תכירו את “צ’אט קולי” – פיצ’ר חדרי הצ’אט הקוליים של וואטסאפ

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

וואטסאפ (WhatsApp) החלה לאפשר את הפעלתו של הפיצ’ר “צ’אט קולי” (Audio chats) בעבור חלק ממשתמשי הבטא של האפליקציה, כך ניתן ללמוד מדיווח חדש של אתר WABetaInfo. נכון לעכשיו, פיצ’ר זה מאפשר לפתוח בחלק מקבוצות הוואטסאפ חדר צ’אט קולי אליו ניתן להתחבר בכל רגע נתון כל עוד הוא פעיל.

טרנד חדרי הצ’אט הקוליים שהחל בסוף 2020 עם השקת אפליקציית קלאבהאוס (Clubhouse) סחף איתו במהרה את הרשת עם חברות נוספות שהציגו פתרונות דומים, בהן טוויטר (X כיום), טלגרם, פייסבוק, דיסקורד ועוד, מה שלא הפריע לוואטסאפ “להתעורר מאוחר” ולהציג את הפיצ’ר “צ’אט קולי” שנחשף לראשונה בבטא מוקדמת בחודש מרץ השנה.

לצד האפשרות לביצוע שיחות אודיו של עד 32 משתתפים ושיחות וידאו של עד 8 משתתפים, משתמשי וואטסאפ יוכלו מעתה לפתוח גם חדרי צ’אט קוליים בתוך קבוצות, זאת לאחר שוואטסאפ החלה להפוך את האפשרות “צ’אט קולי” לפעילה בעבור חלק מהמשתמשים והקבוצות בוואטסאפ, בהם גם אצל משתמשים מישראל.

לפי אתר WABetaInfo, הפיצ’ר החדש זמין בעבור חלק ממשתמשי הבטא של וואטסאפ לאנדרואיד מגרסה 2.23.7.12, כאשר באופן אישי הוא עובד גם עבורי על אף כי אינני משתמש בטא. נכון לרגע זה נראה כי לא כל קבוצות הוואטסאפ יכולות להשתמש בפיצ’ר, המופיע בתור אייקון חדש בצורת גל קול (כפי שנראה בתמונה).

צ'אט קולי בוואטסאפ
צ’אט קולי בוואטסאפ

עם הפעלת חדר הצ’אט הקולי בקבוצה יפתח עמוד חדש ויעודי לחדר הצ’אט אליו יכול כל משתמש בקבוצה להיכנס בכל פרק זמן נתון ולשוחח עם חברי הקבוצה הנמצאים בחדר הצ’אט הקולי. במידה וחדר הצ’אט ישאר ריק הוא יסגר באופן אוטומטי לאחר 60 דקות, אך כל משתתף בקבוצה יכול לפתוח חדר צ’אט קולי חדש בכל זמן נתון.

נכון לעכשיו, פיצ’ר ה”צ’אט קולי” זמין בעבור חלק משתמשים ומוגדר כפיצ’ר בטא, כך שקשה לדעת מתי הוא יהפוך להיות זמין בצורה רחבה ורשמית יותר.

ובנימה אישית, אם אתם אוהבים חדרי צ’אט קולי או לא, הפיצ’ר מגיע נכון להרגע עם חיסרון מעצבן אחד. בניגוד לאפשרות ביטול ההתראות הרגילה, שמונעת ממשתמשים לקבל התראות על הודעות בקבוצה מסויימת, לא ניתן לבטל את ההתראה על פתיחת חדר הצ’אט הקולי, מה שיכול להפוך מהר מאוד למטרד מאחר וחברי הקבוצה יכולים לפתוח צ’אט קולי חדש בכל רגע נתון, דבר שאינו נשלט על ידי מנהלי הקבוצה נכון לעכשיו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים