גאדג’טי מסקר: Galaxy Z Flip 5 – מסך משני זה לא רק גימיק

Samsung Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי) Samsung Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

סמסונג סימנה את המכשירים המתקפלים כעתיד שלה כבר לפני מספר שנים, כשבראש עמדו דגמי ה-Galaxy Fold בעלי מסכי הענק, ומאוחר יותר הצטרפו אליהם גם דגמי ה-Galaxy Flip, אלה סיפקו לה הצלחה גדולה יותר במכירות, הן בגלל המחיר הנמוך יותר (בהשוואה לדגמי הפולד) והן בגלל המבנה הקטן.

המסך החיצוני בדגמי הפליפ גדל עם השנים, אך המשמעות שלו קפצה משמעותית רק עם דגם ה-Galaxy Z Flip 5, שכן בסמסונג השכילו להבין שמסך גדול זה לא העיקר, צריך גם לדעת איך לעשות בו שימוש נכון, ובמקרה של מכשיר זה מדובר בשדרוג משמעותי ליכולות, כזה שגם אחרי חודשים אני עדיין מוצא עצמי עושה בו שימוש ניכר.

מפרט טכני: Galaxy Z Flip 5

  • מסך פנימי: AMOLED 2X בגודל 6.7 אינץ’, רזולוציית +FHD, קצב רענון 120 הרץ, בהירות עד 1750nits
  • מסך חיצוני:  Super AMOLED בגודל 3.4 אינץ’, רזולוציית 720×748
  • מעבד: Snapdragon 8 Gen 2
  • זיכרון ואחסון: 8GB RAM, עד 512GB אחסון
  • סוללה וטעינה: 3700mAh, עד 25W דרך USB-C, עד 15W אלחוטי
  • קישוריות: 5G, בלוטות’ 5.3, WiFi 6E
  • מערכת הפעלה: עודכן לאחרונה לאנדרואיד 14 ו-One UI 6

מסך חיצוני סופר פונקציונלי

המסך החיצוני של הגלקסי פליפ 5 מגיע בגודל של 3.4 אינץ’, עם פאנל Super AMOLED ברזולוציית 720×748 ובקצב רענון של 60 הרץ, ומציע לא מעט אפשרויות תפעול, החל מהצגת התראות ועד שימוש בו כתצוגה מקדימה לצילום תמונות ווידאו.

על גבי המסך החיצוני ניתן להציב ויג’דטים שונים, עם חלוקה למספר קטגוריות:

  • הצצה מהירה: וידג’טים להצגת פרטים מהירים כמו שעון, מחוון סוללה, תאריך, גישה מהירה למצלמה ועוד.
  • וילון התראות: כמו בכל מכשיר אנדרואיד, גם כאן תוכלו למצוא את כל ההתראות שמגיעות מאפליקציות על גבי מסך ייעודי.
  • וידג’טים פונקציונליים: ניתן לדלג בין מסכי וידג’טים, בהם תוכלו למקם דברים כמו לוח שנה, מזג אוויר, מעקב צעדים, שעון מעורר, שיחות אחרונות, הודעות (SMS), טיימר, רשמקול ועוד.
  • אפליקציות: בסמסונג מספקים גישה למספר אפליקציות צד-שלישי הנתמכות במסך החיצוני, בהן נטפליקס, יוטיוב, גוגל מפות.
  • אפליקציות נוספות (Good Lock): היישום Good Lock מאפשר להוסיף כל אפליקציה שמותקנת לכם על המכשיר על גבי המסך החיצוני, אך אין להן התאמה מלאה אליו. כלומר, הן יעבדו, אבל לא הכי טוב (לאגים, איטיות, קריסות).

הוידג’טים והגישה המהירה למצלמות ולאפליקציות הם דבר אחד, אבל מה שהפך עבורי את המסך החיצוני למאוד שימושי, עד לרמה שבחלק ניכר מהזמן כלל לא נדרשתי לפתוח את המכשיר זו התצוגה הגדולה ומה שסמסונג מאפשרת להציג עליה.

על התצוגה הזו יכולתי לקרוא לא רק הודעות מתפרצות מאפליקציות, אלא גם מיילים שלמים, והתוספת המשמעותית של למקם את הטלפון על השולחן ולהקליט במהירות סרטון וידאו בתצורה רחבה כדי שכל המשפחה תהיה בפריים כדי לחלוק את הוידאו עם חברים נוספים במשפחה שלא היו שם – פשוט פונקציה מושלמת מבחינתי.

לקרוא מייל ב-Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי)
לקרוא מייל ב-Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

כדי להבהיר זאת, בעוד שהמסך החיצוני הקטן סופר שימושי, יש גם דברים שתידרשו לפתוח את המכשיר עבורם, בעיקר אם תרצו לבצע פעולות שיהיה נוח יותר לעשות על המסך הגדול. ובעוד ששירות מפות בהצצה בזמן שאתם הולכים ברגל זה משהו מושלם למסך הקטן, הרי שזה רק נחמד שאפשר להפעיל יוטיוב או נטפליקס עליו, אבל פרקטי רק אם אתם משתמשים ביוטיוב כאפליקציית המוסיקה שלכם או ממש אוהבים לראות סרטונים במסך ממש קטן.

חלק קטן נוסף, אך עדיין מעניין, הם הכיסויים היעודיים שמפיקה סמסונג עבור הטלפונים שלה, אלה משתמשים בשבב NFC על מנת לשנות את העיצוב בצד התוכנה של הטלפון ברגע שנלביש עליו את העיצוב. זו תוספת חביבה, כזו שכנראה תגיע גם לדגמי ה-Galaxy S24 שיושקו בעוד מספר שבועות.

מסך עיקרי, ביצועים ומולטימדיה

המסך החיצוני הגדול הוא כנראה החלק החדש הכי מעניין בגלקסי פליפ 5, אבל חוץ מזה ישנו גם מסך עיקרי נוסף, וכפי שלמדנו ממכשירי דגל אחרים של סמסונג, גם כאן מדובר על אחד מהמסכים המרשימים בתחומו.

מעט קשה לי להקדיש למסך ה-6.7 אינץ’ הזה רק פסקה אחת או שתיים, אבל העקביות של סמסונג בהצגת מסכים מצוינים במכשירי הדגל שלה מאפשרת לי לעשות את זה פשוט כי אין לי הערות מיוחדות נגד המסך הזה, אולי חוץ מהרזולוציה שמסתכמת ב-FHD כשהיה אפשר יותר, אבל כאן אני כבר מרגיש קצת קטנוני.

חלק מחווית המולטימדיה (למי שצופים בטלפון בסרטים) או הגיימינג (למי שמעדיף לשחק) מגיעה לא רק מצד התצוגה, אלא גם דרך הביצועים, וגם כאן אין הפתעות מיוחדות. הפליפ 5 משתמש במערכת השבבים אותה כבר הספקנו למצוא בסקירה שלנו ל-Galaxy S23 Ultra בתחילת השנה, והיא מספקת את התוצאות בכל התחומים מעל ומעבר.

המשחקים לא נתקעים לרגע והתמיכה בקצב הרענון הגבוה בהחלט תורמת לתנועה החלקה יותר. זה דבר שקיים כבר לא מעט זמן בטלפונים, כך שלא מדובר בפריצת דרך, אבל בהחלט טוב שקיימת תמיכה בקצב רענון של עד 120 הרץ.

לבסוף ישנם הרמקולים, וכן קיימים כאן שני רמקולים, אחד בחלק העליון של המכשיר (במצב פתוח) ואחד בחלקו התחתון, ואם המכשיר במצב סגור שניהם יהיו באותו צד. הרמקולים די חזקים, התחתון מעט יותר מהעליון, אבל במקומות רועשים שמעתי אותם קצת פחות טוב והעדפתי אוזניות. שמתי לב שישנה צרימה קלה בעיקר בדיבורים (פחות במוסיקה) בווליום הגבוה ביותר, משהו שלא ממש הבחנתי בו רוב הזמן מאחר והשתמשתי ברמות ווליום נמוכות יותר.

Samsung Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Galaxy Z Flip 5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

סוללה, טעינה ותשלומים בטלפון

הקיפול של הטלפון מציע אפשרויות מעניינות גם בצד הטעינה (האלחוטית) וגם בצד התשלומים, ואין ממש צורך לפתוח את הטלפון כדי לבצע פעולות אלה, אם כי שירות התשלומים של גוגל כן דורש את פתיחת הנעילה של המכשיר, את זו תוכלו לעשות עם חיישן טביעות האצבע הממוקם על מסגרת המכשיר או בעזרת זיהוי פנים, ובשני המקרים מדובר בפעולות מהירות מאוד.

זמני השימוש בסוללה הם צד מעניין ובגלל המסך החיצוני הייתה עבורי תלות מאוד גדולה באופי השימוש במכשיר. כשהשתמשתי במסך החיצוני באופן ניכר בכל יום (כדי להציץ במהירות להודעות, מיילים ועוד), הצלחתי לסיים את היום עם עד 40% סוללה, אך כשעברתי לשימוש סטנדרטי יותר היום הסתיים עם כ-25%.

כך או כך מדובר בחיי סוללה שמאפשרים לי להזחיק יום עבודה בשימושים מעורבים, אך בשימושים אינטנסיביים יותר – יותר זמן מסך (ראשי), צילום (כולל וידאו) ומשחקים, נדרשתי להטעין את המכשיר מחדש בשעות אחר הצהריים.

בצד הטעינה אין הפתעות מיוחדות. סמסונג תומכת ברבים ממכשיריה בטעינת 25 וואט דרך חיבור קווי (USB-C), וקיימת גם תמיכה בטעינה אלחוטית איטית יותר (15W).

המצלמות

הרכב המצלמות:

  • מצלמה ראשית: חיישן 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל 1.8 מיקרון, תמיכה בייצוב אופטי (OIS), פוקוס אוטומטי מהיר, זווית צילום של 83 מעלות ומפתח צמצם f/1.8.
  • מצלמה משנית: חיישן 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל 1.12 מיקרון, זווית צילום של 123 מעלות ומפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת סלפי: 10 מגה-פיקסל. ממוקמת מעל המסך הפנימי, זווית של 85 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.2

גם בצד הצילום, כמו בדברים אחרים שאפשר לעשות עם הפליפ 5, המסך המשני משחק תפקיד חשוב. ניתן לגשת למערך הצילום הראשי ולנצל את המסך המשני כדי להציג תצוגה מקדימה למה שנצלם גם בלי לפתוח את המכשיר, והאפשרות לקפל את המכשיר בזוויות שונות מאפשרת גם להניח אותו במקומות שונים ולצלם מרחוק עם הגדרת מחוות לצילום.

מערך הצילום בדגם החדש לא שונה במיוחד מזה שראינו בדור הקודם ומדובר במצלמות טובות, אך בטלפון ברמת מחיר זו (כיום כ-3,400 ש”ח ובהכרזה המקורית ביולי כ-4,000 ש”ח), הייתי מצפה לראות עוד קצת. אולי אחד מחיישני ה-50 מגה-פיקסל החדשים של סמסונג או מצלמת טלפוטו בנוסף למצלמת הזווית הרחבה.

בשטח התוצאות טובות למדי בצילומי אור יום, עם דיוק טוב בצבעים ברוב המקרים, אם כי הבחנתי במקרים בהם הצבעים היו מעט עזים מידי עבורי בגלל תיקוני “AI” שמבצעת סמסונג בתמונות”

תמונות בזווית רחבה דווקא הפתיעו אותי לטובה. כמות הפרטים כמובן שאינה ניתנת להשוואה מול התמונות המצולמות עם המצלמה הראשית, אבל הצבעים מיוצגים היטב והתאורה גם כן, כשגם כאן מורגשת התערבות מצד התוכנה כדי לשפר את התוצאה של התמונות שמצולמות באמצעות המצלמה בזוית רחבה.

תמונות הסלפי כמובן ניתנות לצילום דרך המצלמה היעודית הממוקמת מעל המסך הראשי וכן עם המצלמה הראשית כשהמסך סגור והמסך המשני משמש כתצוגה מקדימה. התוצאות כמובן טובות הרבה יותר עם המצלמה הראשית, והפעם לקחתי כדוגמה גם טיפול לא טוב במיוחד בתאורה אחורית (של השמש) כשצילמתי עם מצלמת הסלפי היעודית, כדי להמחיש את ההבדל עוד יותר.

צילומי לילה אינם מפיקים תוצאות ברמה גבוהה מאוד כשאין תאורה רבה מסביב. ניתן לראות כי בתמונה במסעדה כשישנו מקור תאורה חיצוני התוצאות טובות יותר, אך בלילה, כשהתאורה היחידה היא של פנסי הרחוב האיכות יורדת:

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy Z Flip 5

מה שהופך את הגלקסי Z פליפ 5 לאטרקטיבי הוא ללא ספק מימדיו הקטנים כשהוא מקופל, אך יותר מכך זה המסך המשני החיצוני, שכעת גדול יותר וגם פונקציונלי יותר הודות לשילוב וידג’טים ואפליקציות שונות על גביו, זאת לצד אפשרויות הצילום עם התצוגה המקדימה בו.

מעבר לכך, הפליפ 5 הוא מכשיר דגל כמעט לכל דבר. הוא מציע מפרט טכני מרשים עם מסך גדול בקצב רענון גבוה ורמקולים חזקים, שיחדיו מאפשרים ליהנות בו בזמן צפייה בסרטים או בזמן משחק, כאשר בצד הצילום הוא מספק תוצאות טובות בעיקר דרך המצלמה הראשית.

הייתי מצפה לראות קצת יותר ערך בצד המצלמות עבור המחיר הגבוה בו הוא מוצע וגם שיפורים בצד הסוללה, בין אם דרך קיבולת מעט גבוהה יותר או בטעינת 45W במקום טעינת ה-25W הקיימת, אך הטעינה האלחוטית בה הוא תומכת כן תרמה לי כשהמכשיר ישב בצד על המטען האלחוטי בזמן העבודה ונטען בשקט (15W) מבלי להפריע לי.

השאלה הגדולה ביותר שלי לגבי המכשיר נוגעת לעדכונים עתידיים, שכן דרך עדכוני תוכנה יכולה סמסונג להוסיף תמיכה מובנה באפליקציות צד ג’ גם לא באמצעות אפשרות ה-Good Lock שלה, ודרך כך להציע שימוש נרחב יותר במסך המשני, בעוד שכעת, מלבד אפליקציות בודדות שנתמכות (יוטיוב, נטפליקס, גוגל מפות, וואטסאפ), יתר האפליקציות שתוסיפו לא יציעו חוויה טובה בכל פעם.

למידע נוסף ולרכישת ה-Galaxy Z Flip 5

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
7/10
מצלמה
8/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך משני
  • מסך ראשי
  • ביצועים
  • מצלמה ראשית
מה פחות אהבנו
  • מחיר
  • רמקול צורם מעט בעוצמה גבוהה
  • אפליקציות צד ג' במסך משני

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: כ-3,400 שקלים
  • שוק פתוח: כ-3,100 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים