הוכרז: PlasticArm – שבב ARM המיוצר מפלסטיק גמיש

שבב ה-PlasticARM (מקור ARM)

חברת ARM הבריטית, המפתחת את ארכיטקטורת השבבים באותו השם, הציגה את PlasticARM, השבב המסחרי הראשון של החברה המתבסס על ייצור מפלסטיק גמיש, בניגוד לשבב סיליקון קשיח סטנדרטי, טכנולוגיה שפותחה בשיתוף פעולה עם PragmatIC בעבור תחום מוצרי האינטרנט של הדברים IoT, כשהשבב מתבסס על ליבת ה-Cortex-M0 של ARM.

העולם סביבנו עשוי כולו שבבים, החל מהמכשיר הסלולרי שיש לנו ביד, המחשב האישי או הנייד שלנו ועד השעון שיש לנו על היד, כאשר ההסכמה הבסיסית בתחום עד היום הייתה כי שבבים מיוצרים בעיקר מסיליקון, החל משבב ה-4 ביט הראשון שהגיע עם 2300 טרנזיסטורים ועד ה-Graviton2 שמגיע עם 30 מיליארד טרנזיסטורים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עם זאת, קיימים תחומים בהם הקשיחות של שבבי הסיליקון יכולה להיות בעיה, וכאן נכנס שבב ה-PlasticArm החדש אותו החברה מפתחת עם PragmatIC מאז 2013, המוצג כפתרון גמיש למכשירים חכמים. לא מדובר בשבב חזק במיוחד, כאשר הוא מתבסס על ליבת Cortex-M0 בסיסית של 32 ביט מבוססת ARMv6-M, עם רום של 456b וזיכרון ראם של 128b. רחוק מלהיות השבב החזק ביותר כיום, אך לפי ARM מדובר על שבב החזק פי 12 משבב הפלסטיק האחרון אותו יצרה החברה.

שבב ה-PlasticARM (מקור Nature)

השימוש בפלסטיק ב-PlasticArm מגיע עם לא מעט חסרונות לעומת המקבילה שלו בסיליקון, כאשר לעומת שבב Cortex M0 סטנדרטי המיוצר בתהליך ייצור בגודל 90nm, ה-Plastic M0 הפלסטי מיוצר בטכנולוגיה המקבילה ל-800nm, מה שגורם לו להיות גדול פי 1500 משבב סיליקון רגיל. עם זאת, היתרון הגדול, כאמור, מגיע בדמות הגמישות של שבב הפלסטיק החדש והמחיר הנמוך במיוחד הנובע מוויתור על ייצור סיליקון מסורתי יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים