גאדג’טי מסקר: טאבלט ה-Lenovo Tab Extreme – המפלצת של לנובו

טאבלט Lenovo Tab Extreme (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) טאבלט Lenovo Tab Extreme (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

טאבלטים, בדומה למכשירים סלולריים, מתקשים לחדש ולהפתיע, אך מידי פעם אפשר למצוא דגמים בולטים במיוחד דוגמת ה-Lenovo Tab Extreme של לנובו (Lenovo), טאבלט “אקסטרים” גדול במיוחד בעל מסך OLED 3K בגודל 14.5 אינץ’. אז האם הגודל כן קובע? בדקנו.

טאבלטים נועדו לספק שטח עבודה גדול יותר מזה שמציע המכשיר הסלולרי הממוצע, וכפי שהטלפונים גדלו, כך גם הגודל האופייני של הטאבלטים. ובכל זאת, טאבלט ה-Lenovo Tab Extreme שהוכרז בתחילת השנה משתייך לנישה די מיוחדת של טאבלטים בעלי מסכים “סופר ענקיים” של 14 אינץ’ ומעלה, דוגמת ה-Galaxy Tab S9 Ultra של סמסונג וה-Xiaomi Pad 6 Max החדש של שיאומי.

טאבלט Lenovo Tab Extreme (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
טאבלט Lenovo Tab Extreme (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Lenovo Tab Extreme

עם פתיחת הקופסה של ה-Lenovo Tab Extreme הדבר הראשון והבולט ביותר הוא הגודל העצום של הטאבלט עצמו.

השימוש במילה אקסטרים הגיוני למדי כאשר מסתכלים על מסך ה-OLED הגדול של הטאבלט, המגיע בגודל של לא פחות מ-14.5 אינץ’ וברזולוציית 3K, מסך שלא רק גדול ממסך נייד ה-Zenbook 13 OLED האישי שלי, אלא גם איכותי יותר ממנו.

גודל המסך הוא נקודת המכירה העיקרית של ה-Tab Extreme. אם אנו חושבים בדרך על טאבלט גדול כטאבלט בגודל של 11~12 אינץ’, ה-Tab Extreme גולש אל תחום מסכי המחשב בגודל שלו, כאשר הוא מציע איכות צפיה גבוהה במיוחד לחובבי סרטים, בדומה למה שעושים מסכי OLED אחרים בשוק, וגם בעבור חובבי גיימינג עם תדר רענון של 120Hz.

לצד זאת ניתן למצוא בו מערך שמע שכולל לא פחות מ-8 רמקולי JBL בעוצמה של 1W כל אחד עם תמיכה ב-Dolby Atmos, המספקים שמע עוצמתי במיוחד.

Tab Extreme - מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab Extreme – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ה-Tab Extreme מגיע עם גוף אלומיניום בעובי של 5.85 מ”מ בלבד, אך בצירוף גודל המסך העצום שלו מגיע למשקל לא נמוך של 740 גרם, שהופך אותו לפחות נוח לאחיזה ממושכת בידיים, אך בצירוף המעמד שלו, המשקל הופך לפחות משמעותי.

מבט על מסגרת הטאבלט מגלה את כפתור ההדלקה, המשמש גם כקורא טביעת אצבע, כפתורי השמע ומגירת הסים, כאשר חלק פחות שגרתי הם צמד חיבורי USB-C המובנים.

בעוד ששני החיבורים תומכים בטעינה מהירה של הטאבלט בהספק מירבי של 68W, ניתן להשתמש בהם גם לטעינה הפוכה המנצלת את סוללת ה-12,300mAh העצומה שלו.

עם זאת, בעוד שחיבור אחד תומך ב-DP Out ומאפשר לחבר לטאבלט מסך חיצוני, החיבור השני תומך ב-DP In המאפשר להשתמש בטאבלט כמסך חיצוני.

מבט על גב הטאבלט מגלה את העיצוב בעל 2 הגוונים, עם גימור מתכתי על רוב חלקו התחתון לצד פס זכוכית מעט יותר גבוה בו ממוקם צמד מצלמות ה-13 ו-5 מגה-פיקסל.

לצידן נמצא המקום היעודי לעט ה-Lenovo Precision Pen 3 אליו הוא נצמד באמצעות מגנט, עט המגיע עם הטאבלט ומשמש לכתיבה על המסך.

אני חייב לציין כי ה-Tab Extreme אישר לי מחדש את הצורך של יצרני הטאבלטים לשקול מחדש את הצורך לשלב מצלמות בטאבלטים.

כפי שאפשר לראות בצמד התמונות המצורף מטה, איכות הצילום של ה-Tab Extreme עם מצלמת ה-13 מגה-פיקסל האחורית בינונית במקרה הטוב.

בהתחשב בכך כי רובנו מחזיקים מכשיר סלולרי בכיס כפתרון הצילום המיידי שלנו, מרבית המכשירים יוכלו לספק איכות צילום גבוהה יותר, במיוחד אם נחשוב על סוג המשתמשים שירכשו את ה-Tab Extreme, כאשר במקרה זה גודל הטאבלט הופך את הצילום איתו להרבה פחות נוח בהשוואה למכשיר סלולרי.

אביזרי ה-Lenovo Tab Extreme – איך הופכים טאבלט למחשב נייד

בזמן שעט ה-Lenovo Precision Pen 3 מגיע כחלק מהסט של ה-Tab Extreme, לצורך הסקירה שלנו קיבלו גם את ה-Lenovo Tab Extreme Keyboard, המקלדת היעודית של הטאבלט שהופכת את חווית השימוש בו לדומה הרבה יותר לזו של מחשב נייד רגיל, אם כי יצא לי להשתמש במקלדות מחשב נוחות יותר בעבר, אך גם בגרועות יותר.

המקלדת מתחברת ל-Tab Extreme באמצעות מגנטים חזקים בחלקו האחורי, דבר המבטיח שהמקלדת, שמשמשת למעשה ככיסוי מגן לטאבלט, לא תיפול בשום שלב.

יחד עם המקלדת ניתן למצוא בקיט המגיע איתה גם מעמד מגנטי קטן המאפשר להעמיד את הטאבלט ללא צורך במקלדת, דבר שימושי במיוחד כאשר משתמשים בטאבלט לצפיה בסרטים ואין צורך במקלדת כולה.

טאבלט Lenovo Tab Extreme עם המקלדת היעודית (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
טאבלט Lenovo Tab Extreme עם המקלדת היעודית (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים – Lenovo Tab Extreme

בעוד שטאבלט ה-Tab Extreme הושק בתחילת 2023, לנובו בחרה להתבסס על פלטפורמת ה-Dimensity 9000 הוותיקה יחסית של מדיה-טק מ-2021 המקבילה לפלטפורמת ה-Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום.

אך למרות שלא מדובר על פלטפורמה עדכנית, זו עדיין על פלטפורמת דגל מהדור הקודם של מדיה-טק, וכפי שניתן לראות בבדיקות הביצועים, היא לא נתקלת בשום בעיות לבצע משימות כבדות.

באופן לא מפתיע, לטאבלט לא הייתה שום בעיה להפעיל מגוון אפליקציות במקביל עם מעבר מהיר ביניהן או הפעלה של 4 אפליקציות במקביל במצב מסך מפוצל, כאשר כלל המשחקים שבדקנו, בהם Asphalt ו-Genshin Impact, עבדו ללא בעיה על הגדרות גבוהות בטאבלט.

מפרט מלא – Lenovo Tab Extreme

  • מערכת שבביםMediaTek Dimensity 9000.
  • מסך – 14.5 אינץ’ OLED 3K ברזולוציית 3000×1876 ותדר רענון של 120Hz.
  • זיכרון/אחסון – 12GB+256GB.
  • מצלמות – קדמית 13 מגה-פיקסל / אחורית 13+5 מגה-פיקסל.
  • סוללה – 12,300mAh עם טעינת 68W מהירה.
  • גודל – 327.8×210.8×5.85 מ”מ.
  • משקל – 740 גרם.

על מנת לקבל מדד לביצועי הטאבלט, ביצענו בדיקות ב-3 מבחני ביצועים:

  • בדיקת ביצועים כללית – אפליקציית AnTuTu 10 בה קיבל הטאבלט ציון של 1093348 נקודות.
  • בדיקת ביצועי מעבד – אפליקציית GeekBench 6.1.0 בה הטאבלט קיבל ציון של 1666 ו-4472 נקודות לביצועי ליבה בודדת וריבוי ליבות.
  • בדיקת ביצועים גרפיים – אפליקציית 3DMark מבחבן Wild Life בו הטאבלט קיבל ציון של 8058 נקודות.

ממשק וחווית שימוש – Lenovo Tab Extreme

ה-Tab Extreme מגיע עם מערכת האנדרואיד 13 של גוגל בתוספת ממשק ה-ZUI של לנובו, עם הבטחה לשחרור 3 גרסאות גדולות נוספות לטאבלט בהמשך.

השימוש בטאבלט נוח למדי ודומה בסופו של דבר לכל מכשיר סלולרי אחר מבוסס אנדרואיד, אך יש לזכור כי גרסת האנדרואיד 13 הרגילה איננה מיועדת למסכים ענקיים עם אפשרות לפתוח 2 או 4 חלונות במקביל על המסך בפריסה מלאה או כחלונות צפים.

יש שני צדדים לחווית השימוש ב-Tab Extreme, כטאבלט בלבד או כתחליף למחשב נייד עם המקלדת היעודית שלו, מקלדת ההופכת אותו למוצר יותר “שלם” לדעתי ואף לכזה שיכול לשמש כתחליף למחשב נייד בחלק מהמקרים ובמידה שמערכת האנדרואיד איננה מהווה מגבלה.

כצפוי מטאבלט עם סוללת 12,300mAh, זמן הסוללה מעולה ואני חייב להודות שאני יכול לספור על יד אחת את כמות הפעמים בהן הטענתי אותו במהלך הסקירה ולו לאור העובדה הפשוטה שבניגוד למכשיר הסלולרי שלי הנמצא בשימוש שוטף, טאבלטים מראש נמצאים פחות בשימוש, במיוחד אם מדובר על טאבלט עצום כמו ה-Tab Extreme.

עם זאת, בזמן השימוש עצמו מדובר בתענוג גדול במיוחד כאשר משתמשים בטאבלט לצפיה בסרטים או סדרות, עם אפשרות לראות כ-10~12 שעות וידאו ללא בעיה ממשית לצד איכות שמע גבוהה, אם כי חסרת באס.

Tab Extreme - ממשק (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab Extreme – ממשק (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Lenovo Tab Extreme

השימוש בטאבלט ה-Lenovo Tab Extreme הוא חוויה מעניינת למדי, כאשר הוא מותח את הגבול בין טאבלטים למחשבי 2 ב-1 בעלי מקלדת ניתקת, במיוחד כאשר ניתן לחבר אליו את המקלדת היעודית ההופכת אותו לדומה יותר למחשב נייד טיפוסי.

לא מדובר על טאבלט זול במיוחד, אך אי אפשר שלא להתרשם מגודל מסך ה-OLED העצום שלו, שהופך את הטאבלט לפתרון מעולה לצפייה במדיה בצירוף מערך השמע שלו שכולל לא פחות מ-8 רמקולים נפרדים.

פלטפורמת ה-Dimensity 9000 של מדיה-טק מספקת רמת ביצועים גבוהה בעבור כל שימוש, כולל גיימינג, על הטאבלט, ודבר שאולי פחות נוח לאור המשקל הלא נמוך שלו, זה גיימינג לאורך זמן.

שוק הטאבלטים העצומים במיוחד הוא נישתי למדי, אך אם אתם מחפשים טאבלט בעל מסך גדול יותר מהממוצע, טאבלט ה-Tab Extreme של לנובו הוא פתרון מעניין במיוחד, שמציע את האפשרות לכתיבה על המסך באמצעות העט היעודי או השימוש כתחליף למחשב נייד במידה ואתם רוכשים את המקלדת הנוספת.

נכון לרגע זה, לנובו איננה צפויה להשיק את טאבלט ה-Lenovo Tab Extreme בישראל, כאשר מחירו בחו”ל עומד כיום על 950 דולר או 1000 דולר יחד עם המקלדת האופציונלית (כ~3577 ו~3770 ש”ח) בהתאמה.

מה אהבנו?

  • מסך OLED 3K עצום ואיכותי.
  • איכות בניה.
  • מערך שמע חזק.
  • ביצועים גבוהים.
  • סוללה ענקית.
  • אפשרות לשימוש כמסך חיצוני.
  • עט Precision Pen 3 מצורף.
  • אפשרות למקלדת יעודית.

ומה לא?

  • הוא עצום (לא בהכרח מתאים לכל משתמש).
  • מערכת האנדרואיד לא ממוטבת לגודל המסך.
  • מערך צילום בינוני.
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים