גאדג’טי מסקר: ROG Zephyrus G16 OLED – נייד גיימינג שלא מיועד רק לגיימרים

נייד ה-ROG Zephyrus G16 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) נייד ה-ROG Zephyrus G16 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בין אוסף הניידים שהציגה אסוס (ASUS) בתערוכת CES 2024 בחודש ינואר היה ניתן למצוא את נייד ה-ROG Zephyrus G16 מדגם GU605, המגיע ממותג הגיימינג ROG של החברה, נייד בעל מסך OLED 2.5K 240Hz בגודל 16 אינץ’ המיועד לא רק לגיימרים, אלא גם ליוצרי תוכן, כשהוא מציע מפרט עדכני וחזק במיוחד המבוסס על מעבדי ה-Core Ultra של אינטל וכרטיסי ה-GeForce RTX 4000.

אחרי שסקרנו את נייד ה-Zenbook Duo (סקירה) הלא שגרתי עם צמד מסכי ה-14 אינץ’, הזדמן לנו לבדוק גם את נייד ה-Zephyrus G16 החדש שהוכרז לצידו.

נייד זה אולי מגיע ממותג הגיימינג ROG (ר”ת Republic Of Gamers) של ASUS, אך יכול לשמש גם יוצרי תוכן שהעדיפו עד כה את ניידי ה-ProArt StudioBook של החברה בזכות התמיכה בתוכנית ה-NVIDIA Studio.

נייד גיימינג שמתאים גם ליוצרים? בדקנו את הנושא לעומק.

נייד ה-ROG Zephyrus G16 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
נייד ה-ROG Zephyrus G16 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מסך OLED בתדר רענון 240 הרץ

השימוש במסכי OLED איננו חדש בעבור ASUS, אך חדש במקרה של מחשבי הגיימינג ומשפחת ה-ROG של החברה, כאשר ב-Zephyrus G16 אפשר למצוא מסך OLED 2.5K המגיע ביחס הסטנדרטי כיום של 16:10 ויחס מסך-גוף של 88.4%, השייך למשפחת מסכי ה-ROG Nebula Display.

מסכי OLED נחשבו תמיד כבעלי איכות צבע גבוהה יותר ממסכי IPS רגילים, אך לרוב הם לא הציעו תדר רענון גבוה, דבר שפחות בעייתי בדור המסכים הנוכחי.

מסך ה-G16 מגיע עם תדר רענון גבוה של 240Hz וזמן תגובה נמוכה של 0.2ms, לצד עמידה ב-100% מתקן הצבעים DCI-P3 עם כיול Pantone מהמפעל ותקן ה-DisplayHDR True Black 500, או במילים אחרות… המסך נראה מעולה, במיוחד בתנאי תאורה חשוכים יותר, גם לצפיה בתוכן וגם לגיימינג.

השינוי היחיד שהייתי רוצה שיגיע בעתיד למסכי ה-OLED הוא ציפוי נוגד השתקפות, שיהפוך את השימוש בהם בסביבה מוארת לפחות בעייתי, אך בתור מישהו שמחזיק נייד עם מסך OLED כנייד האישי שלי, מדובר על בעיה שהרבה פחות קריטית לאחר שמתרגלים למסך.

בחלק העליון של המסך ניתן למצוא מצלמת רשת ברזולוציית 1080p עם זיהוי פנים ומערך מיקרופונים לסינון רעשים, המספקת איכות תמונה טובה למדי בשיחות וידאו.

Zephyrus G16 - מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Zephyrus G16 – מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבנה ה-ROG Zephyrus G16

בתור נייד 16 אינץ’, ה-Zephyrus G16 מגיע עם לא מעט “שטח” שניתן להשתמש בו. ASUS בחרה להסתפק במקלדת סטנדרטית ללא פד מספרים ולרווח את המקשים, יחד עם צמד רמקולים משני צידי המקלדת, כאשר בחלק התחתון ניתן למצוא פד עכבר גדול למדי בממדים של כ~150×99 מ”מ.

המקלדת נוחה מאוד לשימוש, כאשר המקשים מציעים מרחק הפעלה גדול יחסית של 1.7 מ”מ.

בעוד שהנייד מגיע בעיצוב סטנדרטי ונקי יותר מאשר ניידי גיימינג רגילים, הוא עדיין שומר על המאפיינים היחודיים של סדרת ה-Zephyrus עם מקש הפעלה בעיצוב “משושה”, רביעיית מקשי פונקציה נוספים בחלק העליון ומקשי פונקציה רגילים המגיעים עם פונקציות יותר יעודיות לגיימינג כמו שליטה בתאורה.

במקום תאורת RGB נפרדת לכל מקש כפי שהיה ניתן לצפות מנייד גיימינג פרימיום, ה-G16 מגיע עם תאורת RGB בעלת אזור תאורה בודד בלבד.

Zephyrus G16 - מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Zephyrus G16 – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

נייד ה-Zephyrus G16 מגיע עם גוף אלומיניום קל משקל יחסית לגודל שלו. הוא זמין בצבע אפור (Eclipse Gray) או בצבע הלבן (Platinum White) אותו קיבלנו לסקירה.

הוא שוקל קצת פחות מ-2 ק”ג בתצורה שנסקרה. לא הנייד הקל ביותר אותו יצא לי לסקור באופן אישי, אך סביר להניח שהוא הקל ביותר מבין ניידי ה-16 אינץ’.

בעוד שניידי ה-Zephyrus הגיעו בשנים האחרונות עם עיצוב נקי למדי מבחינה אסתטית, גרסת 2024 החדשה עושה צעד נוסף ומחליפה את תצוגת ה-AniMe Matrix האחורית והמעניינת למדי ב-Slash Lighting, קו מתכת מלוטשת אלכסוני המשלב אוסף מיני לדים מובנה להצגת אפקטי תאורה שונים.

באופן אישי פחות התחברתי לקונספט לאור הכמות המוגבלת של האפקטים או “מידע” אותו הפס יכול להציג בהשוואה לתצוגת המטריקס הקודמת של ASUS, במיוחד בהתחשב בכך שיש 68 “קפסולות” לד בפס וקיימים רק 7 מקבצי לדים כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת.

שינוי שהייתי מוסיף הוא שימוש בלדים צבעוניים ולא לבנים בלבד, דבר שהיה מאפשר להוציא יותר מידע מהם ולהציג יותר אפקטים שונים.

Zephyrus G16 - גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Zephyrus G16 – גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

החלק התחתון של נייד ה-Zephyrus G16 מציג עיצוב נקי למדי עם כמות גדולה של חורים לאיוורור, דבר שלא אמור להפתיע במיוחד לאור המפרט הטכני החזק שלו, המצריך קירור תואם. עם זאת, הקירור חרישי למדי בשימוש רגיל, אלא אם כן מעמיסים על הנייד.

החלק האחרון במערך השמע של ה-G16 כולל רביעיית וופרים בהספק 2W וצמד טוויטרים בהספק 2W, המפיקים שמע באיכות ועוצמה גבוהים במיוחד בהשוואה לניידים אחרים אותם יצא לי לסקור בעבר.

לפי ASUS השימוש בוופרים בחלק העליון והתחתון מאפשר להם לייצר שמע משופר שחזק יותר ב-47% לעומת הדור הקודם, זאת לצד התמיכה ב-Dolby Atmos.

חיבורים וטעינה

מבט על החיבורים המובנים המרובים יחסית ב-Zephyrus G16 ממשיך להראות לנו כי הנייד אינו מיועד רק לגיימרים:

  • בצד ימין – חיבור USB-C, חיבור USB-A וקורא SD מובנה.
  • בצד שמאל – חיבור טעינה, HDMI 2.1 FRL, חיבור USB-C, חיבור USB-A וחיבור אודיו 3.5 מ”מ משולב.

יצרני המחשבים מתעדפים כיום חיבורי USB-C, כך ששילוב צמד חיבורי USB-A וחיבור HDMI מלא הם דבר מבורך שחוסך את הצורך בשימוש במתאמים שונים.

הוספת קורא ה-SD המובנה רומזת כי הנייד מיועד ליוצרי תוכן וגרפיקאים המשתמשים בכרטיסי זיכרון.

הנייד תומך בטעינת 100W דרך חיבור USB-C וגם בטעינת 240W מהירה יותר דרך חיבור הטעינה היעודי, פיצול שיעלם בעתיד עם אימוץ תקן ה-EPR, כאשר באופן מעניין ודי מפתיע הנייד מגיע עם שני מטענים עליהם נרחיב בהמשך.

אביזרים

יחד עם נייד ה-Zephyrus G16 אפשר למצוא בערכה אוסף אביזרים, הכולל נרתיק בד מרופד בצבע שחור לאחסון ונשיאה של הנייד עם מוטו ה-For Those Who Dare (“בעבור אלו שמעיזים”) של מותג ה-ROG, צמד מטענים ועכבר גיימינג חוטי.

שני המטענים השונים הזמינים בסט הם בונוס שימושי למדי:

  • מטען 100W קל וקומפקטי שנועד לשימוש בדרכים ומגיע עם מחבר USB-C.
  • מטען 240W כבד שנועד להוציא את מירב הביצועים מהנייד בשימוש בייתי, המגיע עם מחבר טעינה יעודי.

עכבר ה-ROG Strix Impact החוטי שמגיע בערכה הוא עכבר גיימינג בסיסי וישן למדי של ASUS עם חיישן 5000DPI, מקשי Omron ותאורת RGB בחלקו האחורי, ואני פשוט לא בטוח פשוט מי קהל היעד שלו.

אם המשתמש הוא גיימר, סביר להניח שהוא ישקיע בעכבר גיימינג מתקדם יותר לצד נייד ה-Zephyrus G16, ומצד שני, אם המשתמש הוא יוצר תוכן או משתמש רגיל, סביר למדי שהוא יעדיף עכבר אלחוטי נוח יותר לשימוש.

Zephyrus G16 - אביזרים בערכה (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Zephyrus G16 – אביזרים בערכה (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים – ROG Zephyrus G16

באופן שלא אמור להפתיע אף אחד, נייד ה-ROG Zephyrus G16 באופן כללי, ובמיוחד במקרה של המפרט שהגיע אלינו, הוא חיית ביצועים שמעניקה את כל הטוב אותו עולם המחשוב יכול להציע כיום, עם מעבד Core Ultra 9 185H עדכני מבית אינטל לצד כרטיס GeForce RTX 4090 גרפי של אנבידיה, פשוט לא קיים מפרט חזק יותר בקטגוריית המשקל שלו.

המפרט המלא של הנייד בסקירה:

  • מעבד –  Core Ultra 9 185H.
  • זיכרון – 32GB LPDDR5x.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 2TB מדגם SK hynix Platinum P41.
  • כרטיס מסךGeForce RTX 4090 16GB יעודי.
  • מסך –  16 אינץ’ OLED 2.5K ברזולוציה של 2560×1600 , יחס 16:10 ותדר רענון של 240Hz.
  • סוללה – 90WHrs.
  • גודל – 35.4×24.6×1.49~1.74 ס”מ.
  • משקל – 1.95 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, בהם הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב טורבו לביצועים מירביים הזמין רק כאשר מחברים את הנייד לחשמל עם מטען ה-240W היעודי בלבד ולא USB-C המוגבל ל-100W, דבר המגיע על חשבון רעש גבוה ומורגש במיוחד, כאשר במצב שימוש רגיל הנייד חרישי למדי.

לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 בה הוא קיבל ציון כללי של 7306.

מבחן ביצועיים PCmark 10
מבחן ביצועיים PCmark 10

בנוסף הורצו מספר בדיקות לקבל הביצועים של חלקיו השונים של הנייד בהם המעבד, כרטיס מסך וכונן ה-SSD המובנה:

  • מעבד – בבדיקת מעבד ה-Core Ultra 9 185H במבחן ה-GeekBench קיבל המעבד ציון של 2518 לביצועי ליבה בודדת ו-14527 לריבוי ליבות.
  • כרטיס מסך – בבדיקת כרטיס ה-GeForce RTX 4090 המובנה במבחן ה-3DMark קיבל הכרטיס ציון של 15438 נקודות.
  • כונן SSD – כונן ה-SK hynix Platinum P41 בנפח 2TB הצליח לקבל ציון כללי של 6343 נקודות עם מהירות קריאה של כ~5.36GB/s וכתיבה של כ~3.18GB/s.

בין אם אתם גיימרים, יוצרי תוכן, עורכי וידאו או כל סוג של משתמש אחר, סביר למדי שלא תוכלו למצוא משימה שה-Zephyrus G16 לא יוכל להתמודד איתה, דבר שמשפיע ישירות גם על נושא חיי הסוללה של הנייד.

בעוד שהנייד משלב סוללת 90WH גדולה למדי, השילוב בין חומרה חזקה במיוחד משפיע באופן דרסטי על חיי הסוללה בהתאם לשימוש והגדרות המסך בנושא תדר הרענון.

תחת שימוש כבד כמו גיימינג הסוללה לא מחזיק הרבה יותר משעה בהתאם למשחק עצמו, אך שימוש משרדי קל יותר יעלה את הזמן לכ-6~7 שעות ואף יותר מכך.

בשלב זה ניתן לציין לטובה גם את תוכנת ה-Armoury Crate, המציעה מגוון אפשרויות שליטה והגדרות מבחינת הביצועים, פיצ’רים שונים ואפשרויות השליטה על תאורת ה-Slash Lighting האחורית.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-ROG Zephyrus G16

נייד ה-ROG Zephyrus G16 מדגם GU605 הוא פתרון לא שגרתי בעבור ASUS, ולמרות שהנייד מגיע ממשפחת הגיימינג ROG, מדובר למעשה בפתרון “הכל באחד” המתאים לשימוש סטנדרטי, יצירת תוכן וכמובן גיימינג.

ה-Zephyrus G16 מציע שילוב מעולה בין נייד בעיצוב נקי שלא “זועק” שמדובר על נייד גיימינג, זאת מלבד פס ה-Slash Lighting בגבו. הוא משלב מסך OLED גדול כפי שהתרגלנו לראות מהניידים של ASUS ומפרט טכני חזק במיוחד.

כפי ש-ASUS הבטיחה, הנייד מתאים ליוצרי תוכן בזכות המסך האיכותי והמפרט החזק שלו, אך גם לגיימינג כאשר מסך ה-OLED שמגיע לראשונה ל-ROG של החברה לא מגביל את הגיימרים התחרותיים יותר בזכות תדר רענון גבוה של 240Hz, המאפשר ליהנות מאיכות תמונה מעולה גם במשחקים.

נייד ה-ROG Zephyrus G16 הוא נייד פרימיום שנועד לספק את כל הצרכים של המשתמש, החל מעריכת וידאו, שימוש במחוללי תמונות על המחשב עצמו וכאמור גם לגיימינג.

מחיר נייד ה-ROG Zephyrus G16 GU605 בארץ עומד על החל מכ~10,000 ש”ח, כאשר מחיר הנייד בתצורה אותה סקרנו עומד על 18,299 ש”ח.

מידע נוסף על הנייד באתר ASUS

מה אהבנו?

  • איכות בניה גבוהה עם עיצוב אסטטי.
  • מסך OLED 2.5K מעולה עם 240Hz.
  • ביצועים מעולים.
  • שקט בשימוש רגיל.
  • כמות חיבורים גדולה ואפילו קורא SD.
  • איכות ועוצמת שמע גבוהה.
  • זמן סוללה טוב (תלוי בשימוש).
  • משקל (יחסית למפרט וביצועים).
  • שני מטענים בערכה.
  • מגיע עם עכבר גיימינג.

ומה לא?

  • מחיר.
  • רועש תחת עומס כבד.
  • עכבר גיימינג חוטי ובסיסי.
  • משקל (כמעט 2 ק”ג).
  • תאורת ה-Slash Lighting בגב (פחות התחברתי).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים