פרטים על מעבד ה-Snapdragon לדור הבא של מכשירי הפרימיום נחשפים בהדלפה

Snapdragon (מקור קוואלקום) Snapdragon (מקור קוואלקום)

ציוץ חדש של המדליף המוכר אוון בלאס (evleaks) חושף פרטים ראשונים על הדור הבא של מערכות השבבים Snapdragon למכשירי השוק הגבוה, שקיבלה את שם הקוד SM8450. לפי המידע החדש, מערכת השבבים תגיע בייצור 4nm, תתבסס על טכנולוגיית ה-ARMv9 החדשה ותשלב מודם Snapdragon x65 5G.

למרות שאנו לא יודעים איזה שם מסחרי תבחר בסופו של דבר קוואלקום לשבב ה-Snapdragon הבא שלה, מערכת השבבים SM8450 צפויה להחליף את ה-Snapdrgaon 888 5G הנוכחית, שמוכרת גם תחת שם הקוד SM8350, כאשר השינוי הגדול ביותר מלבד המעבר לייצור 4nm מ-5nm בדור הנוכחי הוא אימוץ ארכיטקטורת ה-ARMv9 החדשה של ARM.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מערכת השבבים החדשה צפויה להשתמש במעבד ה-Kyro 780 של קוואלקום, כאשר סביר להניח שהוא ישמור על תצורת ה-1+3+4 של ה-Kyro 680 הנוכחי, עם ליבת פריים חזקה מבוססת Cortex-X2, שלוש ליבות Cortex-A710 חזקות ו-4 ליבות Cortex-A510 חסכוניות. אל המעבד יצטרף המאיץ הגרפי Adreno 730 שיחליף את ה-Adreno 660, המגיע עם שינוי משמעותי בשם שלו, דבר שיכול לרמוז על שינוי משמעותי גם בביצועים.

בנוסף, אנו צפויים לראות במערכת השבבים את הדור הבא של מעבדי המשנה השונים: מעבד וידאו (VPU) ומעבד תצוגה (DPU) חדשים מסדרת ה-Adreno ומעבד תמונה (ISP) חדש מסדרת ה-Spectra, יחד עם שבב התקשורת FastConnect 6900 של קוואלקום.

למרות שאנו לא יודעים מתי תשיק קוואלקום את ה-SD8450, אפשר לומר מראש כי התחרות העיקרית שלו בשוק יהיה שבב ה-Exynos 2200 הבא של סמסונג, שיהיה השבב הראשון של החברה שישלב את טכנלוגיית ה-RDNA הגרפית של AMD. כל מה שנותר לעשות עכשיו זה לחכות להכרזה הרשמית של קוואלקום על ה-Snapdragon הבא וההכרזות הנלוות של מכשירי הדגל השונים שישתמשו בו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים