גאדג’טי מסקר: OPPO Find X5 Pro – מכשיר הדגל המפתיע שכנראה לא הכרתם

OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי) OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

המותג של OPPO הוא אחד מהפחות מוכרים בישראל, אך מדובר באחד ממותגי הפרימיום הוותיקים יותר בשוק הטלפונים. בעוד שמותג כמו OnePlus, הנמצא גם הוא תחת אותה בעלות של תאגיד BBK הסיני, זכה לתהודה גדולה בישראל ובעולם הודות למאמצי שיווק נרחבים מצד החברה, על OPPO כנראה שמעתם פחות לאורך השנים, אלא אם אתם תושבי סין.

בשוק שבו עיקר המכשירים שתמצאו בידיים של אנשים הם אלה של אפל, סמסונג ושיאומי, גם ל-OPPO יש מקום. אך בעוד שהמכשירים של החברה לרוב מרשימים מאוד, הבעיה העיקרית של המותג היא רמת התמחור הגבוהה, שכנראה לא קורצת למי שלא מכירים אותו, בעיקר כי “רגע, זה עולה כמו אייפון\גלקסי? אז עדיף לי כבר אייפון\גלקסי”.

מה בקופסה?

את מכשיר הדגל שלה בוחרת OPPO לשים בקופסה אפורה, אבל היא לא כזו משעממת ברגע שפותחים אותה.

בפנים מצאנו:

  • מכשיר OPPO Find X5 Pro בצבע לבן
  • מטען מהיר תומך 80W
  • כבל USB-C ל-USB-A
  • סיכה לשליפת מגירת ה-SIM
  • כיסוי גב שקוף עם עיטור של פסים אלכסוניים
  • מתאם USB-A ל-USB-C
  • כרטיס שחור בגודל אשראי שמבטיח שירות פרימיום (בסריקת קוד ה-QR גילינו שישראל לא בין המדינות בה זמין השירות)

מסך וביצועים

ניכר שב-OPPO לא חסכו בצד המפרט, כשבחזיתו ניתן למצוא מסך AMOLED LTPO בגודל 6.7 אינץ’, ברזולוציית +QHD עם פריסה של 1440×3216 פיקסלים וציפוי המגן Gorilla Glaa Victus. שילוב פאנל ה-LTPO 2.0 מאפשר למסך להציע קצב רענון דינמי הנע בין 1-120 הרץ, כאשר בנוסף נמצא גם תמיכה בתקן +HDR10.

בהירות התצוגה המוצהרת גבוהה למדי ועומדת על 1300nits, כאשר לכך מוסיפה Oppo תמיכה בקצב דגימת נגיעה של עד 1000 הרץ.

בהתאם למפרט המרשים שלו, המסך מצליח להפיק בהירות גבוהה מאוד לשימוש נוח גם מחוץ לבית, צבעים עשירים ותנועה חלוקה הודות לקצב הרענון הגבוה, אך עבור מי שירצו לחסוך בחיי הסוללה ניתן גם לבחור בקצב רענון נמוך יותר של 60 הרץ וברזולוציה נמוכה יותר של +FHD.

OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

מתחת למכסה ניתן למצוא את מערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 1, אמנם לא החדשה ביותר בשוק, אך יש לזכור כי על המכשיר הכריזה החברה במקור בפברואר 2022. המעבד מספק מעל ומעבר בצד הביצועים, הן במשחקים והן בשימוש שוטף במכשיר, כשלצידו אנו מוצאים כמות גדולה של זיכרון (12GB RAM) ואחסון (256GB).

סוללה וטעינה

הסללה שמשלבת OPPO ב-Find X5 Pro מגיעה בקיבולת גבוהה למדי של 5,000mAh, זו סיפקה יום עבודה מלא בקלות כל יום, עם שארית לא קטנה שנעה בין 20-30 אחוזים בסוף היום. שמתי לב כי לתאורת המסך יש השפעה רבה על חיי הסוללה, כך שאם אתם משתמשים בתאורה הגבוהה ביותר כל הזמן חיי הסוללה יפגעו, אך עדיין קיבלתי יום עבודה מלא גם בשימוש במצבי תאורה גבוהה.

פרט לסוללה הגדולה, ב-OPPO הוסיפו למכשיר גם טעינה מהירה בהספק של 80W, עם מטען תואם שהגיע באריזה. המטען סיפק טעינה מ-1% ל-50% תוך כ-20 דקות, בניגוד לטענה של החברה כי תקבלו 50% תוך 12 דקות בלבד, אך עדיין מדובר בטעינה במהירות מרשימה עבור סוללה בקיבולת כה גבוהה, כאשר טעינה מלאה ארכה כ-45 דקות.

לכך נוספת גם אפשרות לטעינה אלחוטית מהירה בהספק של 50 וואט, כאשר גם כאן מדובר בקצב מרשים, במידה ותמצאו מטען אלחוטי שתואם להספק הגבוה. לנו יש רק מטען אלחוטי בהספק 25 וואט, כך שלא יכולנו למדוד את קצב הטעינה הכי מהיר במקרה זה, אך טעינה אלחוטית בהחלט עובדת עם מטען Qi הסטנדרטי שברשותנו.

OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

המצלמות של ה-OPPO Find X5 Pro

מצלמת הסלפי הקדמית בדגם ה-Find X5 Pro משתמשת בחיישן 32 מגה-פיקסל מדגם Sony IMX709, עם פיקסלים בגודל 0.8μm, מפתח צמצם f/2.4, זווית צילום של 90 מעלות ותמיכה ב-RGBW, שבעזרת מעבד הלמידה העמוקה (MariSilicon X) מבטיח לקלוט עד 60% יותר אור אל תוך החיישן.

הרכב מערך הצילום הראשי:

  • מצלמה ראשית: חיישן 50 מגה-פיקסל (Sony IMX766), פיקסלים בגודל 1μm, ייצוב אופטי (OIS) מבוסס 5 צירים, מפתח צמצם f/1.7, זווית צילום 80 מעלות.
  • מצלמה משנית: חיישן 50 מגה-פיקסל (Sony IMX766), פיקסלים בגודל 1μm, צילום בזווית רחבה של 110 מעלות, מפתח צמצם f/2.2, תמיכה בצילום מאקרו ממרחק של עד 4 ס”מ.
  • מצלמת טלפוטו: חיישן 13 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4, זום אופטי x2 וזום היברידי x5.
OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
OPPO Find X5 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

צילום עם ה-OPPO Find X5 Pro

מנגנון שיפור התמונה בעזרת AI מוסיף תאורה וצבע באיזורים הדורשים זאת בצורה די טובה וללא הגברה מוגזמת כפי שניתן למצוא במכשירים רבים, אך בצמחיה נראה שיש מעט חיסרון עם כמות לא גבוהה במיוחד של פרטים.

בתמונה מטה ניתן לראות את ההבדלים הקלים יחסית בתמונות שצולמו ביום סגרירי ללא יותר מידי תאורה טבעית, כאשר שיפור התמונה נכנס לפעולה ומוסיף את התאורה והצבעים הנחוצים.

הנה כמה תמונות נוספות מהמצלמה הראשית:

ביצוע זום פי 2 דרך מצלמת הטלפוטו מאפשר קבלת תמונה עם רמה טובה של פרטים, אף בהתחשב בכך שהמצלמה הראשית מגיעה עם חיישן בעל מאפיינים עדיפים ותמיכה בייצוב אופטי, ייתכן כי לא תמצאו בהכרח הבדל בשימוש במצלמת הזום היעודית, ואף יתרון בכמות הפרטים שתקבלו בחיתוך התמונה מהמצלמה הראשית לביצוע הזום שמספקת המצלמה היעודית.

מצלמה ראשית ללא זום מול מצלמת טלפוטו:

מצלמה ראשית בחיתוך מול מצלמת טלפוטו:

השימוש במצלמה עתירת פיקסלים עבור הצילום בזווית רחבה מוכיח כמצוין. מצלמות בזווית רחבה לא נוטות להציע מעל ומעבר, אך כאן דאגה החברה לספק ערך גבוה גם בצילום התמונות האלה, אם כי הזווית לא מהרחבות שתמצאו בשוק ומסתכמת ב-110 מעלות.

מצלמת הזווית הרחבה משלבת גם אפשרות לצילומי מאקרו, אם כי בחברה החליטו להטמיע גם אפשרות לצילום תמונות מאקרו בעזרת המצלמה הראשית, ובדומה למה שקיים במכשירי האייפון החדשים יותר של אפל, גם כאן תמצאו אפשרות למעבר אוטומטי מהיר לצילום מאקרו ברגע שתתקרבו מספיק לאוביקט שתרצו לצלם.

צילומי המאקרו הצליחו להרשים הודות לייצוב הקיים בשני החיישנים, אם כי קיים לטעמי הבדל דווקא לטובת המצלמה הראשית, למרות הייעוד של מצלמת הזווית הרחבה לצורך צילומים אלה (אזכיר כי בכל זאת מדובר על אותו חיישן 50 מגה-פיקסל, עם הבדלים לטובת המצלמה הראשית).

בצילום לילה ניתן לראות תוצאות טובות, אך ניכר כי לא מספיק אור מצליח להיכנס פנימה, כשאיזורים חשוכים נותרים חשוכים וללא פרטים גם כאשר המצלמה דואגת לצלם בלילה באופן אוטומטי עם חשיפה ארוכה יותר.

בצילומי הסלפי ניתן להשתמש במנגנון החשיפה הארוכה גם כן, זה משפר מעט את התמונה, אך זו תהיה חשוכה כשאין הרבה אור סביבכם. שימוש במצב הפלאש באמצעות תאורת המסך מאירה את הפנים היטב ונותנת להם גוון טבעי בהתחשב שמדובר בפלאש, אך גם כאן לא תמצאו כמות גדולה מידי של פרטים ללא תאורה טובה יותר סביבכם.

בצילומים באור יום מצלמת הסלפי מספקת תמונות עם כמות טובה של פרטים, אם כי עדיין ניתן להבחין בטשטושים קלים כאשר נגדיל את התמונה לגודלה המלא, כנראה פחות קריטי כאשר מדובר בשיתוף תמונות לרשתות חברתיות או צפיה על מסך הטלפון.

שימוש במצב הבוקה מעניק טשטוש יפה סביב המצולם, עם דיוק גבוה למדי בקצוות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-OPPO Find X5 Pro?

חברת OPPO היא שחקנית רצינית בתחום הטלפונים והחוסר הבולט ביותר שלה נוגע למאמצי השיווק של המותג בישראל, אלא לא דומים למה שראינו בשוק הישראלי עת ניסתה חברת ענק אחרת להיכנס לכאן (אני מדבר על וואווי כמובן).

ה-Find X5 Pro מציע לא מעט בכל אחת מהקטגוריות, עם מסך גדול ומרשים, חיי סוללה טובים ותמיכה בטעינה מהירה במיוחד ובנוסף גם בטעינה אלחוטית ומערך צילום מרשים למדי, שאולי עדיין זקוק לכמה ליטושים כדי להשתוות לזה של דגמים יקרים יותר הזמינים בשוק כמו ה-Galaxy S22 Ultra וה-iPhone 14 Pro Max, אך עדיין מצליח לספק את הסחורה.

במחיר של כ-3,999 ש”ח מדובר במכשיר לא זול גם בהשוואה לדגמים המתחרים בו בשוק, כאשר ה-Galaxy S22 Ultra נמכר כיום בכ-4,350 ש”ח ביבוא רשמי (והחל מ-3500 בשוק הפתוח) לגרסת ה-256GB והאייפון 14 פרו מקס נמכר במחיר דמיוני של כ-5,800 ש”ח לאותה גרסה.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
10/10
מצלמה
8/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך בקצב רענון גבוה
  • סוללה וטעינה מהירה
  • מצלמה ראשית
  • עיצוב
מה פחות אהבנו
  • מחיר
  • מצלמת טלפוטו
  • ממשק משתמש

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,999 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים