עמידות מכשיר ה-Motorola RAZR בקיפול מוטלת בספק עם הגעתו לשוק הפתוח

Motorola Razr (תמונה: מוטורולה)

חבילה מתגלגלת: לאחר סאגת ה-Galaxy Fold, אשר קיבל כמות עצומה של ביקורת לאחר יציאתו הראשונית לשוק בשל עמידותו הרעועה והמסך העדין, מכשיר ה-Motorola RAZR לוקח ממנו את חבילת הבעיות עם משתמשים המדווחים על רעשים מוזרים במנגנון הקיפול. בנוסף אליהם, אתר החדשות CNET מדווח כי המכשיר הפסיק להתקפל כראוי לאחר 27 אלף פעמים.

במהלך מבחן שהתבצע לאורך 4 שעות שלמות, המכשיר ביצע את פעולת הקיפול על ידי מכונה למשך 27 אלף ו-218 פעמים, אך למעשה, כבר בתחילה ניתן היה לראות שהמכונה לא מקפלת את המכשיר למצב סגור לחלוטין, אלא משאירה מעט רווח לקראת הסוף. כך או כך, כבר בקיפול ה-400 ניתן היה להבחין כי לאחר כל קיפול ראוי המכשיר התקפל לחצי הדרך והפסיק, מה שגרם למכונה לחזור למצב השטוח ולנסות שוב.

חשוב להדגיש כי המכונה לא מכוילת בצורה מושלמת לקיפולו של ה-Motorola RAZR עקב כך שבתקופת הייצור שלה המכשיר כלל לא היה קיים, מה שאומר שהיא הייתה מכוילת לקיפולו של ה-Galaxy Fold ששרד כ-120 אלף קיפולים דרכה, אך אינה מיועדת לשימוש על המכשיר מבית מוטורולה. עקב העובדה הזו, ייתכן כי המכשיר היה שורד יותר או פחות קיפולים במכונה אשר מיועדת ישירות לקיפולו.

עם זאת, משתמשים ברחבי הרשת מדווחים על רעשים מוזרים במנגנון הקיפול של הטלפון כבר מימי השימוש הראשונים בו. עורך באתר טכנולוגיה בחו”ל העלה סרטון לחשבון הטוויטר שבבעלותו בו הוא מציג כי כאשר הוא מעלה במעט את חלקו העליון של המכשיר, נוצר רעש מטריד למדי ממנגנון הקיפול.

דבר דומה הוצג על ידי המדליף Max Weinbach אשר העלה סרטון החושף אותנו לרעש כמעט זהה.

https://twitter.com/MaxWinebach/status/1224026237896732675

בנוסף אליהם, אתר החדשות BBC News העלה סרטון התרשמות ראשונית מהמכשיר, בשעה שבנקודה מסוימת בסרטון הוצגה העובדה שניתן פשוט להרים את פאנל המסך ממקומו באמצעות הציפורן בלבד, מה שמעלה חששות האם אבק וחלקיקים קטנים נוספים יכולים להיכנס לשם וליצור בעיות.

https://twitter.com/folduniverse/status/1221485553083830272?s=21

לבסוף, נזכיר כי מוטורולה לא מציינת בכמה קיפולים המכשיר אמור לעמוד, אך כן טענה שהסמארטפון אמור לשרוד במשך שנתיים של שימוש, עם אחריות על “נזקים שנגרמו במהלך שימוש רגיל” בשנה הראשונה. החברה כבר סיפקה תגובה לבדיקת הקיפולים שבוצעה על ידי אתר CNET:

ה-RAZR הוא סמארטפון ייחודי שמשלב עיצוב צדפה דינמי עם מערכת קיפול שעדיין לא נראתה באף מכשיר בשוק. רובוט ה-FoldBot אינו מעוצב כדי לבדוק את המכשיר שלנו, ולכן כל מבחן שרץ [על ה-RAZR] באמצעות המכונה הזו ישים לחץ מוגזם על ציר הקיפול ולא יאפשר לטלפון להיפתח ולהיסגר כראוי, מה שיהפוך את המבחן לבלתי מדויק.

במוטורולה הוסיפו גם סרטון משלהם, אשר מציג את מבחני העמידות של המכשיר שבוצעו על ידי החברה:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים