מארק צוקרברג מציג את השלב הבא במטא-יקום: תלבושות לאווטארים

משקפי Meta 2 (מקור Meta) משקפי Meta 2 (מקור Meta)

הצהרת כוונות היא דבר חשוב עבור חברות גדולות שרוצות להציג את החזון שלהן לעתיד, בעיקר כשמדובר בחברות ציבוריות אשר צריכות לתת דין וחשבון למשקיעים שלהן בבורסה, ומטא (Meta) היא כנראה החברה הגדולה ביותר שראינו מבצעת שינוי כזה, עת היא שמה את כל הקלפים שלה על תחום המטא-יקום, ואף שינתה את שמה מפייסבוק, שזוהתה מאז הוקמה כרשת חברתית בלבד (והיא עדיין כזו).

אבל בעוד שהצהרת כוונות היא חשובה אל מול המשקיעים, הרי שבינתיים מה שרואים המשתמשים של החברה בפלטפורמות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, מסנג’ר) הוא בעיקר קצב התקדמות איטי, שכולל לא מעט הכרזות שוליות שלא ממש גורמות לנו לחשוב – “וואו, מטא-יקום. זה יהיה מגניב לחלוטין כשזה יגיע, אני בהחלט אהיה שם”.

עשור של עבודה

אם נשים לרגע בצד דיווחים על Zuck Bucks, כסף וירטואלי שישולב במטא-יקום של Meta, וכמובן לא ייקרא בסוף בשם זה, נוכל לחזור לאחור ולהיווכח שבמטא עובדים כבר הרבה מאוד זמן על פיתוח תחומי המציאות הרבודה והמדומה.

זה התחיל עם רכישתה של חברת אוקולוס (Oculus VR) ב-2014, רכישה ברת משמעות גדולה במיוחד דאז, שלימים תהפוך הגיונית הרבה יותר כשבוחנים את האסטרטגיה שבנתה מטא על סמך רכישה זו.

אך למרות המשמעות של רכישה זו, כל מי שיושבים בבית ומחכים לראות התפתחויות טכנולוגיות שיגיעו עד אליהם, ורצוי במחיר שלא ישבור את הארנק, יאלצו לחכות, או לרכוש את ה-Oculus Quest 2, פתרון מציאות רבודה אלחוטי פשוט ומתקדם (קראו את הביקורת שלנו כאן), שרבים קנו או יקנו רק בגלל המחיר, אבל לא בהכרח ישתמשו בו.

Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)
Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)

תחומי המציאות המדומה והרבודה מקבלים כותרות כבר עשור (ע”ע Google Glass, Microsoft Hololens/Mesh), ולמרות ההתפתחויות הטכנולוגיות הגדולות שליוו אותנו לאורך השנים, השוק לא ממש הגדיר את עצמו עד שמטא לקחה את הצעד השיווקי ואמרה לנו – זה העתיד, על זה אנחנו עובדים. חברות נוספות הצטרפו אליה גם כן, בין אם באופן גלוי ופתוח ובין אם דרך דיווחים ו”הדלפות” שמלווים אותנו תקופה ארוכה.

ועדיין – אנחנו צריכים לחכות.

מארק צוקרברג מציג..

באירוע בו חשף מנכ”ל ומייסד פייסבוק את החזון החדש של החברה, שהגיע יחד עם שינוי שמה ל”מטא”, התמקדה המצגת של צוקרברג באפשרויות שיגיעו אלינו כחלק מהחוויה של החיבור בין העולם האמיתי והוירטואלי.

על הנייר זה נשמע מבטיח, אך צפייה באווטארים מרחפים סביב שולחן כדי לדבר זה עם זה לא הייתה החזון שלנו כשניסינו לחשוב על העתיד הטכנולוגי. זה בעיקר נראה מגוחך ולא משהו שעושה חשק להשתמש בו, מה שקצת מיסמס את כל הרעיון מאחורי החיבור הזה בין העולם הוירטואלי והאמיתי.

מתחת לפני השטח מפתחות עבורנו מטא וחברות נוספות עולם עצום שהמערכת השיווקית שלהן לא ממש מדלוורת כמו שצריך, אם כי גוגל עשתה עבודה לא רעה בזמנה, עת הציגה את ה-Google Glass, והדגימה פריטי מידע שיונחו עבורנו על גבי העולם האמיתי.

חישבו רגע על האפשרות להצטרף להופעה של בילי אייליש או שלום חנוך במרחב הדיגיטלי, כשאיתכם עוד מיליון אחרים. זו חוויה שונה מלהיות בהופעה בפועל כמובן, אבל משהו שלא ממש קיים היום, לא באמת. או על האפשרות לצפות בסרט בנטפליקס כאילו אתם בקולנוע עם חברים או סתם עם אנשים זרים. זה אולי נשמע מעט מרוחק ומנכר לחלקכם, אבל בעולם בו כמות נכבדת של התקשורת הבין-אישית מבוצעת כבר היום דרך הודעות (או שיחות), החיבור הוירטואלי הזה בהחלט מוסיף.

לצערנו, יחד עם כל הדברים שאפשר רק לדמיין שנוכל לעשות עם החיבור הזה בין האמיתי והוירטואלי, אנחנו צריכים להתמודד עם הכרזות כמו משקפי שמש לסטוריז, וההכרזה החדשה ביותר של צוקרברג – תלבושות לאווטארים שתוכלו לראות ולקנות כחלק מהמטא-יקום.

תלבושות לאווטארים, מטא

אביזרים דיגיטליים יהיו דרך חשובה להביע את עצמכם בתוך המטא-יקום“, אומר צוקרברג בפוסט שהוא מפרסם בפייסבוק. והוא צודק – כלכלת האביזרים הדיגיטליים כבר הוכיחה את עצמה לפני שנים, וההשקה של חנות תלבושות וירטואליות כזו בפייסבוק, מסנג’ר ואינסטגרם היא חשובה, רק חבל שזה כרגע הייצוג של המטא-יקום שאנחנו צריכים לדבר עליו.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים