גאדג’טי מסקר: ROG Strix Arion S500 – כונן SSD חיצוני ונייד לגיימינג עם תאורת RGB

כונן ROG Strix Arion S500 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

כונני ה-SSD החיצוניים הם בין פתרונות האחסון והעברת הנתונים המהירים והנוחים למשתמשים כיום.

הפעם יצא לנו לבדוק את ה-ROG Strix Arion S500, כונן ה-SSD החיצוני הראשון של אסוס (ASUS) המותאם במיוחד לקהל הגיימרים שלה ומגיע לראשונה ממותג ה-Republic of Gamers, כאשר הוא מציע עיצוב לא שגרתי, תאורת RGB ומהירות העברת נתונים גבוהה של עד 1050MB/s.

כונן ה-ROG Strix Arion S500 הוכרז רק לאחרונה על ידי ASUS ככונן ה-SSD הראשון שלה ממותג הגיימינג ROG, אך למעשה הוא מתבסס על פתרון ה-ROG Strix Arion הקודם שהגיע כמארז SSD חיצוני שאפשר להפוך כל כונן SSD NVMe M.2 לכונן SSD נייד עם מראה בולט ותאורת RGB בטכנולוגיית ה-Aura Sync, כאשר הוא מגיע עם חיבור USB-C בתקן USB 3.2 Gen 2 לקצב העברת נתונים של עד 1050MB/s.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

כונן ROG Strix Arion S500 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
כונן ROG Strix Arion S500 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – ROG Strix Arion S500

כונן ה-Arion S500 של ASUS מגיע מסדרת ה-ROG ומיועד להיות מוצר משלים לשאר המוצרים בסדרה ולכן אין זה מפליא שהעיצוב הכללי של הכונן תואם לניידי הגיימינג של החברה, דוגמת ה-ROG Flow X13, ROG Strix SCAR 15 ו-ROG Zephyrus G14 אותם סקרנו בעבר.

הכונן מגיע עם גוף מתכתי שחור בעיצוב א-סימטרי ולוגו ה-ROG בחלק הקדמי שמשלב תאורת RGB תואמת.

הדבר הבולט ביותר ב-Arion S500 הוא הכונן עצמו, אשר בניגוד לרוב כונני ה-SSD החיצוניים בשוק אינו מסתפק בצורה מרובעת או מלבנית רגילה אלא מגיע עם לא מעט זוויות, דוגמאות שונות וצורות על גבי גוף העשוי מאלומיניום. בצד האחורי ניתן לראות את פסי הקירור שנועדו לשמור על ה-SSD בתוכו בטמפרטורה נמוכה.

במבט קרוב יותר ניתן לראות את האלמנטים השונים בכונן, בהם הלוגו הקדמי ופס הפלסטיק השקוף בחלק העליון שמואר יחד איתו, פסי הקירור בצד האחורי עם כיתוב ה-ROG STRIX ARION ולבסוף חיבור ה-USB-C הצדדי שבאמצעותו מחברים את הכונן להתקנים שונים, בהם מחשבים, קונסולות משחק ומכשירים נוספים המסוגלים לנצל את ה-SSD המהיר שבתוכו.

בניגוד לכונני SSD אחרים, את ה-Arion S500 ניתן לפתוח די בקלות ולראות איזה כונן SSD נמצא בפנים, וזאת מאחר והוא מבוסס על מארז SSD חיצוני קיים של החברה. הפתיחה מבוצעת על ידי הכנסה של סיכה לחור שקיים ליד חיבור ה-USB, המאפשר להוצא את החלק האחורי המשמש כגוף הקירור של הכונן ומגיע עם מדבקה טרמית, ולראות את הכונן החשוף.

קשה לדעת באיזה כונן בדיוק משתמשת ASUS, כאשר ניתן לראות את בקר ה-PHISON מדגם PS5012-E12S-32 וזיכרון קאש של Kingston, מה שמצביע כי מדובר כנראה על כונן של החברה שהותאם במיוחד ל-Arion S500.

עם גודל של 124.57×47.76×10.85 מ”מ ומשקל של 107 גרם, לא מדובר בכונן ה-SSD החיצוני הקל ביותר שיצא לי לבדוק, אך לא מדובר במשקל גבוה.

תוכנות ותאורה – ROG Strix Arion S500

מוצר גיימינג כיום לא יכול להיקרא מוצר גיימינג אלא אם כן יש לו תאורת RGB, דבר שפחות נפוץ בכונני SSD באופן כללי. במקרה של ה-Arion S500 התאורה מגיעה לא רק בלוגו ה-ROG בחלקו הקדמי, אלא גם בפס הפלסטיק העליון שמעליו, כאשר מדובר באלמנט תאורה בודד ולא נפרד לכל אחד מהם. תאורת ה-RGB מגיעה בטכנולוגיית ה-Aura Sync של ASUS על מנת לאפשר ולסנכרן אותה עם מוצרים תומכים של החברה.

על מנת לשלוט על תאורת ה-RGB יש צורך להשתמש בתוכנת ה-Armoury Crate של ASUS, המשלבת בין שליטה על תאורת ה-RGB ושליטה נוספת על פיצ’רים והגדרות במחשבי ASUS תומכים. בנוסף לכך, החברה מציעה את תוכנת ה-ROG SSD Dashboard להצגת מידע על הכונן עם אפשרות מחיקה מאובטחת שלו.

מבחני ביצועים – ROG Strix Arion S500

אחרי מבט על כונן ה-ROG Strix Arion S500 החדש, הגיע הזמן לבחון את הביצועים שלו, כאשר הוא נבדק על נייד ZenBook 13 OLED מדגם UX325 של ASUS עם מעבד Core i5-1135G7 של אינטל המריץ את מערכת ה-Windows 11 החדשה, דרך חיבור ה-USB-C בתקן Thunderbolt 4 התואם לתקן ה-USB 3.2 Gen 2 של כונן ה-SSD עצמו, במהירות 10Gbps.

תוכנת ה-CrystalDiskInfo לא מציגה את דגם כונן ה-SSD בו משתמשת ASUS, אלא מסמנת אותו כ-ROG STRIX Arion S500 בלבד, מה שמצביע על כך כי מדובר על כונן שהותאם יעודית ולא מאפשר לנו לדעת יותר מדי עליו מעבר למה שהחברה פרסמה בדבר מהירות העברת הנתונים של עד 1050MB/s, וכמו שראינו הוא מגיע עם בקר Phison וזיכרון קאש של Kingston.

פרטי כונן ה-ROG Strix Arion S500 ב-CrystalDiskInfo

כונן ה-Arion S500 נבדק באמצעות 3 תוכנות בדיקת ביצועים יעודיות ל-SSD, כאשר במבחן ה-CrystalDiskMark הכונן הצליח להציג מהירות של 1054.59MB/s בכתיבה הרציפה ו-1068.04MB/s בקריאה הרציפה, ניקוד של 1010 נקודות בבדיקת ה-AS SSD עם כתיבה וקריאה רציפה של עד 964.08MB/s ועד 969.8MB/s, ולבסוף – מהירות כתיבה וקריאה רציפה של עד 989.37MB/s ו-997.69MB/s בתוכנת ה-ATTO.

בעוד שרק בבדיקה אחת הכונן הגיע ואף עבר את מהירות ה-1050MB/s הרשמית שלו, לא מדובר בסטיה גדולה מדי מהמהירות הרשמית עליה מצהירה החברה, עם קצב העברת מידע שקרוב מספיק ל-1000MB/s, מה שמאפשר העברת מידע מהירה לכונן החיצוני מהמחשב.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-ROG Strix Arion S500

כונני SSD חיצוניים הם פתרון מעולה לאחסון והעברת מידע, כאשר הם מציעים נפח גבוה יותר בהשוואה להתקני DOK רגילים ומהירות גבוהה פי כמה מכוננים קשיחים חיצוניים, דבר שאינו שונה עם ה-ROG Strix Arion S500, שמציע נפח אחסון גבוה של 500GB ומהירות של כ~1000MB/s כפי שראינו בבדיקות שלנו.

בניגוד לפתרונות SSD חיצוניים אחרים בשוק ה-Arion S500 מיועד לשוק מאוד ספציפי של גיימרים בזכות העיצוב הלא שגרתי שלו ותאורת ה-RGB, כאשר יותר מכך, הוא מכוון ישירות לקהל הלקוחות הקיים של ASUS, המחזיק במחשבים ניידים ומוצרים אחרים ממותג הגיימינג ROG, וכפתרון משלים הוא מצליח לעשות את עבודתו כראוי תוך שילוב העיצוב התואם שלו.

ה-ROG Strix Arion S500 מגיע ככונן מהיר ונוח בעבור משתמשים שרוצים כונן SSD קצת אחר משאר המוצרים בשוק, והוא יקסום במיוחד לחובבי תאורת ה-RGB ולמשתמשי ROG של ASUS. תג המחיר שלו אולי גבוה מעט בהשוואה לכונני SSD אחרים בנפח דומה, אך לא מדובר בפער מחיר גדול במיוחד .

כונן ה-ROG Strix Arion S500 החדש של אסוס זמין למכירה בארץ במחיר של 499 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מהירות העברת נתונים גבוהה.
  • חיבור USB 3.2 Gen 2.
  • מבנה אלומיניום לקירור ה-SSD.
  • ניתן לפתיחה קלה במקרה הצורך.
  • תאורת RGB מובנת (למי שאוהב).
  • עיצוב לא שגרתי (למי שאוהב).
  • מחיר.

ומה לא?

  • חיבור USB-C בזווית לא רגילה.
  • כבד מעט.
  • תאורת RGB מובנת (למי שלא).
  • עיצוב לא שגרתי (למי שלא).

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים