מבחני ביצועים ראשונים ל-Apple M2 מאשרים את טענות החברה

שבב ה-Apple M2 החדש של אפל (מקור אפל) שבב ה-Apple M2 החדש של אפל (מקור אפל)

חברת אפל (Apple) הכריזה במהלך כנס המפתחים WWDC 2022 האחרון שלה על שבב ה-Apple M2, הדגם הראשון בדור השני של שבבי ה-Apple Silicon, כאשר היא הבטיחה שיפור ביצועי מעבד של עד 18% ושל עד 35% בביצועים הגרפיים, נתונים שאומתו באוסף מבחני ביצועים חדש ואף עלו עליהם, עם שיפור של כ~42% בביצועים הגרפיים.

שבב ה-Apple M2 החדש של אפל המשולב בגרסאות 2022 של ניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13, הוא הדגם הראשון בדור השני של שבבי ה-Apple Silicon מבוססי ה-ARM בייצור 5nm, המיועד להחליף את ה-Apple M1 המקורי, כאשר גרסאות נוספות יחליפו את דגמי ה-M1 Pro, M1 Max ו-M1 Ultra בהמשך.

מבחני ביצועים – Apple M2

ה-M2 החדש והמשופר של אפל משלב 4 ליבות מעבד חזקות (High-performance) ו-4 ליבות יעילות (High efficiency) לצד 10 ליבות גרפיות חדשות, שינויים המבטיחים עד 18% ועד 35% שיפור בביצועים לפי אפל.

בעוד שאלו היו טענות החברה בזמן ההשקה, המספרים הללו אומתו באוסף מבחני ביצועים חדש שנערכו בתוכנת ה-Geekbench 5, בה השבב הציג ביצועים של 1919 נקודות בביצועי ליבה בודדת ו-8928 נקודות בביצועי ריבוי ליבות, המתורגמים לשיפור של 11% ו-18% בהתאמה, כאשר בביצועים הגרפיים במבחן ה-Metal השבב הציג ביצועים של 30627 נקודות, שיפור ביצועים גרפיים של כ~42% לעומת ה-M1.

שבב ה-Apple M2 החדש לעומת Apple M1 (מקור אפל)
שבב ה-Apple M2 החדש לעומת Apple M1 (מקור אפל)

מבחני ביצועים עצמאיים שנערכים על ידי גורמים חיצוניים מספקים נקודת מבט אוביקטיבית הרבה יותר מהנתונים הרשמיים של היצרנים מאחר והם לא נעשים בתנאי מעבדה ומשקפים בצורה טובה יותר את המציאות, כאשר במקרה הנוכחי הנתונים מגבים את הטענות של אפל ואף מראים שיפור גדול יותר בביצועים הגרפיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים