גאדג’טי מסקר: התרשמות ראשונה מה-Galaxy Z Flip 4

Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי) Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הגלקסי פליפ הוכיח עצמו כתצורה המנצחת של סמסונג ככל שמדובר במכשירים מתקפלים. עם כ-70% מהמכירות של המתקפלים שלה בשנת 2021 מדובר בפורמט אותו קל יותר לצרכנים לקבל, כאשר המבנה הקומפקטי ומחירו הנמוך משמעותית מזה של הגלקסי פולד משחקים חלק בלתי נפרד מזה.

עם ה-Galaxy Z Flip 4 מציגה סמסונג מספר עדכונים קלים בצד העיצוב, כאלה שנועדו להגדיל מעט את הסוללה שלו ולהפוך אותו לפחות גבוה ורחב כך שיהיה נוח יותר להגיע לכל חלקי המסך מבעבר.

כמו עם הפולד 4, גם כאן העדכונים החיצוניים מגיעים לצד שדרוג המפרט הטכני ומוסיפים כמה אפשרויות חדשות בצד התוכנה המיועדות לניצול המבנה המתקפל ומסך ה-Cover החיצוני הקטן שלו.

Galaxy Z Flip 4: מפרט טכני

  • מסך חיצוני: 1.9 אינץ’, Super AMOLED
  • מסך פנימי: 6.7 אינץ’, Dynamic AMOLED 2X, קצב רענון דינמי 1-120 הרץ (במקום 10-120Hz בפליפ 3)
  • מערכת שבבים: Snapdragon 8+ Gen 1 (במקום SD888 בפליפ 3)
  • זיכרון: 8GB RAM, אחסון 128/256GB וגרסת 512GB חדשה
  • סוללה: 3,700mAh (במקום 3300mAh בפליפ 3), טעינת 25W מהירה, טעינה אלחוטית, טעינה הפוכה
  • מערך צילום ראשי: 12MP+12MP, ייצוב אופטי (OIS), צילום בזווית רחבה 123 מעלות
  • מצלמת סלפי: 10MP, f/2.4
  • מערכת הפעלה: Android 12, One UI 4.1.1
  • אחר: בלוטות’ 5.2, WiFi 6E, 5G, הגנת IPX8 ממים
Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ממדים חדשים ושימוש שוטף בפליפ 4

כפי שעשתה עם הפולד 4, כך גם דגם הפליפ 4 המתקפל מקבל מקצב שיפורים בכל הנוגע לעיצובו הפיזי, את זה מקטינה החברה כדי להפוך אותו למעט יותר נוח לשימוש.

הממדים הנמוכים יותר של המכשיר מאפשרים להגיע לחלקים שונים במסך יותר בקלות לעומת הדור הקודם, אך הדבר מגיע גם בדמות עליה קלה במשקל, לא משהו שהפריע לי יתר על המידה בזמן השימוש הראשוני בו בזמן אחיזה ביד במצב פתוח.

השוואת מידות – פליפ 3 מול פליפ 4:

דגםGalaxy Z Flip 3Galaxy Z Flip 4
אורךבמצב פתוח: 166 מ"מ
במצב סגור: 86.4 מ"מ
במצב פתוח: 165.2 מ"מ
במצב סגור: 84.9 מ"מ
רוחבבמצב פתוח: 72.2 מ"מ
במצב סגור: 72.2 מ"מ
במצב פתוח: 71.9 מ"מ
במצב סגור: 71.9 מ"מ
עוביבמצב פתוח: 6.9 מ"מ
במצב סגור: 15.9-17.1 מ"מ
במצב פתוח: 6.9 מ"מ
במצב סגור: 15.9-17.1 מ"מ
משקל183 גרם187 גרם

הפתיחה והסגירה של הקיפול גם היא מרגישה לי קלה יותר היישר מהקופסה, זאת בניגוד לנוקשות שהפריעה לי עת בדקתי את הפליפ 3 בשנה שעברה.

הקיפול מרגיש כעת חלק יותר מבעבר, אך עדיין לא מדובר בחמאה. בעלי יד גדולה יוכלו לקפל אותו בלי הרבה בעיה לדעתי, כשגם אני הצלחתי לקפל אותו עם יד בגודל בינוני.

קסטומיזציה בצד ממשק המשתמש מצאנו בפולד 4 וזו מגיעה לדגם הגלקסי Z פליפ 4 גם כן. בהגדרות המכשיר ניתן למצוא אפשרות להגדרה של תצורות שעון שונות וגם אנימציות שיופיעו על גבי מסך ה-Cover החיצוני הקטן, כאשר ניתן לבחור גם אילו וידג’טים יופיעו על גבי מסך זה.

הגדרות דומות ניתן למצוא גם עבור מסך ה-6.7 אינץ’ הפנימי, עם אפשרות לבחירת ערכות צבעים וסגנונות שעונים למסך הנעילה, וכמובן הפעלה של מצב ה-Flex, המאפשר פיצול של שני חלקי המסך המתפקל על מנת להציע שליטה באפליקציות בחלק התחתון וצפייה בהן בחלקו העליון.

בצד הסוללה הצליח הפליפ 4 לספק לי יום עבודה שלם עם קצת שארית (10-15 אחוזים) בסוף היום, אך מדובר בשימוש ראשוני בלבד של יומיים ועל כן לא הייתי מסיק מזה לטווח הארוך.

המסך של הפליפ 4 קיבל השנה שדרוג לתצוגה המסוגלת להציג טווח גבוה יותר של קצבי רענון, והוא נראה מצויין גם תחת תאורת השמש מחוץ לבית. את הקיפול של המכשיר ניתן לראות בבירור כאשר מטים אותו לצדדים וזה לא צפוי להשתנות, אך בצפייה ישירה במסך בסרטים לא הבחנתי בהפרעה של הקיפול.

כפתור הנעילה עדיין ממוקם בחלק העליון של המסגרת הימנית, מעל הקיפול, כך שעדיין קשה יותר להגיע אליו, כאשר גם חיישן טביעות האצבע ממשיך להתמקם כחלק מכפתור זה (במקום בתצוגה) והופך את פתיחת הנעילה למעט מסורבלת יותר.

המצלמות

הבדלים משמעותיים לא תמצאו בצד המצלמות, אך בסמסונג בכל זאת סיפקו חיישנים עם פיקסלים גדולים יותר, מה שצפוי לספר תמונות בהירות יותר.

השוואת המפרטים הטכניים של המצלמות:

Galaxy Z Flip 3Galaxy Z Flip 4
מצלמה ראשיתחיישן 12MP, זווית צילום 78 מעלות, פוקוס אוטומטי מהיר (Dual Pixel AF), ייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/1.8
פיקסלים בגודל 1.4 מיקרון
חיישן 12MP, זווית צילום 78 מעלות, פוקוס אוטומטי מהיר (Dual Pixel AF), ייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/1.8
פיקסלים בגודל 1.8 מיקרון
מצלמה משניתחיישן 12MP, צילום בזווית 123 מעלות, פוקוס קבוע (Fixed Focus), ללא ייצוב אופטי, מפתח צמצם f/2.2, פיקסלים בגודל 1.12 מיקרוןחיישן 12MP, צילום בזווית 123 מעלות, פוקוס קבוע (Fixed Focus), ללא ייצוב אופטי, מפתח צמצם f/2.2, פיקסלים בגודל 1.12 מיקרון
וידאועד 8Kעד 8K
מצלמת סלפיחיישן 10MP, פוקוס קבוע, זווית 80 מעלות, מפתח צמצם f/2.4, פיקסלים בגודל 1.22 מיקרוןחיישן 10MP, פוקוס קבוע, זווית 80 מעלות, מפתח צמצם f/2.4, פיקסלים בגודל 1.22 מיקרון

יצאתי לרחובות ניו-יורק עם הגלקסי פליפ 4 כדי לבדוק את המצלמות והגעתי לכמה תובנות. התמונות באור יום אכן בהירות, אך יש הרגשה כי סמסונג מבצעת עיבוד יתר בעזרת כלי ה-“AI” שלה, והייתי שמח לראות עידון מסוים. תמונות שצולמו בתאורה נמוכה או בלילה הציגו רמה נמוכה של פרטים ואף טשטוש באיזורים מסוימים בתמונה.

תמונות בזווית רחבה הציגו כמות נמוכה משמעותית של תאורה מול אלו שהתקבלו מהמצלמה הראשית, כאשר תחת תאורה נמוכה המצב אף מחמיר, עם תמונות די חשוכות.

במצלמות קיימים גם מצבי צילום “מיוחדים”, אחד מהם הוא מצב “זום” המאפשר הגדלה של התמונה, אך לא מדובר כאן בתוצאות ברמה גבוהה, כאשר בזום פי 2 תוכלו לקבל תמונה סבירה, אך מעבר לכך התמונות כבר לא שמישות, מה שמותיר אותי עם התהייה מדוע בסמסונג בכלל מציגים אפשרות לזום גבוה יותר (עד פי 10).

Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצב “המאקרו” מציע תוצאות שנראות לא רע על גבי מסך הטלפון, אך לא יודע אם אגדיר אותו כמצב מאקרו על מלא מאחר ולא קיימת כאן באמת מצלמת מאקרו. מה שתקבלו זו תמונת פורטרט נאה שנוצרת באופן אוטומטי בקירוב המצלמה לאובייקט כלשהו.

ואז מגיע חלקן של תמונות הסלפי, אלו ניתנות לצילום גם באמצעות מצלמת הסלפי הייעודית הממוקמת מעל התצוגה הראשית כאשר המכשיר במצב פתוח וגם דרך מערך הצילום הראשי תוך שימוש בתצוגה מקדימה ממסך ה-Cover Display החיצוני.

תמונות הסלפי הרגילות נראות טוב באור יום, אך אין ספק כי השימוש במצלמה הראשית נראה כמה רמות מעל. המקום היחיד בו נתקלתי במעט “אי הבנה” הוא התצוגה המקדימה דרך מסך ה-Cover החיצוני, זה לא מצליח להציג את התמונה המלאה בתצוגה המקדימה ומותיר אתכם אם תמונות בסטייל מקל סלפי אם תנסו להרחיק את המכשיר מהפנים רק כדי לראות עוד קצת במצב התצוגה המקדימה (כפי שתוכלו לראות בתמונות).

הפתרון? אל תרחיקו את המכשיר מהפנים ותסתפקו בתצוגה מקדימה לא טובה במיוחד כדי לקבל תמונות סלפי איכותיות יותר.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy Z Flip 4?

ניכר כי בסמסונג ממשיכים לשפר את חווית השימוש במכשיר מתקפל מדור לדור, אך כפי שאמרתי גם בשנה שעברה – לא מדובר בדור הראשון או השני של המכשיר, ואף שחלו שיפורים גדולים מאז הוצג הדגם הראשון, העובדה כי בסמסונג עדיין עוסקים בשיפוץ חווית השימוש ושמים מעט בצד את השינויים הויזואליים (מה לגבי עיצוב חדש? שיפורים משמעותיים יותר למצלמות?) מעט מציקה לי.

ה-Galaxy Z Flip 4 הוא לטעמי בעל הפוטנציאל הגבוה יותר לתפוס את שוק המתקפלים בהשוואה לגלקסי פולד הגדול, כבד ויקר יותר. מדובר במכשיר שיכול להיות קומפקטי בכיס וכזה שסמסונג עצמה משווקת אותו כמוצר אופנתי עם תוספים וכיסויים שונים. הוא מציע חומרה מתקדמת, מסך מרשים ולא מעט יכולות שיקסמו למי שרוצים ליצור תכנים לטיקטוק או רילז, אך עדיין כזה שטעון שיפור ככל שנשווה אותו למכשירי הדגל האחרים של החברה.

Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy Z Flip 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מחירים בישראל:

  • Galaxy Z Fllp 4 עם 8GB RAM ו-128GB אחסון במחיר 3,599 ש”ח.
  • Galaxy Z Fllp 4 עם 8GB RAM ו-256GB אחסון במחיר 3,849 ש”ח.
  • Galaxy Z Fllp 4 עם 8GB RAM ו-512GB אחסון במחיר 4,299 ש”ח.

לחצו כאן להזמנה המוקדמת בישראל של ה-Galaxy Z Flip 4


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים