גאדג’טי מסקר: Xiaomi 11T Pro – לא מה שציפינו

Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי) Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

בספטמבר 2021 הציגה שיאומי את מכשיר הדגל האחרון שלה, זהו ה-Xiaomi 11T Pro, אשר מציע מסך גדול בעל קצב רענון גבוה, מערך צילום הנשען על מצלמת 108 מגה-פיקסל ראשית וטעינה סופר מהירה בהספק של 120 וואט. המכשיר עשה דרכו לישראל לקראת סוף אוקטובר ונחת זמן קצר לאחר מכן גם על השולחן של גאדג’טי, כדי שנוכל לבחון עד כמה משתלם מכשיר הדגל שמוצע כיום במחיר של כ-2500 ש”ח וכמה באמת מהירה הטעינה שלו.

מה יש בקופסה

האריזה של ה-Xiaomi 11T Pro מגיעה בצבע לבן עם כיתוב בצבע זהב שמקיף אותה. על הקופסה דואגת החברה להדגיש כמה מהתכונות המרכזיות של הטלפון, בהן מצלמת ה-108 מגה-פיקסל, שיתוף הפעולה עם Harman /kardon בצד האודיו וכמובן התמיכה ברשתות 5G.

בקופסה ניתן למצוא:

  • מכשיר Xiaomi 11T Pro (גרסת 12GB RAM)
  • סיכה לשליפת מגירת ה-dualSIM
  • מגן שקוף גמיש לגב המכשיר
  • מטען מהיר, הספק 120 וואט
  • כבל USB-A ל-USB-C לטעינה והעברת נתונים

עיצוב, מסך ומולטימדיה

העיצוב של ה-11T Pro כבר לא מרגש יותר מידי. בשיאומי השתמשו בעיצוב דומה עבור דגמים רבים, כאשר גב הטלפון מגיע במקרה שלנו בצבעים כחול-סגול, אבל זה משתנה בהתאם לתאורה על המכשיר. הגב שלו קמור משני הצדדים, אך בחברה שומרים על תצוגה שטוחה מלפנים. בחלק העליון של המכשיר ניתן למצוא את אחד מהרמקולים, זה זמין בנפרד מפומית הדיבור, כאשר משלים אותו הרמקול הנוסף הממוקם על גבי המסגרת התחתונה, עליה נמצא גם את חיבור ה-USB-C לטעינה ואת מגירת ה-SIM.

המסך אותו ניתן למצוא בקדמת ה-Xiaomi 11T Pro מגיע עם פאנל מסוג Super AMOLED בגודל 6.67 אינץ’, ברזולוציית +Full HD, ומציע קצב רענון גבוה של 120 הרץ. רמת הבהירות גבוהה, ולפי שיאומי מגיעה עד 1000 ניט. בשימוש במכשיר בפועל הבהירות מרשימה ומאפשרת שימוש במכשיר בקלות גם מחוץ לבית, זוויות צפייה רחבות במסך וצבעים עשירים עם ניגודיות גבוהה.

למסך קיימת אפשרות לתצוגה הפועלת תמיד, ופרט לזו מוסיפה שיאומי מגוון אפשרויות להגדרות התצוגה, בהן תוכלו למצוא אפשרות התאמה אישית של הצבעים לתצוגה. ברירת המחדל תציג צבעים חיים יותר על המסך, אך מי שמעדיף צבעים טבעיים יותר יוכל לבחור בין מצבים נוספים או להגדיר את רמות הצבעים (RGB) באופן פרטני, כשבנוסף קיימת גם אפשרות של התאמת הצבעים לתאורה הנמצאת סביב המכשיר.

Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

בצד המולטימדיה קיים יתרון נוסף ל-11T Pro מלבד המסך המרשים, זה מגיע בדמות זוג רמקולים ששילבה שיאומי בחלק העליון והתחתון של המכשיר, אלו נשענים על הטכנולוגיה של חברת האודיו Harman /kardon. עוצמת השמע גבוהה ומאוד מרשימה וכך גם האיכות. בניגוד לשילוב של רמקול מעט חזק יותר באפרכסת, בשיאומי הפרידו לחלוטין את הרמקול העליון, כך שהעוצמה שהוא מפיק דומה לזו של הרמקול בחלק התחתון של המכשיר, מה שמספק צליל סטריאופוני ברמה גבוהה יותר מזו אותה נמצא ברוב הטלפונים כיום.

Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וחיי סוללה

מתחת למכסה המנוע של ה-Xiaomi 11T Pro ניתן למצוא את מערכת השבבים Snapdragon 888 5G, לצד זיכרון עבודה (RAM) בנפח 12 גיגה-בייט ורכיב אחסון מובנה בנפח 256 גיגה-בייט בגרסה שנבחנה בסקירה. כח העיבוד מורגש היטב ולא נתקלנו בבעיה להריץ גם משחקים כבדים יותר, כאשר גם המעבר בין אפליקציות במערכת היה זריז. וכאן עולה השאלה האם עדיין קיים צורך במערכת שבבים כה חזקה בשוק בו מרבית הטלפונים מספקים ביצועים מצויינים גם עם פחות – אולי אפשר לחסוך מעט בעלות במעבר למערכת שבבים שונה, במיוחד כשלא ראינו כאן ניהול משאבים שהוביל לחיי סוללה יוצאי דופן.

הסוללה של המכשיר מגיעה בקיבולת של 5,000mAh ומאפשרת טעינה מהירה דרך חיבור USB-C. טעינת ה-Hyper Charge של שיאומי מאפשרת להגיע להספק של 120 וואט, אשר על פי החברה יאפשר להגיע מ-0 ל-100 אחוזי סוללה תוך 17 דקות בלבד, אבל זה לא נתון שהצלחנו להשיג בפועל אחרי מעל חודש של שימוש במכשיר. על אף שמדובר בסוללה בקיבולת גבוהה, ביצועי הסוללה אינם מרחיקי לכת. תוכלו לסמן וי על יום עבודה שלם עם בשימושים בינוניים, עם כ-20% שנותרו בסוף היום, אך בשימושים כבדים עם יותר משחקים, לדוגמה, תידרש טעינה גם במהלך היום.

ביצועי הטעינה הם כבר משהו אחר לחלוטין, והספק הטעינה הגבוה מאפשר להגיע ל-50% תוך 9 דקות בלבד בממוצע. טעינה מלאה מ-0% ל-100% לא ארכה 17 דקות כפי שהבטיחה שיאומי עם הצגתו של המכשיר, כשבפועל נטען המכשיר במלואו בממוצע תוך 23 דקות. זו עדיין הטעינה המהירה ביותר שראינו בטלפון עד כה, בטח כשמדובר בסוללה בקיבולת גבוהה של 5000mAh, וזה בהחלט משהו שתורם במצבי חירום בהם חייבים לצאת כבר מהבית והסוללה מרוקנת.

להלן נתוני הטעינה המלאים:

זמןאחוזיםפער זמן
16:351 אחוזים-
16:3610 אחוזים1 דקות (סה"כ 1 דקות)
16:3720 אחוזים1 דקות (סה"כ 2 דקות)
16:3930 אחוזים2 דקות (סה"כ 4 דקות)
16:4140 אחוזים2 דקות (סה"כ 6 דקות)
16:4450 אחוזים3 דקות (סה"כ 9 דקות)
16:4760 אחוזים3 דקות (סה"כ 12 דקות)
16:4970 אחוזים2 דקות (סה"כ 14 דקות)
16:5280 אחוזים3 דקות (סה"כ 17 דקות)
16:5590 אחוזים3 דקות (סה"כ 20 דקות)
16:58100 אחוזים3 דקות (סה"כ 23 דקות)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-Xiaomi 11T Pro

בגבו של ה-Xiaomi 11T Pro ממוקמות שלוש מצלמות, המציעות תמיכה בהסרטה ברזולוציה מירבית של 8K, תמיכה בתקן +HDR10 ומצב הסרטה חדש – CineMagic, אשר בין היתר מאפשר את פיצ’ר ה-Audio Zoom לביצוע התמקדות באובייקט המופיע בתמונה כדי להעצים את האודיו שלו.

הרכב המצלמות ב-Xiaomi 11T Pro:

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 108 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.75.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2 לצילום בזווית רחבה של 120 מעלות.
  • מצלמת מאקרו: חיישן ברזולוציית 5 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 לצילום מאקרו ממרחק של 3 עד 7 ס”מ.
  • מצלמת סלפי: חיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.45.
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

בתנאי תאורה טובים מצליחה המצלמה הראשית להפיק תמונות מרשימות, עם כמות טובה של תאורה וצבעים עשירים, אך לא קשה להבחין במריחה באיזורים מסוימים, במיוחד באלו בהם קיימת כמות גדולה יותר של פרטים קטנים, כמו צמחייה. לו הייתה שיאומי משלבת חיישן עם ייצוב אופטי במכשיר, ככל הנראה היו נפתרות הבעיות הללו, אבל זה לא המצב כאן. בעיית המריחה מורגשת באופן משמעותי בצילומים תחת תנאי תאורה נמוכה, אלו אולי יראו באופן סביר על גבי מסך הטלפון, אך במבט מקרוב קשה שלא להבחין בכמות הנמוכה בפרטים.

בצילומים בזווית רחבה באור יום מוצגת תאורה טובה בתמונה, אך רמת הפרטים אינה גבוהה. שימוש בפונקציית הזום (x2) במצלמה גם היא אינה מהמוצלחות, וכך גם צילומי מאקרו. נדמה שבשיאומי התמקדו יותר בהצגה השיווקית של מצלמת ה-108 מגה-פיקסל, אך לא דאגו להשלמות שהיו הופכות את מערך הצילום לטוב יותר כמו ייצוב אופטי.

צילומי סלפי גם הם סובלים מאותה בעיה שראינו במערך הצילום הראשי. התמונות באור יום נראות טוב על גבי מסך הטלפון, אך חסרות בפרטים במבט מקרוב. ההפרדה בין המצולם לרקע בשימוש במצב פורטרט עם אפקט הבוקה טובה. בצילומים תחת תאורה נמוכה רמת הפרטים יורדת באופן משמעותי וניתן להבחין במריחות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Xiaomi 11T Pro

ה-Xiaomi 11T Pro מוצג כמכשיר דגל ומציע מפרט טכני תואם. תמצאו בו מסך OLED גדול ומרשים עם קצב רענון גבוה, זוג רמקולים שמפיקים צלילים חזקים ואיכותיים וגם ביצועים טובים וטעינה סופר מהירה, אבל ניכר כי בשיאומי חסכו בכל הנוגע למערך הצילום, זה אינו תואם למה שראינו במכשירי דגל אחרים המובילים את השוק. נוכל לתרץ זאת במחיר הנמוך שלו בהשוואה למכשירי דגל אחרים, אך גם בהשוואה לדגמים אחרים המוצעים כיום במחיר דומה ואף נמוך יותר הוא לא מציג תכונות יוצאות דופן פרט לטעינה הסופר מהירה.

מחירים:

  • מחיר יבואן רשמי המילטון (8+256GB): 2499 ש”ח
  • מחיר יבואן רשמי המילטון (12+256GB): 2699 ש”ח

לחצו כאן למידע נוסף ולרכישה

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
7/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
9/10
מצלמה
5/10
7.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך OLED ב-120 הרץ
  • טעינה סופר מהירה
  • רמקולים
מה פחות אהבנו
  • מצלמות
  • ממשק משתמש MIUI
  • עיצוב

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-2499 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-2350 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים