הדלפה: שבב ה-Dimensity 7000 של מדיה-טק ישפר את הביצועים הגרפיים של מכשירי הביניים

הדלפה חדשה חושפת פרטים ראשונים על מערכת השבבים Dimensity 7000 הבאה של חברת מדיה-טק (MediaTek), יצרנית השבבים הטיוואנית שהפכה לגדולה ביותר בשוק, כאשר שבב ה-7000 החדש צפוי להביא עימו שדרוג בביצועים הגרפיים לשוק מכשירי הביניים בהשוואה לדור הנוכחי.

אחרי שמוקדם יותר החודש מדיה-טק הייתה יצרנית השבבים הראשונה שהציגה מערכת שבבים מבוססת ארכיטקטורת ARMv9 עם ההכרזה על שבב ה-Dimensity 9000, נראה כי החברה רוצה לנצל את המומנטום שלה בתור יצרנית השבבים הגדולה בעולם עם שליטה ב-43% מהשוק ולספק פתרונות חדשים לתחום הסלולר.

בניגוד לקוואלקום, שתעבור בדור הבא להשתמש במציין חד-ספרתי למערכות על שבב, ה-Dimensity 7000 הבא של מדיה-טק מראה כי כל “רמה” של שבבים תקבל מספור נפרד, כאשר השבב עצמו צפוי להגיע בייצור ה-5nm של TSMC. שבב ה-7000 צפוי להגיע עם מעבד המורכב מ-4 ליבות  Cortex-A78 הפועלות בתדר 2.75GHz ו-4 ליבות Cortex-A55 בתדר 2GHz, תצורה הדומה למדי לזו של ה-Dimensity 1200, אך עם שדרוג בשבב הגרפי בדמות ה-Mali-G510 MC6 העדכני של ARM, כאשר ה-7000 צפוי להיות לשבב הראשון שישתמש בו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

MediaTek Dimensity

בעוד ששבב ה-Dimensity 7000 הבא של מדיה-טק עדיין לא הוכרז רשמית, הוא צפוי להגיע לדור הבא של מכשירי שוק הביניים במהלך הרבעון הראשון של 2022.

מדיה-טק עדיין צריכה להילחם בתדמית האנדרדוג שלה בתחום הסלולר מול קוואלקום וסמסונג, אך קשה מאוד להתווכח עם המספרים שמראים בצורה די פשוטה כי החברה הצליחה להשתלט על שוק מכשירי הביניים, כאשר הדור הבא של השבבים צפוי לאפשר לה להתחרות גם בשוק הפרימיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים