הוכרזה: Snapdragon 8 Gen 1 – פלטפורמת הדגל החדשה של סנאפדרגון

Snapdragon 8 Gen 1 (מקור קוואלקום)

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה היום (ד’, 1.12) על ה-Snapdragon 8 Gen 1, הדור הראשון של סדרת מערכות השבבים של החברה למכשירי הפרימיום שהוצג בכנס ה-Snapdragon Tech Summit השנתי, כאשר הוא משלב את ארכיטקטורת ה-ARMv9 עם מעבד החזק ב-20% וליבת Adreno החזקה ב-30% לעומת דור השבבים הקודם.

כפי שקוואלקום מסרה מוקדם יותר, היא החליטה למתג מחדש את סדרת שבבי הסנאפדרגון (Snapdragon), כאשר השבב הראשון הוא ה-Snapdragon 8 Gen 1, הדור הראשון בסדרת הפרימיום ‘8’ של המותג, שיחליף את שבבי ה-Snapdragon 888 ו-Snapdragon 888 Plus מהדור הקודם ויגיע בייצור ה-4nm העדכני של סמסונג.

מערכת השבבים החדשה מגיעה עם אוסף נכבד של שיפורים. בגזרת המעבד יבוצע מעבר לארכיטקטורת ה-ARMv9 החדשה של ARM, כאשר דגם ה-Snapdragon 8 Gen 1 יגיע עם מעבד בתצורת 1+3+4 המבוסס על ליבות ה-Kryo החדשות של החברה, עם ליבת פרימיום מבוססת Cortex-X2 בתדר 3GHz יחד עם 3 ליבות Cortex-A710 חזקות בתדר 2.5GHz ו-4 ליבות Cortex-A510 חסכוניות בתדר 1.8GHz. לפי החברה, המעבד מספק שיפור של עד 20% בעוצמה בהשוואה לדור הקודם ובצריכה חשמלית הנמוכה ב-30%.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שליבות העיבוד בפלטפורמת ה-Snapdragon 8 החדשה מתבססות על הטכנולוגייה של ARM, ליבת ה-Adreno הגרפית החדשה אמורה להביא עימה קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים הגרפיים, עם ביצועים משופרים ב-30% וצריכה חשמלית הנמוכה ב-25% בהשוואה לדור הקודם.

כאן שילבה קוואלקום גם כמה טכנולוגיות נוספות לשיפור ביצועים, בהן תמיכה ב-Vulkan 1.1 ובסט טכנולוגיות חדש של החברה בשם Snapdragon Elite Gaming, הכולל את Adreno Frame Motion Engine המאפשר את הכפלת כמות הפריימים פי 2 תחת אותה צריכה חשמלית, או להפך – חיסכון חשמלי עבור אותה כמות פריימים.

ליבת ה-Arduino הגרפית החדשה (מקור קוואלקום)

גם תחום הצילום במערכת השבבים החדשה שודרג בצורה ניכרת עם השדרוג של שבב עיבוד התמונה (ISP) לגרסת ה-Spectra 680 החדשה, המקבלת גם את השם Snapdragon Sight. השבב המעודכן משלב 3 מעבדי ISP נפרדים של 18Bit המסוגלים לעבד עד 3.2 גיגה-פיקסלים בשניה לעומת 2.7 גיגה-פיקסלים בשניה בדור הקודם.

שבב ה-ISP החדש תומך במצלמות עם חיישנים של עד 200 מגה-פיקסל או בשילוב של עד 3 מצלמות 36 מגה-פיקסל העובדות יחדיו בו זמנית. בעבור וידאו, השבב החדש מציע תמיכה בהסרטה ברזולוציה מירבית של 8K HDR ב-30 פריימים בשניה.

ליבת ה-ISP החדשה (מקור קוואלקום)
ליבת ה-ISP החדשה (מקור קוואלקום)

מבחינת הקישוריות, שבב ה-Snapdragon החדש ישלב את מודם ה-Snapdragon X65 5G האחרון של החברה, התומך במהירות הורדה של עד 10Gbps, ואת שבב ה-FastConnect 6900 הכוללת תמיכה ב-WiFi 6E, Bluetooth 5.2 ועוד.

את ה-Snapdragon 8 Gen 1 ניתן יהיה למצוא בדור הבא של מכשירי הפרימיום שיגיעו לשוק בתחילת 2022, בהם מכשירי ה-Galaxy S22 Ultra של סמסונג, ה-Xiaomi 12 של שיאומי, ה-Oppo Find X4 Pro וה-Realme GT 2 Pro של רילמי.

חברת מדיה-טק אולי הצליחה לעקוף את קוואלקום עם ההכרזה המוקדמת יותר על שבב ה-Dimensity 9000, אך נותר לראות כיצד מדיה-טק, סמסונג וקוואלקום יתחרו ביניהן מבחינת הביצועים בדור מכשירי הפרימיום הבא שיגיע בקרוב לשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים