סקירה: realme 4K Smart TV Stick – סטרימר Google TV מבית רילמי

סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

רוב האנשים כיום מנויים לשירות סטרימינג אחד או יותר כמו נטפליקס, ובמידה ויש לנו טלוויזיה חכמה נוכל להפעיל עליה את שירותי הסטרימינג ישירות באמצעות אפליקציה, אך במידה ולא, נוכל להיעזר בפתרונת דוגמת ה-realme 4K Smart TV Stick, הסטרימר של חברת רילמי אותו אנו בודקים הפעם, המגיע עם מערכת ה-Google TV ותמיכה בוידאו 4K.

סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick הוא מוצר חדש יחסית, שהגיע לארץ כמתחרה לסטרימר ה-Xiaomi TV Stick 4K של שיאומי. בדומה לו, גם המוצר של רילמי מגיע בתצורת סטיק מינימליסטית.

הבונוס הגדול בסטרימר של רילמי, מלבד התמיכה בתוכן המשודר ברזולוציית 4K, הוא השימוש במערכת ה-Google TV העדכנית יותר של גוגל, לעומת ה-Android TV הוותיקה יותר, מה שאמור לספק חווית שימוש משופרת בצפייה בתכנים.

סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – realme 4K Smart TV Stick

בניגוד לסטרימרים רגילים וגדולים יותר, ה-Realme 4K Smart TV Stick מגיע בתצורת  “סטיק” מינימליסטית בגודל של 90×29.8 מ”מ ובעובי של 14.5 מ”מ, או בערך 2 אצבעות שלי כפי שאפשר לראות בצילום מטה.

המבנה הזעיר לא משאיר מקום ליותר מדי דברים על הסטרימר עצמו, כאשר בחלק העליון אפשר למצוא את לוגו החברה, כיתוב רגולטורי בחלקו האחורי, יציאת HDMI המשמשת לחיבור הסטרימר לטלוויזיה וחיבור מיקרו USB המשמש להפעלה של הסטרימר, המינימום הנדרש ולא מעבר.

מפרט טכני

  • מערכת שבבים – Amlogic S905Y4.
  • זיכרון – 2GB.
  • אחסון – 8GB.
  • חיבורים – HDMI 2.1 ו-micro USB.
  • תקני וידאו – HDR10+ / 4Kp60.
  • גודל – 90×29.8×14.5 מ”מ.
  • משקל – 30 גרם.

מערכות השבבים של Amlogic נמצאות בשימוש בלא מעט סטרימרים כיום, כאשר ה-S905Y4 משלבת מעבד עם 4 ליבות Cortex-A35 בתדר 2.0GHz וליבת Mali-G31 MP2 גרפית, יחד עם 2GB זיכרון ו-8GB אחסון במקרה של רילמי.

לא מדובר במפרט טכני עוצמתי במיוחד, אלא יותר במפרט יעודי לשימוש הראשי של הסטרימר, שירותי סטרימינג, דבר שהוא מצליח לבצע ללא בעיות מיוחדות.

מבט מקרוב – שלט ה-realme 4K Smart TV Stick

הסטרימר עצמו הוא רק חלק אחד מהמשוואה, כאשר חלק לא פחות חשוב הוא השלט המצורף. במקרה של ה-Realme 4K Stick, השלט מגיע במבנה מוארך ונוח מאוד לאחיזה, עם “מעגל ניווט” המשמש כתחליף למקשי החצים, באמצעות ניתן לעבור בין האפשרויות בממשק.

בנוסף, נמצא על השלט אוסף כפתורים הכולל כפתור הפעלה מהירה של העוזרת הקולית, כפתורי שליטה על השמע, ניווט, הדלקה ו-4 כפתורים להפעלה מהירה של נטפליס, יוטיוב, יוטיוב מיוזיק ואמזון וידאו.

בעוד שהשלט משתמש בחיבור בלוטות’ אלחוטי על מנת לשלוט על הסטרימר, דבר המאפשר לנו לשלוט על הסטרימר מבלי לכוון אליו ישירות את השלט, מבט קרוב יותר על החלק האחורי של השלט, שכולל את תא הסוללות (2 סוללות AAA), מגלה שבחלק הקדמי שלו הוא מזכיר שלט אינפרה-אדום רגיל, עם חלון חצי שקוף שלא אמור להיות בשלט אלחוטי, מה שמצביע על כך שהוא כנראה משמש את החברה גם למכשירים אחרים.

חווית שימוש – realme 4K Smart TV Stick

סטרימר ה-Realme 4K Stick מאוד נוח להתקנה, כאשר הערכה שלו כוללת את הסטרימר עצמו, שלט אלחוטי, מאריך HDMI קצר, כבל מיקרו USB לטעינה, זוג סוללות AAA וראש מטען, כל מה שצריך להפעלה ושימוש בסטרימר.

הבונוס בסטרימר זעיר כמו הסטיק הוא האופן בו הוא מוסתר מאחורי הטלוויזיה, כאשר במקרי האישי שלי חיברתי אותו עם מאריך ה-HDMI הקצר והשתמשתי בשקע ה-USB בטלוויזיה במקום המטען שהגיע איתו, מה שסייע לי להסתיר טוב יותר את הסטרימר מאחורי הטלוויזיה.

לאחר ההדלקה הראשונית של הסטרימר, המערכת מנחה את המשתמש להגדיר אותו על ידי הורדת אפליקציית ה-Google Home שמאפשרת להגדיר ולהפעיל את הסטרימר תוך מספר דקות, כאשר הוא מוריד מראש אוסף שירותי סטרימינג כמו נטפליקס, אמזון וידאו, דיסני פלוס ועוד שירותים שרובם אינם זמינים בישראל.

כל מי שיצא לו להשתמש בסטרימר או טלוויזיה חכמה מבוססת Android TV ימצא את עצמו בבית עם מערכת ה-Google TV העדכניתהמבוססת על אנדרואיד 11.

בעוד שהיא מגיעה בעיצוב חדש ומשופר, בתור משתמש Mi Box וותיק עם ה-Android TV, ההסתגלות למערכת החדשה הייתה מהירה והשימוש אינטואטיבי ופשוט להבנה. המסך הראשי מתחלק ל-3 אזורים מרכזיים: סרגל תצוגות מהיר הכולל חיפוש קולי, דף הבית, אפליקציות וספרייה.

דף הבית מציג בחלק העליון תצוגה מהירה של כלל האפליקציות המותקנות כמו שירותי הסטרימינג השונים ובחלק התחתון מוצגים תכנים משירותי הסטרימינג הנתמכים להפעלה מהירה.

במקרה שלי, ההמלצות לתכנים הגיעו משירותי אפל tv פלוס ו-ViVi’ שאני לא משתמש בהם דרך קבע, ולא הצלחתי להגדיר את הצגת התכנים של נטפליקס ויוטיוב שמוצגים בצורה תקינה בסטרימר השיאומי שלי, באג שסביר להניח יתוקן בהמשך ולא באמת קריטי, רק פחות נוח.

בזמן שלי איתו לא נתקלתי בבעיות מיוחדות בהזרמת תוכן 4K בשירותי הסטרימינג השונים, כאשר סביר להניח שבמידה ואתם מעדיפים לנגן תוכן וידאו כבד וגדול יותר, החומרה שלו לא תצליח להתמודד כראוי בקידודים מתקדמים וכבדים יותר, אך לשימוש סטנדרטי בשירותי הסטרימינג השונים מדובר במענה ראוי והולם לצרכים של רוב המשתמשים.

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-realme 4K Smart TV Stick

שירותי הסטרימינג הפכו להיות חלק מרכזי בחיי היום יום של רובנו, בין אם מדובר בנטפליקס הוותיק או דיסני+ שצפוי להגיע בקרוב לארץ.

לרבים מאיתנו יש מנוי לשירות אחד או יותר והסטרימרים מגיעים על מנת להקל עלינו בהתחברות לשירותים השונים בטלוויזיה, דבר שימושי כאשר יש לכם טלווזיה ישנה ו”טיפשה” או שאתם מעדיפים את מערכת האנדרואיד של גוגל על פני מערכת ההפעלה המובנה בטלוויזיה החכמה שלכם.

הסטרימר נועד להיות פתרון קל וזול לשדרוג חווית הטלוויזיה שלכם, וה-Realme 4K Stick מגיע כפתרון זול ופשוט שעושה את העבודה לה הוא נועד ותו לא.

סטרימרים שמגיעים בצורת הסטיק כמו זה של רילמי מציעים אפשרות חיבור בסיסית אחת ישירות ל-HDMI, אך בעבור רוב המשתמשים הדבר נותן מענה מלא לצרכים שלהם, כאשר הוא מצליח להריץ ללא בעיה סרטונים בשירותים השונים כמו יוטיוב ונטפליקס ברזולוציית 4K.

אם אתם מחפשים סטרימר לא יקר, realme 4K Smart TV Stick מצליח לענות על כל הדרישות של המשתמש הממוצע ולעשות זאת בתג מחיר נמוך, תוך כדי שהוא מגיע עם Google TV ושלט נוח במיוחד.

סטרימר ה-realme 4K Smart TV Stick של רילמי זמין למכירה במחיר של 229 ש”ח.

מה אהבנו?

  • עיצוב קטן וקופמקטי.
  • מערכת Google TV.
  • שלט Bluetooth אלחוטי נוח.
  • מנגן תוכן 4K ללא בעיות.
  • HDR10+.
  • מחיר.

ומה לא?

  • לא תומך Dolby Vision.
  • אחסון מובנה נמוך.
  • באגים בממשק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים