broadcom, Marvell, Qualcomm ואינטל.

בדומה לתקני WiFi אחרים הקיימים כיום, סביר להניח כי יקח פרק זמן ארוך יחסית על מנת לשנות את התשתיות השונות וההתקנים הקיימים השונים לכאלו התומכים ב-WiFi 6 בדומה לעדכוני התקן הקודמים, אך עם זאת תחילת חלוקת האישורים הרשמיים של ה-WiFi Alliance מהווה את סימן הפתיחה הרשמי למרוץ המעבר לטכנולוגיה החדשה, כאשר יותר ויותר התקנים צפויים לקבל את האישור בחודשים הקרובים, בהם אנו מצפים לראות גם את דגמי האייפון 11.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים