גאדג’טי מסקר: MSI Summit E16 Flip – נייד 16 אינץ’ מתקפל

נייד ה-MSI Summit E16 Flip (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) נייד ה-MSI Summit E16 Flip (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בין שלל סדרות הניידים של MSI ניתן למצוא את סדרת ה-Summit, הכוללת את דגם ה-Summit E16 Flip אותו יצא לנו לסקור הפעם, נייד 2 ב-1 עם מסך 16 אינץ’, המיועד מצד אחד למשתמשים עסקיים ומן הצד השני גם ליוצרי תוכן ואף לגיימרים מזדמנים.

ה-E16 Flip מגיע בתור נייד רב תכליתי שנועד לתת מענה למגוון רחב של משתמשים על אף ההתמקדות במשתמשים עסקיים ומשתמשי פרימיום, עם תג מחיר לא נמוך שעומד על כ~10 אלף ש”ח עבור הנייד אותו סקרנו. האם הנייד שווה את המחיר הזה? בדקנו.

מבט מקרוב על ה-Summit E16 Flip

בעוד שבהרבה מקרים ניידי 2 ב-1 מגיעים עם מסכים קטנים יחסית, נייד ה-E16 Flip מגיע עם מסך 16 אינץ’, כאשר הוא משתמש בפאנל IPS ביחס 16:10, ברזולוציית +QHD ותדר רענון של 165Hz, ותומך במגע ובעט המגע היעודי המצורף.

מסך ה-E16 Flip מספק איכות תמונה טובה יחסית למסכי IPS. עם זאת, התרגלתי לאחרונה לשימוש במסכי OLED אצל יצרני ניידים רבים, דבר שהייתי שמח לראות גם בנייד זה.

נייד ה-MSI Summit E16 Flip (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
נייד ה-MSI Summit E16 Flip (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בהירות המסך לא גבוהה מדי, אך שימוש בנייד בסביבה מוצלת לצד עמידה ב-100% מתקן הצבעים DCI-P3, מציעים דיוק צבעים טוב, לצד היכולת שלו לשמש כמסך גיימינג סביר עם תדר של 165Hz.

החיסרון הגדול של המסך נובע מצורת השימוש בנייד. מלבד העובדה שפאנל IPS חלק ומחזיר לא מעט אור, הוא גם מגנט טביעות אצבע לא קטן, דבר אותו ניתן לשפר מעט עם השימוש בעט המגע היעודי.

בראש המסך ניתן למצוא מצלמת רשת מובנית ברזולוציית Full HD לצד חיישן אינפרה אדום לצורך זיהוי פנים. בעוד שלא קיים סוגר פיזי בסמוך למצלמה, ישנו מתג כיבוי פיזי בצד הנייד.

Summit E16 - מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Summit E16 – מסך (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

כצפוי מנייד בגודל של 16 אינץ’, ה-E16 Flip מגיע עם מקלדת גדולה יחסית, אם כי לא כזו שתופסת אל מלוא רוחבו, דבר שלא מפריע יותר מדי לאחר תקופת הסתגלות קצרה.

החברה שילבה בנייד פד מספרים מלא בצד הימני של המקלדת ומשטח מגע גדול ונוח למדי. אני מעריך במיוחד את גודל מקשי החיצים המלא, עם זאת, הייתי מעדיף לו MSI הייתה בוחרת לשלב את חיישן טביעת אצבע בכפתור ההדלקה או בצד הנייד ולא בתור ריבוע בולט לצד פד העכבר.

מלבד המקלדת ומסך המגע, ניתן להשתמש גם בעט המגע המצורף לתפעול המסך. מדובר בעט שמאפשר כתיבה נוחה על המסך כאשר הנייד במצב טאבלט, אם כי במשקל של 2.1 ק”ג הוא לא בדיוק הנייד הנוח ביותר לאחיזה לאורך זמן.

Summit E16 - מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Summit E16 – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

נייד ה-E16 Flip מגיע עם מבחר גדול במיוחד בהשוואה לניידים מודרניים רבים:

  • בצד ימין – חיבור HDMI 2.1, חיבור USB-A, קורא מיקרו SD וחיבור אוזניות משולב 3.5 מ”מ.
  • בצד שמאל – חיבור טעינה יעודי, צמד חיבורי USB-C (השמאלי תומך PD), מתג כיבוי פיזי למצלמת רשת.

קשה למצוא היום מחשבים ניידים שמציעים כמות חיבורים כזו, ויצרנים רבים מעדיפים להסתפק בחיבורי USB-C בלבד.

נייד ה-E16 Flip מגיע עם גוף מתכתי שחור ונקי למדי, העומד בתקן העמידות MIL-STD-810G לפי החברה, כאשר ניתן למצוא את לוגו MSI במרכז הגב.

כאן גם קיימת בעיה גדולה אותה ניתן לראות בתמונות. הצבע השחור והנקי של המקלדת מרשים עד השלב בו הוא הופך להיות מגנט טביעות אצבע די גדול.

החלק התחתון תופס גם הוא לא מעט טביעות אצבע, כאשר הוא מגיע בעיצוב נקי עם גריל איוורור גדול בחלקו העליון וצמד רמקולי 2W הבנויים בצידי הנייד ומגיעים בזווית. הם מספיק שמע סביר בעבור רוב השימושים, אך שמעתי כבר רמקולים טובים וחזקים יותר (אך גם פחות).

מבחני ביצועים – Summit E16 Flip 

בעוד שלרוב ניידי 2 ב-1 מגיעים עם מפרט בסיסי למדי, MSI ציידה את נייד ה-E16 Flip עם מפרט טכני חזק למדי המסוגל לשמש מצד אחד כתחנת עבודה ניידת ומצד שני כנייד גיימינג סביר בזכות השימוש במעבד Raptor Lake P מהדור ה-13 וכרטיס מסך GeForce RTX 4060 יעודי.

במקרה שלנו, המפרט המלא של הנייד אותו סקרנו כלל:

  • מעבדCore i7-1360P עם 12 ליבות (4P+8E).
  • זיכרון – 32GB LPDDR5.
  • אחסון – SSD בנפח 2TB מדגם Micron 3400.
  • כרטיס מסךGeForce RTX 4060.
  • מסך – 16 אינץ’ IPS ברזולוציית +QHD של 2560×1600, תדר רענון של 165Hz וטאץ’.
  • סוללה – 82Wh.
  • משקל – 2.1 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב ביצועים מירבי לקבלת מלוא הביצועים האפשריים של הנייד על חשבון רעש חזק יותר, כאשר הוא שקט למדי בשימוש סטנדרטי.

לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 בה הוא קיבל ציון כללי של 6793.

מבחן ביצועיים PCmark 10
מבחן ביצועיים PCmark 10

בנוסף הורצו מספר בדיקות לקבל הביצועים של חלקיו השונים של הנייד בהם המעבד, כרטיס מסך וכונן ה-SSD המובנה:

  • מעבד – בבדיקת מעבד ה-Core i7-1360P במבחן ה-GeekBench קיבל המעבד ציון של 2508 לביצועי ליבה בודדת ו-11472 לריבוי ליבות.
  • כרטיס מסך – בבדיקת כרטיס ה-GeForce RTX 4060 היעודי במבחן ה-3DMark קיבל הכרטיס ציון של 7876 נקודות.
  • כונן SSD – כונן ה-Micron 3400 הצליח לקבל ציון כללי של 5593 נקודות במבחן ה-AS SSD עם מהירות קריאה של כ~4.08GB/s וכתיבה של כ~4.14GB/s.

הנייד מספק רמת ביצועים גבוהה למדי, ובעוד שאינטל מציעה כיום את מעבדי ה-Core Ultra, הוא מסוגל להתמודד עם משימות כבדות בזכות השילוב בין מעבד Raptor Lake P לכרטיס גרפי יעודי מסדרת ה-RTX 4000 של אנבידיה.

לבסוף צריך לדבר על חיי הסוללה של הנייד. בעוד ש-MSI מבטיחה עד 10 שעות שימוש עם סוללת ה-82Wh המובנית, בפועל זמן השימוש נמוך יותר ועומד על כ-8~9 שעות בממוצע, דבר התלוי בשימושים בנייד, שיכול לרדת גם לחצי מהזמן בשימוש כבד במיוחד.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Summit E16 Flip

נייד ה-Summit E16 Flip הגיע אלי בתור נייד ה-MSI הראשון אותו יצא לי לסקור מזה זמן מה, ויש לציין כי בתור נייד פרימיום עסקי הוא מציע שילוב טוב למדי בעבור משתמשים המחפשים נייד 2 ב-1.

הוא מסוגל לשמש כטאבלט עם מסך מגע ועט יעודי, אך גם כתחנת עבודה וגיימינג מזדמנת הודות למפרט חזק ומסך בעל תדר רענון גבוה.

בזמן שמסכי OLED תופסים את הבמה המרכזית בקרב יצרני ניידים כיום, מסכי IPS מציעים עדיין איכות תמונה טובה, במיוחד בתנאי תאורה חשוכים יותר.אישית הייתי מנצל זאת ומשלב מסך מט ולא מסך חלק.

הנייד מספק ביצועים וחיי סוללה טובים למדי, כאשר החיסרון הגדול ביותר עבורי היה בכמות טביעות האצבע שהוא מצליח לתפוס בזמן אפסי, קריטי? סביר להניח שלא, אבל עדיין מטריד ויזואלית.

במידה ואתם מחפשים נייד 2 ב-1 עם מפרט חזק לשימושים שונים, ה-Summit E16 Flip יכול להיות הפתרון עבורכם, אך בו בזמן ניתן למצוא ניידים סטנדרטיים במחיר סביר בהרבה ואף עם פאנל OLED שאישית אני מחבב יותר כיום.

ה-Summit E16 Flip מגיע בתור נייד פרימיום עסקים עם תג מחיר של 10,100 ש”ח בתצורה שסקרנו.

מה אהבנו?

  • מסך 16 אינץ’ גדול.
  • תדר 165Hz לגיימרים.
  • תצורת 2 ב-1 (למי שאוהב).
  • עט מגע יעודי מצורף.
  • הרבה חיבורים.
  • ביצועים טובים.

ומה לא?

  • מסך IPS.
  • מגנט טביעות אצבע.
  • תצורת 2 ב-1 (למי שלא אוהב).
  • משקל.
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים