גוגל משנה כיוון: G Suite legacy תישאר חינמית למשתמשים פרטיים

חבילת ה-Google Workspace לעסקים (מקור גוגל)

תוכנית ה-G Suite legacy free edition, חבילת הפתרונות החינמית של גוגל (Google) לעסקים לא תיעלם לגמרי, זאת בניגוד לצפי המקורי של גוגל על סגירת התוכנית החל מה-1 ביולי.

דיווחים מרובים ברשת מעידים על כך שמשתמשי החבילה מקבלים אפשרות לעבור למסלול no-cost Legacy G Suite המיועדת למשתמשים פרטיים ושומרת על הפיצ’רים שהיו זמינים להם עד כה.

על מנת להבין את השינוי שגוגל ביצעה צריך לחזור קצת אחורה, לתחילת 2022, אז הודיעה גוגל על סגירתה של תוכנית ה-G Suite legacy free edition, הגרסה החינמית של חבילת ה-G Suite שקדמה לחבילת ה-Google Workspace הנוכחית, אותה היא מציעה לחברות, עם מגוון פתרונות דוגמת שירות המייל הפופולרי Gmail, פתרונות יצירת תוכן כמו Docs,‏ Slides ו-Sheets, אחסון הענן Drive וכלים נוספים.

במקור, חבילת ה-G Suite legacy free edition החינמית הייתה אמורה להפסיק להיות זמינה החל מה-1 ביולי השנה, כאשר המשתמשים נדרשו לבחור ולעבור לאחת מתוכניות ה-Google Workspace בתשלום מוזל, צעד שהיה לא פופולרי בלשון המעטה בעבור המשתמשים של חבילת ה-legacy החינמית.

הודעה על אפשרות ה-no-cost Legacy G Suite (מקור Google)
צילום מסך מ-Google Admin

עם זאת כעת עושה רושם כי גוגל החליטה להמשיך ולהציע פתרון חינמי בעבור משתמשים פרטיים תחת השם no-cost Legacy G Suite, גרסה “ללא עלות” שתאפשר למשתמשים לשמור על המידע והכלים שלהם, אך יותר מכך, גם על הדומיינים האישיים אותם הציעה למשתמשי החבילה בזמנו ורבים חששו כי יאלצו להיפרד מהם ולעבור לדומיין ה-Gmail הרגיל.

לפי הודעה על אפשרות ה-no-cost החדשה המופיעה בעמוד ניהול החשבון (Admin Console), המשתמשים נדרשים לבחור עד ה-27 ביוני האם לעבור לחבילת Google Workspace בתשלום או להישאר בגרסה החינמית המיועדת לשימוש פרטי בלבד.

השינוי החדש מגיע כנראה לאחר סקר אותו ביצעה גוגל בינואר השנה, שנועד לראות מי עדיין משתמש בחבילת ה-G Suite legacy free edition, סקר שכלל בתוכו גם אפשרות של “שימוש אישי או משפחתי” של עד 10 אנשים, דבר שגרם כנראה להוספת האפשרות החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים