אדובי מציגה את Project Music GenAI Control – מחולל מוזיקה מבוסס AI

לוגו Adobe תמונה: Adobe

אדובי (Adobe), המוכרת במיוחד בזכות כלים עריכה ויצירה שונים דוגמת פוטושופ, החלה לבחון שילוב פתרונות AI גנרטיבי גם בתחום האודיו עם הצגת ה-Project Music GenAI Control, פרויקט ניסיוני המפותח בשיתוף פעולה עם מספר אוניברסיטאות בארה”ב ומיועד לשמש כמחולל מוזיקה מבוסס AI בתוספת אפשרויות עריכה מובנות על המוזיקה אותה הוא מייצר.

בעוד שבינה מלאכותית גנרטיבית הצליחה להציג שיפור מטאורי בתקופה האחרונה עם מחוללי וידאו דוגמת Sora של OpenAI ומחוללי תמונות כמו Firefly של אדובי, אחד מהתחומים בהם בינה מלאכותית עדיין לא מצליחה להציג תוצאות ברמה דומה הוא עולם המוזיקה, בו אפשר למצוא מודלים דוגמת ה-MusicLM של גוגל ו-AudioCraft של מטא.

עכשיו אדובי מנסה לספק פתרון חדש בתחום בדמות ה-Project Music GenAI Controlפרויקט נסיוני שנועד לאפשר למשתמשים לא רק ליצור מוזיקה באמצעות קלט טקסטואלי, אלא גם אפשרות לערוך את המוזיקה ללא הצורך להשתמש באפליקציות יעודיות נוספות.

ההבדל הגדול ביותר בין אדובי לבין המתחרים הוא באפשרות “לשלוט” במוזיקה ולערוך אותה לאחר היצירה הראשונית, מכאן גם שמו של הכלי עצמו.

לאחר יצירה של מוזיקה באמצעות המחולל המובנה עם קלט כמו “רוק חזק”, “ריקוד שמח” או “ג’אז עצוב”, משתמשים יוכלו לערוך את הקטע המוזיקלי ולבצע בו שינויים שונים, כמו התאמת המבנה של המוזיקה, חזרות על קטעים, שינוי עוצמת השמע או אורך הקטעים השונים ועוד.

כלי ה-Project Music GenAI Control של אדובי נמצא כרגע בשלבי פיתוח מוקדמים, ואין התייחסות ספציפית של החברה לגבי זמינותו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים